Jesko's Octavia VRS !

EdK

Forumguru
Tsja ik blijf het vreemd vinden dat er niet word uitgekeerd.
In principe is de dader bekend , en het is duidelijk dat jij geen schuld hebt en dat er uiteindelijk uitgekeerd moet worden.
Maar omdat de tegenpartij op één of andere wijze iets niet tekent krijg jij je geld niet !?

Hoe zit dat als je wagen word gestolen ?? Moet de dief dan ook eerst even een formulier tekenen voor ze uitbetalen (verzekering)
Ik kan er niets anders van maken dat er met jou een spelletje word gespeeld om alleen maar te rekken met uitbetalen.
Mijn inziens moet jouw verzekering niet zeuren en jou het bedrag overmaken en jou niet je hoofd moe maken met een spelletje wat jou verzekering met die van de tegenpartij moet uitvechten.
Zoals gezegd wat als die was gestolen ?? dan had het bedrag waarschijnlijk al lang op je rekening gestaan....
 

JeSko

Forumguru
Klopt @EdK ze doen gewoon moeilijk, en mijn inziens betaal ik inderdaad genoeg aan mijn verzekering zodat ze mij al uit de nood kunnen helpen en hun geld gaan halen bij de tegenpartij, maar zo werkt dat allemaal niet. In België kan je dus echt tweemaal slachtoffer zijn, je word ontriefd door schuld van derden en toch moet ik nu nog steeds boeten... Gelukkig heb ik de auto niet dagelijks nodig om bv te gaan werken. Maar handig is dit niet.

Ik zou het bedrag van de spaarboek kunnen halen en daarvan de auto al laten maken, maar dan zet ik ons gezin enorm terug in financiële stabiliteit en dat wil je natuurlijk ook niet, nog los van het principiële.

Dat geld krijg ik zowiezo, maar ondanks het volledig in recht zijn en het feit dat de tegenpartij zowiezo moet betalen kunnen ze dit onnodig rekken... En dat lijken ze te gaan doen, waarom? Geen idee...
 

leon-cupra

Forumguru
Zoals gezegd wat als die was gestolen ?? dan had het bedrag waarschijnlijk al lang op je rekening gestaan....
Neen, juist niet. Wagen is gewoon verzekerd. Dan is diefstal niet gedekt. Ben je wel gedekt tegen diefstal moet je 30 dagen wachten. Is de wagen na 30 dagen niet gevonden, wordt je uitbetaald.

Kan nog allemaal vervelender worden moest het bedrag betwist worden door de tegenpartij. Tegen dat het dan in orde is ….

Maar idd, eigenlijk zou er een regel moeten bestaan als in jouw recht bent , zou je eigen maatschappij moeten uitbetalen, dat ze het zelf dan maar verhalen op de tegenpartij. Zou wss ook wel een stuk sneller gaan dan.
 

EdK

Forumguru
Neen, juist niet. Wagen is gewoon verzekerd. Dan is diefstal niet gedekt. Ben je wel gedekt tegen diefstal moet je 30 dagen wachten. Is de wagen na 30 dagen niet gevonden, wordt je uitbetaald.
Even buiten of @JeSko hier wel of niet tegen verzekerd is !
Er van uitgaande dat hij word gestolen en is na 30 dagen niet terug ( is hier ook volgens mij ) dan word er uitgekeerd !
Maar links of rechts om @JeSko krijgt uiteindelijk zijn geld, alleen spelen er twee partijen een spelletje waar jij (jesko) de dupe van is !
En ik vind dit persoonlijk een kwalijke zaak.......
 
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
Mijn ervaring is dat de ene bij de andere verzekeringsmaatschappij, toch ‘n verschil is , naar klantgerichtheid. Heb ooit met ‘n omnium verzekering, na ‘n perdre totale, na 13 dagen ‘t geld op m’n rekening gehad, en dit met ‘n wagen, die pas 3 maanden oud was.
 

MarcoO2

Forumguru
Dat geld krijg ik zowiezo, maar ondanks het volledig in recht zijn en het feit dat de tegenpartij zowiezo moet betalen kunnen ze dit onnodig rekken... En dat lijken ze te gaan doen, waarom? Geen idee...
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als de tegenpartij in deze fase failliet gaat. Betaalt dat verzekeraar dan ineens wél zelf aan jou uit?
 

JeSko

Forumguru
Goeie vraag @MarcoO2 , en eentje waarop ik je het antwoord schuldig moet blijven. Dat dat bedrijf moeilijk doet zegt natuurlijk wel wat, dan kan je al gelijk onraad ruiken, al is het maar omdat ze ook met ander soort arbeiderscontracten werken dan wat gebruikelijk is.
 

leon-cupra

Forumguru
het is niet de tegenpartij zelf die betaalt hé. Het is de verzekering van de tegenpartij. Dus als zijn het de grootste criminelen, staat los van de uitbetaling. Zal wel eerder de verzekeringsmaatschappij die dwars ligt dan de tegenpartij zelf. Heb nog nooit geweten dat de tegenpartij moet tekenen hiervoor.
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als de tegenpartij in deze fase failliet gaat. Betaalt dat verzekeraar dan ineens wél zelf aan jou uit?
Zal dan te zien zijn of de tegenpartij haar polis heeft betaald. Als deze voldaan is ben je toch verzekerd voor de periode van de polis. Denk niet dat de verzekeringsmaatschappij dan kan zeggen “niet meer voor ons”. Is de premie niet betaald , dat is iets anders. Dan is de tegenpartij niet verzekerd en dan zal je als slachtoffer moeten proberen om iets te recupereren bij het fonds opgericht door de overheid.
Verzekeringsmaatschappij van @JeSko zal in dit geval nooit iets hoeven te betalen.
 

JeSko

Forumguru
E-I-N-D-E-L-I-J-K een beetje goed nieuws, nog maar eens gebeld en gemaild en er is eindelijk schot in de zaak.

Wat betreft de Mazda, die word volgende week al gemaakt en zelfs terug verwacht, dat gaat snel omdat je met twee partijen zit die het eens zijn en er een eenduidig schadeformulier is. De auto word trouwens gewoon gemaakt en achteraf worden de gemaakte kosten verhaald op de tegenpartij, expertises worden in zulke gevallen blijkbaar niet altijd gevolgd door grote garages/erkende herstellers omdat ze soms onverwachte kosten tegenkomen die dan achteraf verhaald moeten worden op de klant, deze expertises zijn dus niet langer leidend maar gewoon nog om een indicatie te geven, daarom maken ze de auto eerst en verhalen ze dan de kosten op de tegenpartij. Dat geld word dus ook gewoon overgemaakt van verzekeraars naar de garage en klaar, al komt het deel van de wrap wel gewoon naar ons toe omdat de garage dit zelf niet kan herstellen. Dus lang verhaal kort, de Mazda is normaal gezien eind volgende week / begin laatste week van Maart terug.

Wat de Skoda betreft, er is vanuit mijn verzekering een inspecteur gestuurd om het document op te halen, in eerste instantie werd dit nog geweigerd maar nadat ik en mijn verzekeraar gedreigd hebben met juridische stappen hebben ze dan toch eindelijk dit document meegegeven!! Waardoor de betaling morgen of overmorgen al op mijn rekening zal staan, hier word wel de expertise compleet gevolgd dus als er nog verdoken kosten zijn zijn deze wel voor mij.. laten we hopen van niet maar goed, das afwachten. De redenen dat het zolang geduurd heeft is omdat in België een tegenpartij in zulk geval het mag rekken, er is namelijk geen ingevuld schadeformulier waarbij beide partijen akkoord zijn, daardoor kan de tegenpartij 2 weken wachten om überhaupt een claim in te dienen bij hun eigen verzekeraar, dan hebben ze nog eens twee weken om hun versie van de feiten in te dienen, beide periodes hebben ze gebruikt om mij onnodig te laten wachten, de laatste periode hebben ze zelfs overschreden, waardoor de inspecteur het recht had om de documenten op te gaan eisen, pas nadat we dreigde met de rechtsbijstand in te schakelen zijn ze daar geplooid. Mijn verzekering heeft enorme druk gelegd op het poetsbedrijf om zo toch het nodige te bekomen, schandalig dat het nodig was en ik zal nooit weten waarom ze het zo onnodig lang gerekt hebben, maar het belangrijkste is dat de auto eindelijk gemaakt kan worden. Dit gaat wel wat langer duren, ongeveer een maand, omdat de jongen die de auto maakt zijn eigen officiële garage runt na zijn daguren, maar ik neem dat er graag bij want bij hem weet ik zeker dat het goed gaat gebeuren.
 

EdK

Forumguru
Hehe dat zal een opluchting zijn dat er eindelijk schot in de zaak zit
En je vrouw is ook meteen een stuk beter door deze berichten ?
 

JeSko

Forumguru
Dit gaan jullie niet geloven, maar ik ga het toch vertellen.

Ik krijg zojuist telefoon van mijn verzekeraar, dat de betaling gedaan is, maar.. ze hebben maar 2000 betaald omdat het voertuig eco totall loss is vraagt ze me?

Ik zeg huh...? Totall loss? De auto is geschat op makkelijk 18.000, en er zijn 8000 euro herstelkosten aan? Dat kan dus nooit totall loss zijn en er is mij ook officieel gemeld dat de auto niet totall loss is en gemaakt mag worden aan -8000€.

Nu gaat ze hen morgen opbellen om de resterende 6000 op te eisen, mijn verzekeraar denkt dat er een fout gebeurd is en dat ze het verschil betaald hebben omdat zij denken dat de auto verkocht is aan een garage, wat uiteraard niet zo is! Maar jullie herinneren zich vast nog de louche garagist die mij al op voorhand contacteerde? Wel, dat bod was blijkbaar wel doorgekomen tot bij hun en dat document ligt ook bij mijn verzekeraar en de verzekering van de tegenpartij, en daar is een fout gebeurd, wellicht denkt mijn verzekeraar dat ze na de dreiging met gerechtelijke stappen bij de tegenpartij beginnen panikeren zijn en het eerste het beste wat ze konden vinden gebruikt hebben om "uit te betalen", waardoor deze fout gebeurd is. Maar dan nog klopt het niet, aangezien ik dan het verschil tussen het bod (6000) en de dagwaarde (18.000) zou moeten opstrijken, nu zeggen zij eigenlijk dat de dagwaarde amper 8000 is... Dus deze soap gaat nog even verder, serieus onbekwaam is die verzekering van de tegenpartij!! Of willen ze weer spelletjes spelen met mij?

Morgen weet ik hier meer van, maar alles wat fout kan gaan gaat gewoon ook fout, is deze auto mss gwn vervloekt? Is ie mss nier voor mij bestemd? Vraag me af wat het volgende gaat zijn, wellicht een hoop extra onkosten bij het herstellen waarvoor ik zelf moet opdraaien, het zal me niet echt meer verbazen op dit punt.
 
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
@JeSko , hopelijk wordt alles snel opgelost voor u en uw vrouw.
Wat me wel opvalt is dat de dagwaarde van uw wagen met 18000€ wel hoog is, aangezien uw wagen toch 10 jaar oud is? Zo veel te beter voor u, maar mijn RS van 2017, met 70000km, werd verkocht voor ‘n 28000€, in 2022.
 
Bovenaan Onderaan