Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japanese Power

Donateur
Eigenlijk weinig bijzonders te posten in mijn eigen topic. Kilometers worden niet gemaakt, het leasecontract is met terugwerkende kracht aangepast naar 25K op jaarbasis en de vraag is of ik sowieso wel de 125K aantik in plaats van de verwachte 150K in de komende 18 maanden. We gaan het zien. Verder weinig bijzonderheden te melden. Vorige maand 1 x een storing gehad in het navi-deel van m'n Amundsen. Het navi-scherm begon enorm te flikkeren, terwijl alles eromheen normaal bleef functioneren. Incidentje, kan gebeuren. Verder is het net een Toyota, hij blijft het gewoon doen... Sorry, kan er niets anders van maken.

Plaatje bij het praatje: afgelopen zaterdag, onze beer tussen de tulpenvelden.

DSC03365.jpeg
 

JeSko

Forumguru
Ik stond laatst geparkeerd naast zo'n witte beer, maar kon geen foto nemen omdat de eigenaar nog in zijn wagen zat, de meesten hebben dat niet graag denk ik :D en het is echt een knappe verschijning, in het wit al helemaal spectaculair groot, de breedte is enorm ( bijna 1.90 meter in de breedte ), al viel wel op dat mijn Sup een stukje langer was dan zo'n beer, wat ik niet had gedacht.
 

Japanese Power

Donateur
Afgelopen maandag werd ik na 20 minuten rijden geconfronteerd met een oranje EPC-lampje... Maar goed: oranje: je mag nog doorrijden. Alleen een enorm vermogensverlies. Op de zaak geparkeerd, 30 minuten later even een rondje gereden, geen EPC lampje meer. Problem solved, zal zijn gereset.

Einde maandag naar huis onderweg en na 20 minuten, je raad het al: EPC-storing en vermogensverlies. Direct de dealer en aansluitend Mobiliteitsservice gebeld, kom dinsdagmorgen als eerste maar even langs.

Prima, dinsdagmorgen na 75 (!) minuten wachten kwam de diagnose: de klem van de turbo sluit niet meer goed af en moet worden vervangen. U krijgt een leenauto mee (Polo: wat een drama-lage-instap is dat zeg) en einde dag kunt u de auto ophalen.

Lang verhaal kort, auto was dinsdag niet klaar, woensdag was ik de hele dag op stap en de Kodiaq is zojuist (donderdagmorgen) opgehaald. Reparatie is uitgevoerd, maar let op zo melden ze me: er is een kans dat de storing terugkomt en dan zal de hele turbo moeten worden vervangen...

Zal je eerlijk zeggen, voelt niet lekker betrouwbaar zo'n opmerking maar we gaan het zien.
 

Japanese Power

Donateur
Ja, normaal krijg ik altijd een zelfde klasse auto mee, maar omdat dit vrij ad-hoc was had ik weinig keuze voor vervangende vervoer... Maar goed het rijd prima, maar die instap... De Yaris TS die we hebben stapt een stuk beter in / uit.
 

Rosinfield

† In Memoriam
De mijne is nog lager, zonder verlaagd te zijn. Maar het in- en uitstappen gaat gelukkig nog prima!
Krijg ook wel eens zo'n leenPolo mee. Rijdt idd prima, maar wat een verschil met de GTI versie. Die voelt echt als een totaal andere auto
 

Rosinfield

† In Memoriam
Toch een raar verhaal; je zou denken dat als een onderdeel stuk en en moet worden vervangen, dat dan het probleem na vervanging is opgelost. Waarom zou je dan kans lopen dat de turbo gevaar loopt, snap ik eerlijk gezegd niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan