Jesko zijn EK3 Civic (Bushi)

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Ziet er al wat knapper uit en net zoals @EdK vielen die roestige kopbouten mij ook op. Dacht ook “jammer, nieuwe bouten zouden het af maken”.
Voor de rest, keep up the good work :thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
Nieuwe bouten moeten nog besteld worden, op All4Honda hebben ze zo'n setjes OEM bouten dan is het gelijk goed, maar de voorbumper moet er toch weer af want daar komt een nieuw exemplaar met, hopelijk, mistlichten in verwerkt :)

Merci allemaal! :giggle:

@JPs_OC2

Sportpedaaltjes zijn nog een leuke optie idd, misschien binnenkort, nu eerst maar eens gekeurd zien te krijgen :D
 

JeSko

Forumguru
Intussen al bijna Maart en we rijden nog niet, maar het komt wel goed, eigenlijk staat hij nu klaar voor de keuring, maar ik moet nog een datum vinden om alles in één keer te doen, keuren, verlagen, terug keuren :D

Anyways, intussen dit al maar besteld, voor een tientje op AliExpress een hoop clips gekocht, aangezien ze bij deze generatie Honda vlijtig gebruik hebben gemaakt van plastic rivetten in alle soorten en maten, en deze nogal eens zoek geraken of kapot gaan na "demonteren" - lees slopen - . Eerst op OEM gezocht en gevonden, maar 150 euro voor wat clips vond ik toch wat gortig, :eek: daarom de cheap variant gezocht en gevonden, de reviews waren goed, maar toch ook voor de zekerheid gevraagd in de Honda community of dit voldoende is of niet, antwoord: Ja! Ik blij want dit is prijs ÷15. ;)

Screenshot_20230224_083515_AliExpress.jpg

Screenshot_20230224_083518_AliExpress.jpg

En bij het rondspeuren kwam ik dan automatisch ook weer uit op Fullcartuning, dat is me een gevaarlijke site met al die goodies en hebbedingen :whistle: nu zat ik al een tijdje te kijken om mijn Type R vleugel te "liften" , deze ligt flush met de daklijn en rust op de daarvoor voorziene beugels, nu maken o.a. tegiwa en SK-import al jaren van deze verstelbare beugels, waarop je de vleugel kan monteren en daarna de gewenste hoek kan instellen, je kan hem dan gewoon flush leggen, sportiever zetten of regelrecht gebruiken als een airbreak :ROFLMAO: dat laatste gaan we maar niet doen, dan verlies je teveel snelheid en het houd al niet over met een Honda (zo zegt men ;) ) enige wat me tegenhield was de prijs, die dingen kosten al gauw 100 Euro met verzending inbegrepen, maar kijk wat nu?? Sale?! 50 incl verzendkosten, int winkelmandje ermee en bestellen, ik weer blij :LOL:

Screenshot_20230227_062959_Samsung Internet.jpg

Zo word het dan, maar met iets minder tilt op de mijne.

02823.jpg 61TgqmYz3rL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

My cup of tea :koffie:
 

Cordoba

Forumguru
@JeSko Ik heb het idee dat die interieurpluggen door allerlei automerken gebruikt worden, er zijn er in elk geval een aantal die ik uit eerdere auto's herken, zelfs uit mijn eerste auto (Golf uit 1979).
 

JeSko

Forumguru
Even een kleine update, projectje staat jammer genoeg "stil". Alles is klaar om te keuren, maar de man waarmee ik dit traject gestart ben, en die ook met z platen naar de keuring moet rijden, zit met wat problemen waar ik uit respect voor de situatie niet op in kan gaan. Dus is het wachten op hem nu, ik zou hem door een garage kunnen laten keuren, of een andere Z plaat houder, maar ik ben dit traject met hem gestart en hij heeft me al zo goed geholpen, dat ik het ook met hem wil afmaken. Het is zuur, maar het is niet dat de auto voor mij levensbelangrijk is, ik kan redelijk zonder, al komt er wel een hoop organiseren en soms extra frustratie bij kijken als dingen niet lukken doordat ik zonder auto zit.

Hopelijk lukt het nog om hem deze maand te laten keuren, nu het mooie weer weer begint kriebelt het toch weer om mijn eigen cruiserke te hebben.
 

EdK

Forumguru
Maar het siert je wel dat je wacht op de persoon die door omstandigheden even nu niet kan.
Menig mens zou zo naar een ander overstappen dan.....
Maar goed dan heb je de tijd om hem nog een keer extra te poetsen...
En wat moeten we las ollanders ons voorstellen bij Z platen ??
 

JeSko

Forumguru
Nee zo ben ik niet @EdK heb al veel aan hem gehad en krijg ook telkens weer kortingen omdat ik mijn onderdelen meteen kom halen en betaal. Die man zijn kennis van Honda gaat echt bizar ver overigens. Z platen zijn groene garage platen waarmee men naar de keuring kan rijden, enkel garagehouders of zelfstandige die iets met auto's doen kunne zulke platen hebben. Normaal heb ik die niet nodig maar omdat ik mijn Honda op het oog heb gekocht, wat betekent zonder keuring voor verkoop, kan ik zelf mijn auto niet inschrijven en keuren.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko en @EdK je hebt Z-platen en ZZ-platen. Z-platen mogen gebruikt worden voor allerlei ritten door een (auto)handelaar (keuring, proefritten, boodschappen, privé-ritten, …) met een wagen uit de voorraad. Deze platen zijn idd groen. Je hoeft als handelaar dergelijke wagens dan ook niet in te schrijven. Is voor een handelaar redelijk duur. Je moet ook de maximum cilinderinhoud opgeven vb is jouw plaat tot een 2000cc en je wilt met een 3000cc rijden met jouw z-platen, mag niet.
Daarnaast heb je ZZ-platen. Dat zijn platen die je enkel voor proefritten en keuring mag gebruiken.
 

EdK

Forumguru
Oké duidelijk @JeSko , eigenlijk zelfde als in Olland !
Daar hebben we ook groene platen, alleen die worden in de volksmond garageplaten genoemd !
Of ze een officieele naam hebben zoals bij jullie Z en ZZ (top) platen dat weet ik eigenlijk niet.!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan