Il Fiat Punto logboek!

Status
Niet open voor verdere reacties.

brepus13

Forumguru
Meestal zit het probleem ergens in een massa verbinding. Probleem is, zie het maar eens te vinden...
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Inderdaad... Dat is werk voor een garage, die massa verbindingen blijken bij Fiat nogal eens te roesten, effe oppoetsen doet wonderen maar ze vinden... Dat is idd wat anders.

@hemi24

Daar heb ik ook al aan gedacht, verkeerd lampje dat te weinig weerstand bied waardoor de ecu denkt dat er wat kapot is. Wat zijn 2x2 achterlichten?
 

hemi24

Forumguru
Ik reed vanochtend achter een Punto waarbij me opviel dat de achterlichten uit twee lampjes per unit bestaan.

Als bij jou aan beide kanten er eentje stuk is, zou het kunnen lijken alsof alle lampen het wel doen, terwijl dit niet het geval hoeft te zijn.
Vandaar 2x 2 achterlichten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Jij stelt een vraag over een Fiat in het Skodaforum...
Dat is helemaal niet zo gek als het lijkt, aangezien dit verschijnsel zich bij Skoda ook heeft voorgedaan - in het bijzonder bij de Fabia2, zoals ik zelf heb ervaren. Met name bij flinke regenval onderweg wilde dat lampje wel eens aanspringen; de volgende dag leek er niks meer aan de hand.

Ik heb destijds zelf twee keer in de duisternis van een zware bui op een snelwegparking rondjes om mijn auto gedraaid zonder ook maar één lampje te kunnen vinden dat het niet deed. Na aldus tweemaal half verzopen te zijn was ik het zat en heb ik me bij de dealer gemeld. Die kende het probleem (kwam wel vaker voor) én de oplossing ervan: er is onder garantie een nieuwe BCM gemonteerd.
 

mwhite

Forumguru
1x combi lamp met remlicht 21w/5w en (onder) en 1x R5W en die gaan vaak kapot.
bij mij zijn ze al een tijdje kapot
 

Jewepe

Forumguru
Met name bij flinke regenval onderweg wilde dat lampje wel eens aanspringen

Om even door te gaan op de kwaaltjes van Franse auto's, mijn broer heeft (heel kort) een Renault Megane EDC/Automaat gehad waarbij bij zware regelval alleen de eerste, derde en vijfde versnelling het deed. Twee keer twee dagen in de garage geweest, niets gevonden. Bizar!
 

JeSko

Forumguru
Vandaag de radio van Aliexpress binnengekregen. Voelt degelijk aan, solide knopjes, even afwachten hoe de montage gaat. Normaliter gewoon plug and play. :thumbsup:

20200120_155308-2016x1512.jpg 20200120_155324-2016x1512.jpg
 

JeSko

Forumguru
@hemi24

Blijkbaar bestaan de achterlichten uit twee lampen inderdaad, maar beide werken gewoon. Een Fiat kenner heeft me inmiddels verteld dat deze Fiatjes vaak een foutmelding geven omdat de contactjes van de achterste lichten roesten, kwaaltje van deze generatie.
 

Fabia 123

Forumguru
Foute melding over lampjes die het gewoon doen komen ook bij Duitse auto's voor. In mijn geval de Polo 4.
De Polo 4 en Fabia 2 zijn uit dezelfde periode als de Punto. Mogelijk een toeleverancier die antiroest vergeten is.
 

brepus13

Forumguru
@hemi24

Blijkbaar bestaan de achterlichten uit twee lampen inderdaad, maar beide werken gewoon. Een Fiat kenner heeft me inmiddels verteld dat deze Fiatjes vaak een foutmelding geven omdat de contactjes van de achterste lichten roesten, kwaaltje van deze generatie.

kwaaltje of niet, ik zou als ik garantie had geen brandend lampje accepteren!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan