Superb 1 Injectoren uit het blok gekomen

EdK

Forumguru
Het stationair schudden is erg irritant als je dit niet gewend bent. Ik hoop echt dat ze dit kunnen oplossen
Dit komt me erg bekend voor met de oude Caddy 1,6TDI nadat er en verstuiver was vernieuwd.
Ben hiermee ook terug gegaan en zijn uur bezig geweest , maar toen ik wegging was het nog aanwezig.
Maar werd gezegd dat dit tijdns het rijden van wat kilometers weg zou ebben.... en ondanks dat ik er weinig geloof in had bleek dit wel zo te zijn...
 
Maar werd gezegd dat dit tijdns het rijden van wat kilometers weg zou ebben.... en ondanks dat ik er weinig geloof in had bleek dit wel zo te zijn...
Dat geeft de burger moed, ik rij er deze week nog mee voordat ze er weer naar kijken. Hopelijk ook minder rookgassen...
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Gisteren de auto opgehaald, zou niet meer moeten lekken werd er gezegd. In verband met het advies om thuis te blijven, als men niet perse weg hoeft, geen langere rit gemaakt. Het schudden lijkt minder maar de motor is nog niet warm geweest.
Ik hoop dat het nu opgelost is, maar uiteraard zijn er nu andere zaken belangrijk. Sterkte allemaal en dat we in goede gezondheid blijven !
 
Dat is waar, ik bedoelde ook eigenlijk dat mijn woon/werkverkeer tijdelijk op een laag pitje staat hierdoor. Ik ben niet iemand die zomaar rijd om het rijden.
Overigens ben ik gisteren wel met reden gaan rijden want het vertrouwen in mijn Superb is verdwenen en ben ik op zoek gegaan naar een andere Superb. Wellicht is hiermee het persoonlijk drama opgelost en kan ik weer verder genieten van luxueuze mobiliteit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor Superb heb je bekeken dan? De 1.6tdi heeft een paar zwakke punten maar is m.i. toch één van de verstandigere VAG keuzes.
 
Inderdaad de Superb 3T facelift met 1.6 TDI. Er zijn nu eenmaal weinig 2 literversies te koop en meestal te duur voor mij. Maar bij de 1.6 weet ik wat ik krijg en ben niet geheel ontevreden. Misschien is tunen een optie om net even wat minder tijd op de linkse baan door te brengen bij het inhalen. Ik mis de 1.9 TDI toch wel. Niet zozeer qua kracht, maar wel qua degelijkheid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Desperado

Forumguru
Ik ben niet iemand die zomaar rijd om het rijden.
Overigens ben ik gisteren wel met reden gaan rijden want het vertrouwen in mijn Superb is verdwenen en ben ik op zoek gegaan naar een andere Superb.
Ik rij wel om te rijden, lekker genieten. Niet zoveel meer als ik wel zou willen, is veel te duur tegenwoordig.
Na de dure reparatie wat anders zoeken? Zou ik niet doen.
 
Inderdaad de Superb 3T facelift met 1.6 TDI. Er zijn nu eenmaal weinig 2 literversies te koop en meestal te duur voor mij. Maar bij de 1.6 weet ik wat ik krijg en ben niet geheel ontevreden. Misschien is tunen een optie om net even wat minder tijd op de linkse baan door te brengen bij het inhalen. Ik mis de 1.9 TDI toch wel. Niet zozeer qua kracht, maar wel qua degelijkheid.

Ja de 1.9.... maar zelfs die hebben ze kapot bezuinigd door in de BLS drijfstang lagers van kauwgom te gebruiken. VAG is er gewoon heel goed in geworden om z'n klanten jong/nieuw te rijden en dat wordt qua elektronica steeds erger.

In principe is het vervangen van verstuivers geen hogere wiskunde dus dat moet gewoon goed. Eventueel kun je het rekboutje van de andere twee ook ff laten vervangen maar ik heb me laten vertellen dat er verschillende lengtes zijn en dat dit wel eens niet goed gaat qua montage. Dus als ze nog lekken dan zou ik eens kijken naar het gemonteerde onderdeel nummer.
 

Eltjo

Forumguru
Bestelnummer van de 2 bouten die de plaatjes van de 4 verstuivers bij mijn 2.0TDI 140 pk vasthouden zijn;
VWHT004739 "12787/Inbusbout met poly-inbus € 3.39 excl. BTW (prijs van 4-2021).

Ik heb ze preventief aangeschaft en liggen in mijn auto. Ergens op dit forum stond dat het rekbouten zijn.

Maar met welk moment moeten deze aangehaald worden?
 

Cordoba

Forumguru
Rekbouten staan normaal niet alleen op een bepaald moment vast, maar ook nog een aanvullende slag, omdat het aantrekmoment bij het rekken ongeveer gelijk blijft. Voorschrift zou bijvoorbeeld kunnen zijn: aantrekken op 30 Nm + halve slag. Dat betekent dan dat je de bout aantrekt met 30 Nm en dan nog een halve slag extra aantrekt.
 

Eltjo

Forumguru
Bedankt, helder, maar hoe kom ik er achter welk moment + slag voor deze locatie in mijn motor?
 

Eltjo

Forumguru
8 Nm is met een stevige schroevendraaier of erg klein rateltje te doen ja. Met de vingers op de boutkop echt niet.
In m'n werk gebruik ik 4 Nm op M5 boutjes om aan te halen. Dit betreft M6 bouten.

Waar heb je deze 8 Nm + 270° vandaan @Monteurtje ?
 
Bovenaan Onderaan