Jesko zijn EK3 Civic (Bushi)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eltjo

Forumguru
Verder heb je in NL ook nog een dagkenteken wat je gratis kan aanvragen via internet en gewoon op de auto plakt.
Daarmee mag je naar de keuring rijden. Toen ik mijn Belgische S2 kocht heb ik daarmee net een 3 km’s waarschijnlijk illegaal in België gereden en toen dwars door Zeeland via de lunch thuis naar de RDW-keuring in Schiedam.
Verzekeren is een ander verhaal, maar was geen probleem toen ik zei dat de auto de opvolger werd van de auto die al verzekerd was.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Even een kleine update, die er geen is, door het "gedoe" met de Mazda staat mijn eigen projectje effe stil, ik ga wel contact opnemen met de Honda Garage hier verderop, om een onderhoudje en keuring in te plannen via hen, maar de Mazda showklaar krijgen heeft nu even prio. Op zich geen ramp, als ik tegen de zomer maar rijd is het al goed en dat zal zeker lukken, shows doe ik er toch niet mee.

Waar ik wel, sinds het eerst, op lig te kijken is de aanschaf van een Gopro, niks geks ofzo, maar een degelijke die ik eenvoudig kan monteren zodat ik zulke filmpjes kan maken, maar ik twijfel nog of het de moeite is voor die paar keer, met de smartphone kan het misschien ook? Al zal het geluid niet zo goed worden opgenomen met een smartphone vrees ik.

Dit is trouwens, ongeveer, de sound die mijne maakt voor de geïnteresseerden. Dus niet van dat overdreven blikken gesnerp dat je heel vaak hoort doordat de goedkoopste Ebay uitlaat eronder zit.


 

Kanerr

Forumguru
Geluid is juist een nadeel bij GoPro. Je kan beter investeren in een externe mic welke compitabel is met je smartphone dan dat je een gopro neemt :)
 

JeSko

Forumguru
Oooooooooh interessant @Kanerr , ik dacht zo'n gopro kost aardig wat geld dus dat zal wel snor zitte, maar blijkbaar niet, thnx ! :thumbsup:
 

Kanerr

Forumguru
Nee, het zit hem vooral in beeldkwaliteit en schokbestendigheid (action cam ;) ) maar microfoon blijft een simpel iets maar daar ligt de focus ook niet op.
 

JeSko

Forumguru
Schot in de zaak, 3 mei gaat mijn shitboxje dan eindelijk naar de Honda garage om hem keuringsklaar te maken, ook maar meteen een klein onderhoudje ingepland. Hopelijk kan ik dan meteen doorrijden naar de keuring voor verkoop a.k.a. tweedehandskeuring, en is die ook gelijk groen. :thumbsup: als we die fase door zijn kan het tunen beginnen.
 

JeSko

Forumguru
Wat willen jullie eerst? Het slechte nieuws? Het heel slechte nieuws? Of het echt echt echt slechte nieuws? Goed, we gaan dan maar van kwaad naar erger.

Slecht - twee fuseekogels moeten vervangen worden voor de keuring, teveel speling.

Heel slecht - de airbag modules zijn verwijderd, er ging geen lampje branden van de SRS dus kon ik dat niet weten, hebben ze blijkbaar gewoon de fiche van het controlelampje uitgetrokken, opgelost toch? Ja neen, buiten het feit dat ik nu geen airbags heb, zien ze dit tegenwoordig ook specifiek na op de keuring, vroeger zagen ze dit niet, nu wel aangezien de keuring ook niet achterblijft en de huidige apparatuur mee is. Dus moet ik airbags zoeken via de sloop.

Heel heel heel slecht - de KAT is kapot, eigenlijk de twee, er werd 0.6 gemeten stationair en je mag maar max 0.3 hebben, aangezien mijn model en een facelift is en een zeldzamere 1.5 en deze verschillen van de meer frequent voorkomende 1.4, zijn deze kats bovendien heel zeldzaam. Er zijn aftermarket oplossingen, maar geen goede die ook langdurig werken, toeval wil nu dat ik er eentje gevonden heb, deze kost me 250 euro OEM. Maar, en nu komt het, deze gaat invloed hebben op de CO, maar ze weten niet met garantie te zeggen of dit het gaat oplossen, aangezien de CO waardes dubbel zo hoog zijn, zou het kunnen dat er grotere kosten zijn en er een hele lijn onder moet. Maar dat weet ik dus pas na zaterdag, dan ga ik de kat afhalen bij de persoon in kwestie.

Dus lang verhaal kort, zaterdag weet ik of ik het project kan verder zetten, of niet, ik ga natuurlijk geen duizenden extra pompen in een auto van 1.5 k, dan ben ik beter uit met hem te parten en wat anders te zoeken. Het is ook wel de laatste keer dat ik een auto zo koop, met keuring voor verkoop, of niet. Ik heb mij laten verleiden door het feit dat de auto nog groen gekeurd was op de moment van aankoop, maar je weet nooit wat er na die keuring aan gedaan is.

Lesje geleerd, kop omhoog en we marcheren verder, weliswaar met een ferm mank been :D

To be continued......
 

leon-cupra

Forumguru
Verkopen en die recente Mazda 3 kopen als projectje. Weet je dat hij mechanisch tenminste in orde is. Verlagen, dikke velg eronder, paar spoilers en lipjes … en bam daar staat een dikke bak op de oprit, eentje zonder problemen :D;)
 

JPs_OC2

Donateur
Lesje geleerd, kop omhoog en we marcheren verder, weliswaar met een ferm mank been :D
Precies. Een eventuele volgende pas kopen als alles gecontroleerd is en ook daadwerkelijk klopt. Is nog steeds geen garantie dat er niets aan de hand is maar de kans dat je jezelf achteraf voor de kop slaat is in ieder geval een stuk kleiner.

Ik hoop dat zaterdag positief nieuws brengt. :thumbsup:
 

Kanerr

Forumguru
Hoe weet je perse dat de kat dood is? Hoge waardes kunnen meerdere oorzaken hebben dan alleen perse kat he ;)

Airbag is wel kwalijk ja, jammer! En fuseekogels heb je toch zelf voor 2 tientjes besteld en op je oprit zelf vervangen? :D

Hobby, das leuk!
 

EdK

Forumguru
Tsja ik zeg dat een hobby geld mag kosten...
Daarmee verbloem je voor jezelf een boel (bv met kosten) :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan