Jetta 1.2 Tsi distributieketting

Philleuh

Actief lid
Iemand die me ook nog kan zeggen of het normaal is dat als ik de motor stilleg na 2-3 sec er krrk krrk krrk krrk komt vanuit het blok? Niet echt luid maar klinkt alsof je met elektriciteit vonken geeft.
 

Philleuh

Actief lid
Ok bedankt.

Dus heb ik geen problemen met de wagen :cool:
Bij VW geweest daarstraks omdat hij rookt bij koude motor ook als het buiten 20graden is en dat zou condens zijn (hij gaf gas en er kwamen redelijk wat druppels uit de uitlaat). Koelvloeistof blijft mooi op peil. En bij bedrijfstemperatuur is de uitlaat nog koud (gevoeld met de hand :cool::D) dus zou wel kunnen kloppen dat het condens is. En een rechte uitlaat heeft meer last van de luchtvochtigheid dan een naar onder gebogen zei de dealer me.
 

Philleuh

Actief lid
Zo, we zijn nu 2weken verder en nog steeds tevreden over de Jetta.
Door een prijsaanvraag ook te weten gekomen dat er nog een werkplaatsactie open stond voor de wagen.
Woensdag 16/10 gaat hij binnen voor de 24w6.

Zie op het forum dat het bij vele begin 2012 is gedaan en mijn wagen is oktober 2012 op 1ste onderhoud geweest dat ze dat toen niet hebben gedaan? Nuja goed dat ze het via de prijsaanvraag gezien hebben en dat het word gedaan.
 

Philleuh

Actief lid
Merkte jij wat aan het rijgedrag? Ik lees dat die zuiniger zou worden ook? Nuja ik vind 6,7l/100km zo slecht nog niet.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, ik niet. Vond hem eerder (nog) soepeler rijden daarna. Maar er zijn ook andere ervaringen (minder trekkracht, meer toeren). Lastig daar chocola van te maken. In mijn geval speelt de tuning mogelijk ook nog een rol natuurlijk.
Maar vandaar dat ik benieuwd ben hoe het jou vergaat.
 

Philleuh

Actief lid
Gisteren na mijn werk (22u05) start ik de wagen, en was er 3seconden een ratel te horen.
Was de eerste keer dat ik dit hoorde, ik neem aan dat dit niet normaal is?

Ik lees dat er meerdere zijn die dit enkele seconden hebben omdat de olie op druk moet komen?
En vanaf het langer duurd het je distributieketting is?

Maar mijn garantie vervalt begin januari, dus ik wacht nog af tot vrijdag. Komt het nog voor ga ik naar de dealer, en laat ik ernaar kijken, hopelijk herkennen ze het of staat het genoteerd dat het voor einde garantie is ontdekt.
 

piair1982

Forumguru
Zou sowieso naar je dealer gaan. Kunnen ze zo zien in hun systeem of de ketting vervangen dient te worden.
 

Philleuh

Actief lid
Wagen is van januari 2012 en vanaf dan zou de goede ketting er al opliggen heb ik ergens gelezen?
 

deusjevo

Forumguru
Ik heb er nooit wat van gemerkt, verbruik is hetzelfde gebleven.
Kwa rijden/trekkracht ook geen verschil kunnen merken.
 

Philleuh

Actief lid
Mijn verbruik is ook hetzelfde gebleven en in trekkracht merk ik ook geen verschil.

Zojuist de wagen gestart om naar het werk te gaan, geen ratel te horen.
 

Philleuh

Actief lid
Gisteren na mijn werk geen ratel, vanmorgend en vanmiddag ook niet.

Hoe vaak kwam die ratel voor bij jullie?
 

Philleuh

Actief lid
Ook in het begin? Hij draaide toen bij het starten op 1100 toeren stationair waar hij anders 900 toeren loopt, misschien daarom dat hij luider draaide dan normaal en ik daardoor dacht dat het de ratel is/was.
 

piair1982

Forumguru
Bij koude start loopt elke auto wat hoger in de toeren. Dat is de automatische choke.

Maar bij mij deed ie het altijd die ratel
 

Philleuh

Actief lid
Hij loopt niet bij elke koude start hoger in toeren. Ik moest toen de ruiten van ijs ontdoen en was dus buiten de wagen en merkte dat hij meer lawaai maakte dan anders de eerste seconden. En dan zal ik een verkeerde waarneming hebben gemaakt door toch wel een beetje de schrik door de horrorverhalen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Die ratel is echt zeer opvallend. Je hoort echt een soort prrrrrrrrrrrrrrrrrr Er zijn wel YouTube filmpjes van
 
Bovenaan Onderaan