JeSko
Forumguru
@leon-cupra
Is er in België dan echt een VRS hype geweest? GTI zowiezo, dat is begonnen met de jonge gastjes met de GTI 6, en daarna de 7 en 7.5, de GTI 8 van nu kan deze hype al niet meer waarmaken. En qua taksen is het toch nog steeds betaalbaar? Een tweedehands VRS is ocharme 600 euro BIV en 500 jaarlijks, dat is toch niets? Ik ben ook weer naar een RS3 aan het oriënteren en zelfs die is "maar" 1000 euro per jaar, en 1800 BIV.
Is er in België dan echt een VRS hype geweest? GTI zowiezo, dat is begonnen met de jonge gastjes met de GTI 6, en daarna de 7 en 7.5, de GTI 8 van nu kan deze hype al niet meer waarmaken. En qua taksen is het toch nog steeds betaalbaar? Een tweedehands VRS is ocharme 600 euro BIV en 500 jaarlijks, dat is toch niets? Ik ben ook weer naar een RS3 aan het oriënteren en zelfs die is "maar" 1000 euro per jaar, en 1800 BIV.

en wat Leon al zegt, de RS'n zijn fel gezakt, je vind ze al eenvoudig rond 13 k tegenwoordig. Mijne is wel prima in orde ja, maar dat besef moet een potentiële koper ook hebben. En ik wil een RS3 voor de motor idd, maar ook gewoon het RS label, de 4 cylinder vind je overal, en mijn VRS is zo'n kanon dat ik met geen enkele andere 4 cylinder datzelfde gevoel zomaar ga kunnen verbeteren, dan moet je een Golf R ook gewoon stage 2 zetten, en dat gedoe wil ik niet meer ivm keuring en politie. Een RS3 is standaard al zo rauw en snel, dat is echt een auto die een kenner van mijlenver zal waarderen, desnoods na een jaar ofzo stage 1 erop en dan ga je gewoon in 3.2 seconden naar de 100, geen enkele VAG telg met de 2 liter kan daaraan tippen. Onderhoud zal wat duurder zijn idd, maar bij men maatje kan ik daar echt wel voor aan uit, die heeft al gezegd dat de extra kosten voor een RS3 echt goed meevallen tegenover een VRS, het is namelijk pas vanaf de RS4/S4 dat Audi's in onderhoud extreem duur worden, alles daaraan is steviger zwaarder en ingewikkelder, alles bij Audi onder de A4 reeks is vergelijkbaar met bv de Golf R qua kosten.