Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japanese Power

Donateur
Ook dit topic gaat z’n einde naderen. Vandaag de beer van buiten helemaal goed gewassen en schoongemaakt. Alle hoekjes en gaatjes glimmen weer.

Één ding is zeker. De volgende eigenaar heeft hier een perfect onderhouden en in mintstaat verkerende auto aan. Enkele minuscule kleine plekjes in enkele kunststof delen, met het oog vrijwel niet waar te nemen en een paar kleine steenslagplekjes. Velgen 100% strak zonder enige stoeprandschade.

Komende week de binnenkant nog even kuisen en dan staatje klaar voor Macadam. Donderdag 23-12 komen ze hem thuis inspecteren. Ik krijg dan een rapport en ze nemen de beer aansluitend mee.

Kom maar op net 4 jaar oud. Nog geen 100K op de teller. Ben benieuwd voor welk bedrag hij straks te koop komt te staan…

B7A2722B-54CA-40F2-9864-268BBD361F52.jpeg AD0D131C-4FF7-481E-9FCE-B6CFF210C237.jpeg 3936CF9B-06FE-4750-8AB5-91037BE6A90D.jpeg 2EED1227-5ECC-42E6-8F26-B027DE5BFE95.jpeg 4D1D17ED-6D05-4E81-9A43-F1DD843FC514.jpeg EBB5798A-54B5-45E1-91C7-08F6418DFE6E.jpeg 92A5C95D-7CF7-4661-A371-2FC108149A90.jpeg
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb nog even overwogen om hem over te nemen van de LM en hem dan door te verkopen. Maar ik heb geen idee wat de LM momenteel als overnameprijs hanteerd. De Kodiaq van mij met alle fabrieksopties was destijds 34.500 euro. Met alle dealer opties erbij kwam hij op 40K.
 

EdK

Forumguru
Een bedrag in ieder geval wat ik er niet voor over heb !
Voor dat bedrag heb ik ook een Fab 4 met genoeg opties, en is privé ook met verzekering en MRB etc een stuk vriendelijker dan in mijn portemonnee.

Maar goed ga je de Enyaq nu als leasewagen weer rijden of is het privé wagen geworden ?
 

Japanese Power

Donateur
Nee. Blijft een lease. Zal denk ik m’n laatste grote auto zijn. Over 5 jaar zal er nog 1 kind meerijden. De rest rijdt dan zelf wel. Kunnen we daarin ook kleiner ;)
 

marang73

Forumguru
LM verkoopt hem tegen dezelfde prijs aan jou waarvoor hij wordt verkocht aan andere.

Kijk voor de gein hier maar eens: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/skoda/kodiaq/

Ik schat dat jouw auto voor boven de 26.000 wordt verkocht, terwijl 1,5 jaar geleden de prijs tegen de 22.000 lagen.

Ik heb ook gekeken om mijn huidige leaseauto over te nemen in geval ik niet meer mocht leasen dus de prijzen afgelopen 1,5 jaar in de gaten gehouden. Maar mag gewoon blijven leasen en rij over twee weken in een nieuwe Kodiaq. Ga ook eens in de gaten houden waarvoor mijn huidige auto voor wordt verkocht.
 

marang73

Forumguru
Geen idee ... heeft geen invloed op mijn bijtelling en aangezien ik nog niet boven mijn leasebedrag zat vind ik het prima. Was deze Kodiaq of wachten tot 2023 plus 3.500 euro duurder ivm levering in 2023

Dealers beginnen op makelaars te lijken, misschien nog wel erger.

Dealer had offerte gemaakt en ik gaf aan 1 a 2 dagen nodig te hebben om de papierhandel te regelen dus vroeg ik of hij de auto kon reserveren. Nee dat kon niet, geen opdracht geen reservering en als er dan een andere koper komt heb je gewoon pech.
 
Laatst bewerkt:

MacRembrandt

Forumguru
Ik heb 1 keer een lease-auto overgenomen voor privé.
Ik heb toen aan mijn vaste dealer, die de auto geleverd en onderhouden had, gevraagd wat hij voor de auto over zou hebben, inkoopprijs.
Toen de leasemij hetzelfde bedrag aanbood als aankoop heb ik het gedaan.

Mijn eigen lease-regeling ging destijds op de schop, waardoor ik veel kleiner kon rijden, en mijn vrouw had een woon-werk auto nodig. Dus toen kwam het goed uit.
 

Japanese Power

Donateur
Klopt @JeSko. Op papier zijn de buitenmaten niet bijster verschillend maar aan de binnenzijde merk je echt wel verschil. Niet dat het krap is maar wel dat de zee van ruimte van de Kodiaq echt groot is.

De foto vertekend ook. Ik heb ook een plaatje uit de andere hoek en dan zie je geen verschil in grootte. Alleen in de hoogte zie je dan verschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan