Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Gisteren eens op een rijtje gezet wat het allemaal gaat kosten om de auto weer enigzins zoals ervoor te maken.

Achterlichten - 500 euro
Frontlip - 150 euro
Grill - 50 euro

Dit zijn zaken die ik apart zelf moet regelen aangezien de verzekering deze schade's niet erkend heeft, de achterlichten zijn erkend als schade maar om één of andere reden konden ze deze niet meenemen in het bestek, in ruil heb ik dus gewone OEM's gekregen ( die heb ik binnenkort dus dubbel want had nog OEM's liggen ) , en de schade aan frontlip en grill is niet erkend omdat we pas achteraf te weten zijn gekomen dat de Skoda tegen de Mazda aan is geduwd, eigen schuld dus dat laatste, al denk je natuurlijk op zo'n momenten niet helder.

Daardoor maar besloten om alles te laten voor wat het is, ik wil zowiezo de achterlichten terug, de frontlip bestel ik achteraf zelf wel en de grill dat word mss dan maar gewoon de originele terug ipv de honingraat, dat weet ik nog niet. De oranje accenten en al dat gedoe komt er niet meer, dit gaat weeral genoeg kosten en dat vind ik al zuur genoeg. Ik speel nu met het idee er een echte sleeper van te maken, simpel, clean, alle badges en tierlantijntjes eraf zodat enkel kenners nog weten dat er meer in deze witte slee huist dan normaal.

We hebben uiteraard de Mazda die echt show waardig word, dat is meer dan genoeg om extra onnodig geld in te pompen :D
 

Herperduin

Forumguru
@JeSko sleeper idee klinkt helemaal geweldig. Ik zal dan wel jouw creatieve uitspattingen gaan missen hier in het topic maar persoonlijk lijkt sleeper me het mooist. Overigens ook dan of juist dan zeker show waardig!!!
Blijft uiteraard jammer dat het jou ook geld en ellende kostte maar toch uiteindelijk straks weer blij dat je hem terug hebt en kan gaan genieten!
 

leon-cupra

Forumguru
Een inzamelactie op een Nederlands forum … met een beetje geluk kan hij er 1 bout mee kopen om de lip te monteren. :pieker::deuk:

Ach, die geldboom in Jef zijn tuin zal de laatste tijd wel serieus gegroeid zijn met de regen die wel de laatste maanden al gehad hebben. :D
 

leon-cupra

Forumguru
Nee jullie belgen zijn vrijgevig ???
KAn niet eens een tas koffie vanaf als je komt werken, en personeel moet zelfs betalen voor de koffie bij de werkgever.....
Je gaat naar een klant om te werken , niet om koffie te drinken :tongue:

Ik geef mijn bezoek altijd een drankje. Mijn collega’s doen dat ook. Bij mij op het werk is drank gratis voor personeel. Dus weet niet waar jij langs geweest bent.
 

leon-cupra

Forumguru
@Fmoon donaties … ikzelf persoonlijk heb er een allergie voor. Zeker dan nog voor die grote organisaties waar het meeste geld blijft plakken aan de top.
 

leon-cupra

Forumguru
Camping :nono::nono:

Als je wat in de bouw/renovaties kan doen wil ik gerust jouw koffieadresje worden maar niet op een camping (koffietjes trek ik dan wel af van de factuur :deuk:).
 

leon-cupra

Forumguru
Tuurlijk trek ik die van de factuur af. Jij 5min aan een koffietje nippen. Jij op jouw werkbon die 5min er ook nog op zetten (want 5min niets doen mag ook niet van jouw baas), jouw baas deze mee factureren …. En ik betalen zeker :tongue:

:deuk:
 

JeSko

Forumguru
Weer slecht nieuws,

Voor ik de auto ga afhalen moet ik nog bijna 2000 euro opleggen... Het gevolg van alle extra carrosseriewerken en het bij spuiten van de niet originele onderdelen.. dit stond ook vermeld op het factuur/bestek (onder voorbehoud), blijkbaar heb ik bepaalde zaken fout begrepen, ik had gedacht dat het wel ietwat hoger kon uitvallen, maar dit? De 8000 van de verzekering was officieel, alles daarboven wat er eventueel bij kwam niet, die moet ik dus zelf bijspringen omdat de auto eigenlijk totall loss was aan 9000+ euro. Dit had ik zo eerst niet begrepen maar goed, dit kan er ook nog wel bij.

Kijk er intussen al totaal niet meer naar uit om de auto gaan af te halen, hoeveel plezier ga je daarin nog hebben? De auto en alles errond geeft één vieze nasmaak, echt zonde dit. Dat extra geld is geen probleem, maar het is gewoon extreem zuur. Dus hij zal zo blijven zoals hij is, ook geen andere achterlichten en al die zever, ik mag nog bijleggen voor een mindere auto als degene die ik heb gekocht.

Vergeef mij voor de onduidelijkheden hier, het is omdat ik niet de slimste ben in dit soort zaken.
 

EdK

Forumguru
Jullie snappen het echt niet !!
Jij geeft mij 10 min en een bak koffie 3x per dag en als jij wat extra wil dan valt daar zeer makkelijk over te praten...
Geen koffie ?? Alles wat je meer wil is meteen meerwerk en kost je eurie's ....
Tsja zo werkt het nu eenmaal in NL .... :pieker:
 

Tuner111

Forumguru
@JeSko
Ik snap je zeker hoor.. heb in het verleden ook nog een auto gehad waar enkel maar een vieze nasmaak aanhing.. Ik heb die uiteindelijk verkocht mijn eerst wagentje... Maar eigenlijk was dit de verkeerde keuze. Je mag je dan ook niet laten leiden door zo een gevoel! denk ook zo eens, eens alles weer piekfijn in orde is kan je beginnen te genieten van je rs. Na een paar maand ben je zo dit vergeten.. & zal je er enkel nog maar een verhaal aan overhouden. waar je binnen een paar jaar mss nog eens kan om lachen of toch op kan terug kijken.
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn gevoel: iets te snel beslist op het moment dat ze jou gezegd hebben “hij kan hersteld worden”. Dacht toen al dat je een vergiftigd geschenk had gekregen. Je wist nooit waar je ging uitkomen en je vertrouwde zo hard dat het ging goedkomen door die gepassioneerde hersteller. Tja, die man factureert uiteraard ook gewoon alles door.

Ach, aanzie het als een goede les (hebben 15j geleden ook zo een les gehad - teken nooit een “blanco cheque”). Betalen , even vloeken en genieten van de wagen.

Moeten we een inzamelingsactie starten?
Start maar eentje op. Eens zien hoe vrijgevig jullie allemaal zijn :deuk:
 

1983jeroen

Forumguru
Wat een gedoe man!
Blijf het een vreemde gang van zaken vinden qua financiële afhandeling.

Dacht dat de hersteller een vriend van je is. Die zou je toch wel een beetje matsen voor zover mogelijk.
Maar is dus gewoon een goede hersteller?

Snap dat je nu twijfelt of je ooit nog plezier gaat beleven aan de auto.
Ik had dan wel geen financiële nadelen, maar toen het herstel zo moeizaam verliep was ik daar ook bang voor.
Nu was het plezier grotendeels snel weer terug toen ze het wel goed hadden hersteld.
Toch blijft ik maar kijken na een grote naad tussen de klep en de achterlichten. Ben er nog steeds niet uit of die zo hoort of niet.
Eens het vertrouwen in de afhandeling weg is valt het niet mee weer 100% te genieten.

Succes!
 
Bovenaan Onderaan