Jesko's Octavia VRS !

Tees

Donateur
Kwam je nou achteraf er achter dat dit bericht #1000 was? Stond eerst wat anders volgens mij ;)

Maar wel fijn nieuws, binnenkort alles weer achter je laten!
 

Timmer

Donateur
Dien ten verstande dat de BIV in België élke keer dat een voertuig op naam van een nieuw persoon gezet wordt betaald moet worden. Geef mij dan maar liever de BPM...
Neen, toch maar niet. De vRS245 had een inschrijving van €800 ongeveer in 2020, en een rijtaks van 400-450/jaar.
4 jaar later, zit ik dus aan grof geteld €2500 aan taksen. Als ik deze in NL zou kopen, ben ik nog ver van de BPM verwijderd denk ik.
Als ik de wagen verkoop, moet de volgende persoon inderdaad wederom de BIV betalen, en de rijtaks, en ik krijg de restwaarde van de rijtaks terug.
Maar in Nederland is er ook toch die 3maandelijkse belasting ? en die is volgens mij nog wel iets hoger dan 450/jaar voor een RS.
Dusja, doe mij dan maar even een inschrijvingstaks van (in mijn geval) net geen 1000, ipv die BPM van 33k op een yaris :sterretjes:
 

Tees

Donateur
Ik heb nog nooit en zal voorlopig ook geen nieuwe auto kopen. Dus in mijn geval is t nog maar de vraag of zo'n BIV gunstig zou zijn. Maar goed, t maakt mij ook weinig uit, een auto is nou eenmaal prijzig, je past je (als je verstandig bent) aan aan wat je te besteden hebt, heb je minder te besteden dan zoek je wat kleiner/ouder/meer kms.
 

Rallye

Forumguru
Bij de tweedehandswaarde zit de BPM in de prijs van de auto, net als de rest van de aanschafwaarde. Ik kan mij voorstellen dat je als Belg rekent met een prijs inclusief BIV, maar ik neem aan dat je die zelf moet berekenen. Als ik dat hierboven zo lees kan dat bij een echt leuke auto nog best een tegenvaller zijn…..
 

Captain Hook

Forumguru
Maar in Nederland is er ook toch die 3maandelijkse belasting ? en die is volgens mij nog wel iets hoger dan 450/jaar voor een RS.
:sterretjes:
Wij hebben ook nog eens de MRB ja. :sick:
E.e.a. afhankelijk van de massa van de auto en type energiedrager (diesel, benzine, lpg, elektrisch/combo, etc.)
 

JeSko

Forumguru

Wat een fiasco... Het is trouwens echt een ramp dit nieuwe non systeem, ipv gewoon de dorpskern zone 30 te maken hebben ze alles zone 30 gemaakt, nu mag je op brede langere wegen zelfs maar 30, ze knallen je uit frustratie langs alle kanten voorbij, wat een rampen in dit dorp :ROFLMAO: pas vanaf de verbindingsweg met Mol en Geel kan je weer 50/70, als ze denken hiermee de veiligheid te bevorderen... Iedereen slaapt aan 30 in de auto, of ze zijn ao gefrustreerd dat ze gaan inhalen in de dorpskern en daarbuiten, wie dit bedacht heeft mogen ze gelijk ontslagen.
 
"Op sommige plekken staan verkeerde borden op de juiste plek en elders dan weer de juiste borden op de verkeerde plek", zegt burgemeester Nele Geudens (CD). "Dat is natuurlijk heel verwarrend en niet de bedoeling."

Gelukkig legt de burgemeester het even kraakhelder uit. :ROFLMAO:
 

JeSko

Forumguru
@OctaviaSportBusiness

Ja het is niet ons grootste licht wat de sjerp al mogen dragen heeft :D maar goed, wat verwacht je van een Burgemeester die niet eens verkozen is door de mensen, er was een andere burgemeester verkozen maar deze zijn partij heeft het op een akkoordje gegooid om de sjerp af te staan aan de huidige burgemeester. Beetje datzelfde als wat ee regering ons gelapt heeft, in België is democratie een illusie, want ze beschermen hun postjes en eigen belangen toch zodanig dat verkozen partijen/mensen niet aan de macht kunnen komen.
 

JeSko

Forumguru
Uiteraard @leon-cupra ;) maar serieus, zoals ik al zei ben ik volledig akkoord met 30 in de complete dorpskern, maar ze zijn doorgeslagen en hebben de wegen naar Meerhout toe ook grotendeels 30 gemaakt.
 

leon-cupra

Forumguru
Maar dat was gewoon een fout van de aannemer zeker ?

Tja, hier in Roeselare is het ook zo hoor. Alles 30. Nu ja, in de drukke momenten mag je blij zijn als je 30 haalt, dan is het gewoon treintje volgen.
Heb ook geen problemen met 30 in de drukke momenten. Heb 11jaar lang voor mijn werk door een zone 30 gemoeten voor de helft van mijn traject (nooit een boete gehad in die zone). Ze zouden beter de dorpskern dynamisch maken. Tussen 6u en 20u 30 en daarbuiten 50.
 
Bovenaan Onderaan