JeSko's zoektocht naar een deftige volgende auto

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Is er in België dan echt een VRS hype geweest? GTI zowiezo, dat is begonnen met de jonge gastjes met de GTI 6, en daarna de 7 en 7.5, de GTI 8 van nu kan deze hype al niet meer waarmaken. En qua taksen is het toch nog steeds betaalbaar? Een tweedehands VRS is ocharme 600 euro BIV en 500 jaarlijks, dat is toch niets? Ik ben ook weer naar een RS3 aan het oriënteren en zelfs die is "maar" 1000 euro per jaar, en 1800 BIV.

leon-cupra

Forumguru
@JeSko tuurlijk is er een vRS hype geweest. Toen ik mijn vRS had, zag je de vRS op elke straathoek. Dat was toen de wagen die de liefhebber met een gezin wou: station, toen +200pk (was al een héél potente wagen), VAG product met een Skoda prijs (toen), betaalbaar qua taksen (ervoor een stuk minder). Was toen ook de heropleving van de GTI (golf5, golf6, opkomst van de R ... ).
Zie ook maar hier naar het forum. Je viel continue over de topics van een vRS. Zie op vandaag naar de vRS topics ... amper nog vRS op het forum.

En qua taksen is het toch nog steeds betaalbaar?
Ja uiteraard. Maar er is gewoon veel minder "buzzz" voor een vRS, GTI, ....
Een tweedehands VRS is ocharme 600 euro BIV en 500 jaarlijks, dat is toch niets? Ik ben ook weer naar een RS3 aan het oriënteren en zelfs die is "maar" 1000 euro per jaar, en 1800 BIV.
Ga toch echt denken dat je euromillions hebt gewonnen .. 2j geleden vond je 600€ nog een serieus bedrag ... nu is 1.000€ "MAAR 1000€" :pieker:;)

Tuner111

Forumguru
Ik zou een proberen wat wijkopenauto's zou geven. geven soms zotte prijzen nog op veeeel slechtere wagens... & anders zou ik proberen om 16k hem te zetten en dan met onderhandelruimte. als je direct naar de 14k zou gaan is heel deze ruimte al weg eigenlijk. en 10K voor deze wagen is gewoon te weinig schade of niet. Iemand die de wagen echt graag ziet zal wel door dit heen kijken. Uiteindelijk is hij wel perfect weer in orde nu.

Een RS3 is idd een mooie wagen, maar waarom zou je deze willen? ik vermoed voor de 5pitter.. zalig dat weet ik, maar zalig genoeg om de 4 a 500 euro elk jaar meer te betalen, ook aan benzine meer te geven & aan onderhoud? Vergeet niet dat je niet meer in de Skoda of VW prijzen zit dan. Audi onderhoudsprijzen zijn eenmaal duurder, zelfs bij een onafhankelijk vag dealer.

Ik heb toen ik aan het rondkijken was naar een nieuwe wagen na de baron alles mooi op een blad papier geschreven met de + & - punten. de prijzen & wat de wagen jaarlijks zou kosten ongeveer. Zo ben ik er uitgekomen dat de R voor me dan de beste optie was en waar het hart ook blij mee was. Een RS3 was toen +-3 jaar wachten (corona time) en zou me zot veel meer kosten nieuw. Nu moest ik nu opnieuw gaan shoppen zou het sowieso een jonge 2dehans zijn. ouder, en slimmer geworden :)

leon-cupra

Forumguru
met 16K ben je absoluut niet concurrentieel. De goedkoopste start aan 11.512. dan gaat het naar 13k. Denk vergelijkbare specificaties aan Jesko zijn wagen. Mijn mening: 13.500€ met weinig onderhandelingsmarge. 16k ga je de zware liefhebber moeten vinden die 200% dezelfde smaak heeft als Jesko, die 200% into tuning is en die door de schade kan zien en dat laatste ... als liefhebber ... forget it. Of je moet een naieve liefhebber tegenkomen.

1765827649656.png

leon-cupra

Forumguru
Een RS3 is idd een mooie wagen, maar waarom zou je deze willen? ik vermoed voor de 5pitter.. zalig dat weet ik, maar zalig genoeg om de 4 a 500 euro elk jaar meer te betalen, ook aan benzine meer te geven & aan onderhoud? Vergeet niet dat je niet meer in de Skoda of VW prijzen zit dan. Audi onderhoudsprijzen zijn eenmaal duurder, zelfs bij een onafhankelijk vag dealer.
zal er veel meer om gaan om iets "specialer" te hebben. 4 cilinders op elke hoek. Staan er 10.000den op mobile. Een vijfpitter heeft dat apart geluid, het vermogen, het RS label ,... dat is iets totaal anders dan eender welke 4 cilinder. Dat is waarom je een RS koopt en waarom je als eigenaar net dat iets meer wilt spenderen aan running cost. Als je het puur rationeel wilt gaan bekijken, had je beter ook niet jouw R gekocht.;)

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

De maar staat ook tussen haakjes he, het is en blijft veel geld, maar een RS3 is wel andere koek dan een R, GT, VRS, dan zit je gewoon in alles een niveau hoger en dat voor "maar" 1000 euro, en dat geluid... Ik geef toe dat het geluid van de non opf DAZA mij echt doet kantelen naar een RS3. Geen Euromillions gewonnen, maar ik leef eigenlijk echt als een monnik, waardoor ik gewoon heel veel geld opzij zet tegenwoordig, ik heb afgelopen jaar mijn uitgaven op een rij gezet alles bijgehouden, en ik geef gewoon niets uit aan mezelf, zeker niets extra's of onnodigs, op de auto na dus.

@Tuner111

Wijkopenauto's gaf 8000 euro, das wel te gortig :D en wat Leon al zegt, de RS'n zijn fel gezakt, je vind ze al eenvoudig rond 13 k tegenwoordig. Mijne is wel prima in orde ja, maar dat besef moet een potentiële koper ook hebben. En ik wil een RS3 voor de motor idd, maar ook gewoon het RS label, de 4 cylinder vind je overal, en mijn VRS is zo'n kanon dat ik met geen enkele andere 4 cylinder datzelfde gevoel zomaar ga kunnen verbeteren, dan moet je een Golf R ook gewoon stage 2 zetten, en dat gedoe wil ik niet meer ivm keuring en politie. Een RS3 is standaard al zo rauw en snel, dat is echt een auto die een kenner van mijlenver zal waarderen, desnoods na een jaar ofzo stage 1 erop en dan ga je gewoon in 3.2 seconden naar de 100, geen enkele VAG telg met de 2 liter kan daaraan tippen. Onderhoud zal wat duurder zijn idd, maar bij men maatje kan ik daar echt wel voor aan uit, die heeft al gezegd dat de extra kosten voor een RS3 echt goed meevallen tegenover een VRS, het is namelijk pas vanaf de RS4/S4 dat Audi's in onderhoud extreem duur worden, alles daaraan is steviger zwaarder en ingewikkelder, alles bij Audi onder de A4 reeks is vergelijkbaar met bv de Golf R qua kosten.

JeSko

Forumguru
zal er veel meer om gaan om iets "specialer" te hebben. 4 cilinders op elke hoek. Staan er 10.000den op mobile. Een vijfpitter heeft dat apart geluid, het vermogen, het RS label ,... dat is iets totaal anders dan eender welke 4 cilinder. Dat is waarom je een RS koopt en waarom je als eigenaar net dat iets meer wilt spenderen aan running cost. Als je het puur rationeel wilt gaan bekijken, had je beter ook niet jouw R gekocht.;)

Dit dus idd, een RS3 is nog veel meer een emotie die je jezelf aanschaft, de 4 cylinder heb ik gehad, terug hetzelfde kopen lukt me niet merk ik, iets in mij blokkeert om daaraan weer veel geld uit te geven, ik vind er de goesting niet voor om de knoop voor een Cupra of R door te hakken, na één maand heb ik daar gegarandeerd spijt van, terwijl die vijfcilinder mij wellicht jaren extra plezier gaat geven. Dan koop ik nog liever een auto van 5 k om gewoon in rond te tuffen, dan bv 30k voor een Cupra neer te tellen, mooie auto's, maar been there done that.

Bovenaan Onderaan