Superb 1 Injectoren uit het blok gekomen

Agent327

Forumguru
Bedankt voor dit topic, Bij mijn Superb staat de teller inmiddels op 185000 km, Afgelopen week heb ik 2 nieuwe bouten besteld en deze volgens de specificaties van monteurtje geplaatst. Wel heb ik mijn gereedschap 'moeten'uitbreiden met een momentsleutel welke 8 Nm aankan.
In ieder geval rijdt ik nu niet meer op hete kolen.....
 
Nu daagt mij opeens een probleem met m’n caddy een X aantal jaar geleden…. Waarschijnlijk was dit dus het probleem…. Heeft een aantal dagen in de garage gestaan toen. Maar zelf niet echt acht op geslagen aangezien het een lease auto betrof…. (En nee ik ben geen “ik rag het af want het is maar een lease auto”
 

Eltjo

Forumguru
Van de zomer haalde ik mijn auto op bij de garage en informeerde later of ze de aangeleverde injectorplaat bouten hadden vervangen. Nee, ze waren niet vervangen want ze zagen er nog goed uit ..... Ja, lekker.
Ook een bedrijf hier in de buurt had geen sleutel voor slechts 8 Nm.

Nu heb ik eindelijk een aansluiting gevonden tussen de sleutel van het werk (Facom, kleine €300!) aan te sluiten op de schroefbit die in de bouten past.

Maar, ik was niet van plan om de onder de injectoren liggende afdichtringen te vervangen.
Dit heeft natuurlijk invloed op het aanhaalmoment en vooral de slag daarna.

Of maak een denkfout? Hoe heb jij dat gedaan @Agent327 ?
 
Laatst bewerkt:

Agent327

Forumguru
Ik heb gewoon de bouten vervangen zonder de afdichtringen te vernieuwen. Ik heb namelijk nergens gelezen of documentatie gevonden dat dit ook zou moeten gebeuren.
 

Agent327

Forumguru
Bedankt voor dit topic, Bij mijn Superb staat de teller inmiddels op 185000 km, Afgelopen week heb ik 2 nieuwe bouten besteld en deze volgens de specificaties van monteurtje geplaatst. Wel heb ik mijn gereedschap 'moeten'uitbreiden met een momentsleutel welke 8 Nm aankan.
In ieder geval rijdt ik nu niet meer op hete kolen.....

Dus werkzaamheden uitgevoerd volgens advies monteurtje.
 

Eltjo

Forumguru
Dus ook die 3/4 slag (270 graden) extra?
Leek me strak aangezien de onderliggende ring al is ingedrukt.
 
Bovenaan Onderaan