Jesko's Octavia VRS !

hemi24

Forumguru
Ik ben het wel met @Okki eens, die oude Daihatsu Charade had echt een heel herkenbaar geluid!
Dat hoor je niet op dezelfde manier bij andere 3 cilinders.

JeSko

Forumguru
Lekker hoor Bram @Tuner111 ! Had jij eenzelfde setup als mijne? Remus met kleppen 3 inch downpipe en de racingline r600? In sportstand vind ik de DSG farts echt lekker klinken, die gaan wel goed hard dan :laugh:

Doet me er aan denken dat ik video's moet maken/laten maken als ik de Skodi terug heb.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
En zo begint het, deel één van heel wat delen is klaar, gloednieuwe ophanging plus nieuwe dempers achter, de twee andere dempers waren nog goed, LA was niet lek door de klap maar toch maar vervangen, de oude krijg ik mee als reserve(s).

Aangenaam verrast van hoe de auto er onderin uitziet overigens, 10 jaar oud en amper iets van roest onderin, is wel typisch VW want m'n Superb zag er onderin ook nog zo goed uit.

Topgast overigens die aan m'n auto werkt, doet het met heel zen hart en heeft een passie voor tuning, en dat was wat ik zocht in een garagist.

IMG-20240323-WA0000.jpg

IMG-20240323-WA0002.jpg

IMG-20240323-WA0005.jpg

IMG-20240323-WA0006.jpg

IMG-20240323-WA0003.jpg

IMG-20240323-WA0004.jpg

Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
Mooi! Eindelijk vooruitgang. Zal je wel een goed gevoel geven hoop ik. Het is je van harte gegund. Een nieuwe lente een nieuw geluid!
Nu alleen nog wat plamuren, potje watervaste latex en witte tape bumper vast te houden en je kan weer de weg op :troost:

Fmoon

Forumguru
Bij de side skirt (carrosserie erboven) alsook die rand eronder heeft ook wel wat te hebben ondergaan zo te zien, is dat kwestie van uitdeuken en strak maken? Echt vervangen zal een beste operatie zijn.

JeSko

Forumguru
@Fmoon

Klopt het wiel is daar tegenaan geduwd, en denk het wel dat deze nog te redden viel met uitdeuken, was maar een klein stukje maar wel zonde want het komt er weer bij, zowiezo is het een hele achterzijde/flank die je bestelt in één nieuw stuk van Skoda zelf, en daaruit halen ze wat nodig is om dit te repareren.

Herperduin

Forumguru
zowiezo is het een hele achterzijde/flank die je bestelt in één nieuw stuk van Skoda zelf, en daaruit halen ze wat nodig is om dit te repareren.

Ook daarom vind ik het interessant om dit topic te volgen. @JeSko Fijn dat je ook foto’s deelt want leer in ieder geval ík weer van. Echt mooi om te zien hoe dit zorgvuldig wordt aangepakt en vastgelegd.

ertromp

Forumguru
Fijn dat de gang er in zit! En super die garage en zonder deze te kennen zie je aan zijn werkbank en opgehangen gereedschap dat het ordelijk gaat :thumbsup:

LT83

Forumguru
Goed nieuws, mooi om te lezen dat er schot in komt. Nu lekker proberen te genieten van de vorderingen en tegen de tijd dat het echt lente wordt rij jij weer in de VRS :tongue:

JeSko

Forumguru
Inderdaad @LT83 zelfs gewoon het feit al dat er eindelijk aan de auto begonnen kon worden is genieten :D laten we het hopen!

JeSko

Forumguru
Dacht het wel inderdaad @Tuner111 , dat was ook geen "gewone" VRS. ;)

@Fmoon

Nope, van beide auto's niet, de Mazda zijn ze pas eergisteren aan begonnen haha. Word dus met de vervangwagen naar het vakantiepark, dat word proppen!

Bovenaan Onderaan