Jesko zijn EK3 Civic (Bushi)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisjemol

Forumguru
Nette koplampen. Beter lekker helder.
Polijsten gaat vaak ook maar dan zie je dat ze toch vaak gepolijst moeten worden en dof worden.
 

Tees

Donateur
Er moet idd wel een nieuwe coating op daarna. Ik was dat van plan met de Fabia (was nog geen afkeur, maar ik vond t niet mooi), maar voordat ik daaraan toe was, is ie verkocht. We zullen dus nooit weten hoe t resultaat was geworden ;)
 

JeSko

Forumguru
@Tees

Dat ga ik nadien zowiezo doen, maar OEM EK facelift koplampen zijn enorm zeldzaam, beetje zoals de auto zelf, en deze kwamen te koop hier in de buurt, en de prijs was goed. Dus 1+1+1 = 3, denk ik ;)

@EdK

Haha lol wellicht ;)

@JPs_OC2

Neenee jammer genoeg niet, jongen was niet helemaal eerlijk met de foto's laat ons het daarop houden, en daarna werd m'n dochtertje ziek ook dusja...

@Chrisjemol

Nadien een blanke laklaag erop en het blijft wel hoor, maar dat moet dan ook gebeuren, intussen kan ik naar de keuring en deze rustig opmaken in de garage :)
 

EdK

Forumguru
Als ik zo naar die snelheidsmeter kijk dan is dat ding niet vooruit te branden....... :koffie:
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Traag is ie zeker, maar dat is dan ook echt het enige grote nadeel van dit karretje, net iets te traag om goed mee te kunnen met modern verkeer. Verder zit het goed in de opties, pano dak, parkeersensoren, automatische airco, elektrische ruiten plus spiegels, armsteun etc etc. Ik rijd er mee naar de keuring en dergelijke omdat mijn schoonmoeder dat niet graag doet, en was ook weer vlekkeloos gekeurd dit jaar, is 20 jaar oud. Blijkbaar bouwde Citroën ooit goede auto's :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Blijkbaar bouwde Citroën ooit goede auto's :)
Zeker wel!
In een ver verleden hadden we als tweede auto 2x een besteleend - respectievelijk de AZU (250kg) en de AK (400kg) - en later nog een Visa. Bij elkaar hebben die ons toch wel een kleine 20 jaar probleemloos gediend. Tussendoor ook nog een tot personenauto omgekeurde Renault-4 bestel gehad, alsmede een eveneens omgekeurde SImca-1100 bestel, en daarna nog tweemaal 10 jaar lang zo'n guitige (oer-)Twingo, alles tot grote voldoening en zonder mankementen van betekenis. Die eerste Twingo heeft trouwens na vervanging door de tweede nog geruime tijd dienst gedaan bij een van de zonen totdat die zich iets stoerders kon permitteren...
Ik snap dan ook nooit zo goed waarom zoveel mensen zo afgeven op Franse auto's.
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Ook nooit begrepen, zoals al eens aangegeven zijn er ook veel Franse auto's in mijn familie de revue gepasseerd en allen tot grote tevredenheid. Mijn schoonzus heeft onlangs haar oude Peugeot 206 cabriolet verkocht omdat hij te klein was geworden voor de plus kinderen, ook nooit noemenswaardige problemen met gehad en stond op zo'n 320.000 km bij de verkoop. Moeder rijd een Dacia, ook probleemloos na 12 jaar, onze 308 HDI was ook betrouwbaar.

Echter, de moderne benzine auto's die Peugeot/Citroën op de markt heeft gebracht waren niet veel soeps, en dan met name de Vti/Puretech motoren waren een drama. Geen idee of dat nu nog zo is maar ik waag me er niet meer aan na de Cactus.
 

JeSko

Forumguru
Eindelijk wat tijd gehad om de andere lampen te monteren, en nu we daar toch bezig waren ook maar gelijk wat oppervlakkige roest weg geborsteld, primer erop, en gelakt in zilver. Best blij met de resultaten al is het verre van perfect, wat ook niet hoeft want je ziet er niks van, nu nog een keurdata aanvragen en hopen op het beste, alle boxjes zijn afgevinkt maar je weet maar nooit :)

Oud vs nieuw

20230218_114413.jpg 20230218_114409.jpg

Let's begin

20230218_112242.jpg 20230218_114421.jpg

Roest weggehaald zo goed als kon, daarna primer erover :)

20230218_123559.jpg

Primer droog, daarna 2 lagen zilver metallic lak

20230218_130320.jpg 20230218_130326.jpg

Vooral deze beugels wou ik weer goed, deze zitten namelijk onder de koplampen en houden én de koplampen mee omhoog, en de voorbumper.

20230218_132615.jpg 20230218_132619.jpg
 

EdK

Forumguru
Netjes gedaan en toch 3 dingen !
Vergeet je kenteken plaat niet
Die koppen van die bouten waarom geen nieuwe of deze ook even behandelen, vind dat altijd zo'n zonde !! Alles netjes en dan die gore oude bouten er weer in........
En ja kuis ook eens die onderkant van de motorkap, ziet er toch niet uit man, en je haar word er ook nog eens smerig van als je met je kop de kap aanraakt...

en voor de rest heb ik niks te zeuren hoor, ga lekker zo door......
Zit al te wachten tot hij er straks als showroom kwaliteit uit ziet....
 

JPs_OC2

Donateur
Zo, die kijkt weer met een frisse blik vooruit ;) Top!
Nog sportpedaaltjes monteren? Je moet tenslotte voldoende grip hebben als je gaat heel & toe-en :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan