skodawolf
Lid
Nadat mijn oude fabia uit 2004 van blok heeft moeten wisselen, is denk ik nu de beurt aan mijn daarna aangeschafte superb 2 1.6 tdi.
Op weg naar de vakantiebestemming bij het inhalen met 142 kmh in Duitsland (daar kan je nog snel rijden) was er ineens een plof. De auto vulde zich met rook en het vermogen was weg. De temp was netjes 90 graden (thermostaat was een week oud, net vervangen) en het gloeispiraal (?) was verlicht. Snel aan de kant gegaan en gebeld naar route mobiel. Die lieten mij anderhalf uur later naar een skodadealer transporteren alwaar men zag dat 2 injectoren omhoog gekomen waren. Oorzaak onbekend. Alleen dat de injectoren 800 euro per stuk waren en de reparatie niet binnen 48 uur kon worden gerepareerd. Auto gaat nu naar mijn garage in NL, waar ook de thermostaat is vervangen. Het enige wat ik nog kan vermelden is dat het oliepeil max was toen ik vertrok.
Heeft iemand enig idee wat dit veroorzaakt kan hebben?
Op weg naar de vakantiebestemming bij het inhalen met 142 kmh in Duitsland (daar kan je nog snel rijden) was er ineens een plof. De auto vulde zich met rook en het vermogen was weg. De temp was netjes 90 graden (thermostaat was een week oud, net vervangen) en het gloeispiraal (?) was verlicht. Snel aan de kant gegaan en gebeld naar route mobiel. Die lieten mij anderhalf uur later naar een skodadealer transporteren alwaar men zag dat 2 injectoren omhoog gekomen waren. Oorzaak onbekend. Alleen dat de injectoren 800 euro per stuk waren en de reparatie niet binnen 48 uur kon worden gerepareerd. Auto gaat nu naar mijn garage in NL, waar ook de thermostaat is vervangen. Het enige wat ik nog kan vermelden is dat het oliepeil max was toen ik vertrok.
Heeft iemand enig idee wat dit veroorzaakt kan hebben?



Er wordt 250kkm genoemd maar het komt gerust ook eerder voor waarbij ik snap dat het allemaal statistiek is. Ben werkzaam in de olie&gas en daar gaat het net zo maar daar is ook een grote historie opbouw. Alhoewel deze TDI motoren erg veel voor komen ontbreken dergelijke cijfers natuurlijk, zeker voor de consument maar ook omdat er vaak details gewijzigd worden.
