Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Vandaag nog maar eens een mail gestuurd naar mijn verzekeraar, aangezien we toch weeral 2 volle weken verder zijn.

Het antwoord:

" Baloise (mijn verzekeraar) kan nog niets uitbetalen omdat de tegenpartij hun versie nog niet ingeleverd heeft. De tegenpartij is geappelleerd op 23 februari maar hebben hierop nog geen enkele reactie gegeven. Baloise heeft nu een inspecteur uitgestuurd om de versie bij de tegenpartij te gaan opeisen. "

Kortom .. de tegenpartij doet dus moeilijk. Zucht.

JeSko

Forumguru
Begrijp het ook niet @leon-cupra , als tegenpartij zou ik me heel schuldig voelen al dan niet direct, en denken gho die mensen zitten zonder auto door mij of mijn werknemer in dit geval, dus ik maak dit zsm in orde. Maar neen... Ik houd van auto's maar kan niet zeggen dat ik er ooit eens geluk met heb.

leon-cupra

Forumguru
Heb het ook meegemaakt. Een jaar heeft het geduurd. En weet ook niet absoluut waarom. Na het ongeval elkaar zelfs niet gesproken, politie er onmiddellijk bij gekomen. Dus, kan niets verkeerd gezegd hebben. Maar tegen de agenten probeerden ze de feiten ook om te draaien.
Gewoon bij neer leggen, je hebt in de wereld genoeg kl**tz*kken. Jouw verzekering zal wel haar werk doen en uiteindelijk hebben ze wel genoeg drukmiddelen om het af te dwingen.

JeSko

Forumguru
@EdK

Die schrikken zich een ongeluk, als daar plots allemaal rond de 2 meter lange Nederlandse bomen voor de deur staan , misschien doet dat het hem al en is knokken niet eens nodig :deuk:

EdK

Forumguru
Hoeven ook niet te knokken, lopen binnen en zeggen dat we voor paar tassen koffie komen en 10 duizend eurie....
Hoeft hij de verzekering niet meer te informeren, dat mag die dan laten...... :koffie:

EdK

Forumguru
Tsja ik blijf het vreemd vinden dat er niet word uitgekeerd.
In principe is de dader bekend , en het is duidelijk dat jij geen schuld hebt en dat er uiteindelijk uitgekeerd moet worden.
Maar omdat de tegenpartij op één of andere wijze iets niet tekent krijg jij je geld niet !?

Hoe zit dat als je wagen word gestolen ?? Moet de dief dan ook eerst even een formulier tekenen voor ze uitbetalen (verzekering)
Ik kan er niets anders van maken dat er met jou een spelletje word gespeeld om alleen maar te rekken met uitbetalen.
Mijn inziens moet jouw verzekering niet zeuren en jou het bedrag overmaken en jou niet je hoofd moe maken met een spelletje wat jou verzekering met die van de tegenpartij moet uitvechten.
Zoals gezegd wat als die was gestolen ?? dan had het bedrag waarschijnlijk al lang op je rekening gestaan....

JeSko

Forumguru
Klopt @EdK ze doen gewoon moeilijk, en mijn inziens betaal ik inderdaad genoeg aan mijn verzekering zodat ze mij al uit de nood kunnen helpen en hun geld gaan halen bij de tegenpartij, maar zo werkt dat allemaal niet. In België kan je dus echt tweemaal slachtoffer zijn, je word ontriefd door schuld van derden en toch moet ik nu nog steeds boeten... Gelukkig heb ik de auto niet dagelijks nodig om bv te gaan werken. Maar handig is dit niet.

Ik zou het bedrag van de spaarboek kunnen halen en daarvan de auto al laten maken, maar dan zet ik ons gezin enorm terug in financiële stabiliteit en dat wil je natuurlijk ook niet, nog los van het principiële.

Dat geld krijg ik zowiezo, maar ondanks het volledig in recht zijn en het feit dat de tegenpartij zowiezo moet betalen kunnen ze dit onnodig rekken... En dat lijken ze te gaan doen, waarom? Geen idee...

leon-cupra

Forumguru
Zoals gezegd wat als die was gestolen ?? dan had het bedrag waarschijnlijk al lang op je rekening gestaan....
Neen, juist niet. Wagen is gewoon verzekerd. Dan is diefstal niet gedekt. Ben je wel gedekt tegen diefstal moet je 30 dagen wachten. Is de wagen na 30 dagen niet gevonden, wordt je uitbetaald.

Kan nog allemaal vervelender worden moest het bedrag betwist worden door de tegenpartij. Tegen dat het dan in orde is ….

Maar idd, eigenlijk zou er een regel moeten bestaan als in jouw recht bent , zou je eigen maatschappij moeten uitbetalen, dat ze het zelf dan maar verhalen op de tegenpartij. Zou wss ook wel een stuk sneller gaan dan.

EdK

Forumguru
Neen, juist niet. Wagen is gewoon verzekerd. Dan is diefstal niet gedekt. Ben je wel gedekt tegen diefstal moet je 30 dagen wachten. Is de wagen na 30 dagen niet gevonden, wordt je uitbetaald.
Even buiten of @JeSko hier wel of niet tegen verzekerd is !
Er van uitgaande dat hij word gestolen en is na 30 dagen niet terug ( is hier ook volgens mij ) dan word er uitgekeerd !
Maar links of rechts om @JeSko krijgt uiteindelijk zijn geld, alleen spelen er twee partijen een spelletje waar jij (jesko) de dupe van is !
En ik vind dit persoonlijk een kwalijke zaak.......

Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
Mijn ervaring is dat de ene bij de andere verzekeringsmaatschappij, toch ‘n verschil is , naar klantgerichtheid. Heb ooit met ‘n omnium verzekering, na ‘n perdre totale, na 13 dagen ‘t geld op m’n rekening gehad, en dit met ‘n wagen, die pas 3 maanden oud was.

MarcoO2

Forumguru
Dat geld krijg ik zowiezo, maar ondanks het volledig in recht zijn en het feit dat de tegenpartij zowiezo moet betalen kunnen ze dit onnodig rekken... En dat lijken ze te gaan doen, waarom? Geen idee...
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als de tegenpartij in deze fase failliet gaat. Betaalt dat verzekeraar dan ineens wél zelf aan jou uit?

JeSko

Forumguru
Goeie vraag @MarcoO2 , en eentje waarop ik je het antwoord schuldig moet blijven. Dat dat bedrijf moeilijk doet zegt natuurlijk wel wat, dan kan je al gelijk onraad ruiken, al is het maar omdat ze ook met ander soort arbeiderscontracten werken dan wat gebruikelijk is.

leon-cupra

Forumguru
het is niet de tegenpartij zelf die betaalt hé. Het is de verzekering van de tegenpartij. Dus als zijn het de grootste criminelen, staat los van de uitbetaling. Zal wel eerder de verzekeringsmaatschappij die dwars ligt dan de tegenpartij zelf. Heb nog nooit geweten dat de tegenpartij moet tekenen hiervoor.
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als de tegenpartij in deze fase failliet gaat. Betaalt dat verzekeraar dan ineens wél zelf aan jou uit?
Zal dan te zien zijn of de tegenpartij haar polis heeft betaald. Als deze voldaan is ben je toch verzekerd voor de periode van de polis. Denk niet dat de verzekeringsmaatschappij dan kan zeggen “niet meer voor ons”. Is de premie niet betaald , dat is iets anders. Dan is de tegenpartij niet verzekerd en dan zal je als slachtoffer moeten proberen om iets te recupereren bij het fonds opgericht door de overheid.
Verzekeringsmaatschappij van @JeSko zal in dit geval nooit iets hoeven te betalen.

Bovenaan Onderaan