@leon-cupra
Klopt wel, maar de facelift klinkt een pak minder dan de Pre facelift, ze hebben die DNWA motor zwaar geremd qua sound tegenover de originele DAZA motor. Ook is de DAZA beter te tunen met simpele software.
Haha valt mee hoor, je moet gewoon elke euro die eruit gaat en binnenkomt kennen. Ik geef gewoon geen geld uit zoals de meeste, ik draag kledij die ik al 5-10 jaar heb, en dat is dan ook nooit van dure merken, daardoor geef ik aan kledij echt amper geld uit, telefoon met duur (aflossings) abo heb ik niet, betaal mijn telefoon zo en doe daar 5 jaar + mee. Uitgaan doe ik niet, ga heel soms is karten met vrienden, maar dat is echt max 2 x per jaar. Heb geen duizend abonnementen lopen op TV diensten/streaming/sport kanalen etc etc, ik ken mensen die per maand 250 euro aan TV alleen uitgeven, omdat ze niks willen missen, en dan vragen ze zich af waarom ze niet rond komen, met twee inkomens.
Voor de rest geef ik af en toe geld uit aan de kinderen, boodschappen is heel beperkt en ik let heel goed op prijzenoorlogen/voordeel per inhoud en promo's, en dan nog koop ik 9/10 geen echte merken in de winkel, maar gewoon de huisproducten die, bijna altijd, goedkoper blijven dan merken promo's, helft van de week eet ik bij familie, dus heb maar eten in huis voor 3.5 dag ipv 7. Vrije tijd trek ik standaard 150 voor uit per maand, gaat dat bedrag niet buiten ( wat 8 van de 10 keer zo is ) zet ik dat geld apart. Verwarming altijd op 18 graden, verandert nooit, daarmee bespaar je belachelijk veel geld, ik kreeg onlangs de eindafrekening van de energie aan, met een maandelijks voorschot van 150 euro kreeg ik 120 euro terug in een huis ( vorige woonst ) met EPC D. Nieuw appartement is EPC A dusja... Maandelijkse lasten worden nog veel lager qua energieverbruik.
Met de Wakosta app houd ik alles minutieus bij, en zo zie ik dat mijn vaste uitgaven laag blijven. Mensen hebben de dag van vandaag gewoon geen besef van wat er precies binnen en vooral buitengaat, het is hier een nieuwe tas, daar de laatste iPhone, hier een extra abonnement want anders kan je die kl*tesoap net niet volgen, Netflix, Disney+, streamz noem maar op al wat je wilt hebben ze

verder heb ik ook geen enkele vorm van lening lopen, heb enkel appartement/gas/water/elektriciteit en 40 euro internet abo als vaste maandelijkse lasten.
Klinkt saai maar als pleziertje ga ik wandelen, fietsen, ik lees een boek, ik ga met de kindjes spelen, af en toe eens karten met vrienden, of eens bowlen, zulke dingen, en tot voor kort had ik de auto als duurste plezier. Dat is het zowat.