Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Kleine soundclip teruggevonden op mijn telefoon van dag 1 dat ik hem had, slechte kwaliteit maar meer had ik nog niet. Ik vind de Remus met kleppen en 3" downpipe echt lekker klinken, niet zoals de Mazda zijn diepe brom, maar de DSG farts maken dat weer goed :D

 

leon-cupra

Forumguru
Weet het @JeSko. Mijn moeder heeft vroeger nog een 3 cilinder polo gehad, benzine. Als je daar met doortrek was het precies of je met 1 of andere sportwagen onder baan was. Had idd een heel specifiek geluid dat overkwam als “sportief”. :D
 

hemi24

Forumguru
Ik ben het wel met @Okki eens, die oude Daihatsu Charade had echt een heel herkenbaar geluid!
Dat hoor je niet op dezelfde manier bij andere 3 cilinders.
 

JeSko

Forumguru
Lekker hoor Bram @Tuner111 ! Had jij eenzelfde setup als mijne? Remus met kleppen 3 inch downpipe en de racingline r600? In sportstand vind ik de DSG farts echt lekker klinken, die gaan wel goed hard dan :laugh:

Doet me er aan denken dat ik video's moet maken/laten maken als ik de Skodi terug heb.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
En zo begint het, deel één van heel wat delen is klaar, gloednieuwe ophanging plus nieuwe dempers achter, de twee andere dempers waren nog goed, LA was niet lek door de klap maar toch maar vervangen, de oude krijg ik mee als reserve(s).

Aangenaam verrast van hoe de auto er onderin uitziet overigens, 10 jaar oud en amper iets van roest onderin, is wel typisch VW want m'n Superb zag er onderin ook nog zo goed uit.

Topgast overigens die aan m'n auto werkt, doet het met heel zen hart en heeft een passie voor tuning, en dat was wat ik zocht in een garagist.

IMG-20240323-WA0000.jpg

IMG-20240323-WA0002.jpg

IMG-20240323-WA0005.jpg

IMG-20240323-WA0006.jpg

IMG-20240323-WA0003.jpg

IMG-20240323-WA0004.jpg
 
Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
Mooi! Eindelijk vooruitgang. Zal je wel een goed gevoel geven hoop ik. Het is je van harte gegund. Een nieuwe lente een nieuw geluid!
Nu alleen nog wat plamuren, potje watervaste latex en witte tape bumper vast te houden en je kan weer de weg op :troost:
 
Bovenaan Onderaan