Jesko's Octavia VRS !

1983jeroen

Forumguru
Ik had geen schade aan ophanging. Wel een kapotte band ;)

Dan is jouw schade nog relatief goedkoop omdat die wel ernstiger is. Maar ze hebben bij mij ook 5 weken een huurauto moeten betalen...

JeSko

Forumguru
@1983jeroen

Aha vandaar, het is dus de huurauto die het bedrag bijna gelijk trekt. Ik heb nl geen vervangend vervoer gekregen.

Ik krijg 120 euro gestort (6 dagen derving) omdat ik mijn auto moet missen :yeehaa: :banghead: zit intussentijd al bijna 4 weken zonder.

JeSko

Forumguru
Juist gehoord dat het bedrag begin volgende week ergens op mijn rekening zal komen, dan gaan ze er ook aan starten. Ik ga de auto een goede maand kwijt zijn, dat is het nadeel van het te laten doen bij iemand die door de dag nog bij een dealer werkt en na die uren zijn eigen officiële garage runt, dan duurt het wat langer maar goed.. ik ben zeker dat het goed gedaan word dus dat is het belangrijkste en zou het ook niet door iemand anders willen laten doen.

EdK

Forumguru
Als er inderdaad onverwachte kosten bijkomen zijn deze voor mijzelf inderdaad,
En je kunt niet onder voorbehoud accoord gaan ??
En dus de onvoorziene schade dan toch uitbetaald word omdat je die onder het onder voorbehoud laat zetten !?

JeSko

Forumguru
Nee de garage heeft een offerte onder voorbehoud gemaakt, maar als de expertise langs geweest is en deze offerte goedkeurd is dit wat vaststaat. Alles wat erbij komt is voor mij...

1983jeroen

Forumguru
Vind het maar raar geregeld hoor. Zeker omdat deze schade geheel buiten jouw schuld om is ontstaan.
Zou mij niet lekker zitten dat je wellicht toch nog met een dikke rekening opgezadeld gaat worden.

Aan de andere kant kun je dus ook een mazzeltje hebben als ze hem iets goedkoper kunnen repareren?

JeSko

Forumguru
Ja zo denk ik er ook over, maar als je in België geen full omnium hebt ( wat ik niet kon nemen gezien de leeftijd van de wagen ) kan je dit hebben, ik kan het mailverkeer dat ik tot ten treure gevoerd heb hier laten zien maar zo is het spijtig genoeg. Ik vroeg destijds een offerte voor een full omnium verzekering op mijn wagen, en een normale BA, om te vergelijken, ze konden dit zelfs niet simuleren voor mij omdat hun programma mijn bouwjaar auto niet aanvaarde. Ik kon wel een mini omnium nemen, maar daarmee ben je tegenover een BA enkel extra verzekerd voor stormschade en glasbreuk en dat voor 3x de prijs van een gewone BA, vluchtmisdrijf en dergelijke word enkel gedekt door een volledige omnium. Ook trek je enkel met een volledige omnium altijd 100% van de onkosten terug, met een BA moet je geluk hebben en is het afhankelijk van de omstandigheden en bedragen.

En ja die mazzel kan je hebben @1983jeroen , maar die mazzel heb ik doorgaans niet ;)

JeSko

Forumguru
@EdK

Dat is overal zo hoor, en dan heb ik nog voordelen omdat ik met alles bij hen verzekerd ben. Er zijn wel speciale verzekeringen voor exclusieve auto's of auto's die hun waarde houden of zelfs stijgen in waarde, maar die dekken geen Skoda ;) of je moet belachelijk veel willen betalen, enkele duizende euro's per jaar, dat zijn ook vaak de bedragen waarvoor exclusievere auto's verzekerd zijn.

• Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Denk niet dat het gaat om al dan niet een omnium maar dat je aanvaardt dat je met een vast bedrag de schade gaat herstellen.
Volgens mij moest je er toch ook een akkoord kunnen uithalen dat je een open aanbod kon hebben, dat gedurende de herstelling er nog bijkomende zaken konden gefactureerd worden voor de verzekering maja grote kans wss dat ze dan eerder de wagen niet gingen herstellen en het een per total werd.

JeSko

Forumguru
Hoe bedoel je @hemi24 ? De auto is nagekeken hoor en goed nagekeken, de kans dat er nog iets opduikt is klein, maar gewoon nooit volledig uit te sluiten.

EdK

Forumguru
@hemi24 probeer hem nou niet gek te krijgen !!
Hij slaapt eindelijk weer wat rustiger, en ze vrouw daardoor ook natuurlijk....

Bovenaan Onderaan