Iemand ervaring met Poolse online-bandenleverancier Oponeo?

Bandenleverancier Oponeo is een goede en betrouwbare leverancier...?

• Totaal aantal stemmers
    13

Desperado

Forumguru
Ik had nog niet gekeken en vergeleken, maar als ik Michelin bekijk voor de O1 is het verschil slechts 7 euro per band. Daarvoor zou ik toch liever bij een mij bekendere bandenboer iets aanschaffen.
Kijk ik naar alle merken dan is de Nederlandse bekende webshop zelfs goedkoper.
Dus voor mij is deze shop geen optie om te kopen.

CDK

Forumguru
Ik had voor Michelin Pilot Super Sport gekeken ;) dat scheelde aanzienlijk in prijs. Overigens beweren ze wel de goedkoopste online aanbieder te zijn, maar ja €7,- / band goedkoper is ook goedkoper natuurlijk.... :jaja:

Desperado

Forumguru
Tja....1 euro minder is ook goedkoper. Ik zag trouwens dat ik me vergiste met de allergoedkoopste banden, die leveren ze ook een paar euro goedkoper dan in NL. Maar dan heb je het wel over Hatsiflatsi meuk.
Ik mis trouwens de geluid en energietabel daar wel. Ik vind het ook wel handig om te weten hoe dat is. Ik betaal liever iets meer voor een stille en zuinige band.
Die leeftijd doet me trouwens niks. Banden van 3 jaar oud is niks mis mee. Ik heb ze wel van 10 jaar gezien onder auto's die dan pas droogtescheurtjes krijgen.

CDK

Forumguru
Max 3 jaar oud?
Ik zou geen banden willen die meer dan een maand of 3 / 4 oud zijn.
dan mag je wel goed opletten hier in NL, is namelijk bij mijn weten nog steeds niet wettelijk geregeld, hier kunnen ze je zelfs banden van 8 jaar oud aansmeren, 3 tot 4 maanden zal niet meevallen om die te vinden hoor!!

hpolie

Senior Member
Overigens beweren ze wel de goedkoopste online aanbieder te zijn, maar ja €7,- / band goedkoper is ook goedkoper natuurlijk.... :jaja:

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Maar als ik dit onderstaande zie word ik er niet vrolijker van.!!

Let op!
Door dubbele wisselkoersen EUR –> Poolse zloty -> EUR zijn de daadwerkelijke prijzen ongeveer 5% hoger!
Niet tevreden of zijn de banden niet goed? Terug sturen kan altijd bij online inkopen – OPONEO rekent boete van 15euro per band….

Zondagavond motorband besteld en dinsdag 12.00hr in huis. Ik kon kiezen tussen levertijd binnen 48 uur en levertijd 3 a 4 dagen. Deze laatste was weer 8 euro goedkoper. Ik had de tijd dus voor 3 a 4 dagen gekozen. Goede prijs en snelle levering.
Dot code op de band is 5111 dus week 51 van het jaar 2011 is 70 weken oud. Vorige banden die ik elders kocht waren 10 weken oud.

Inmiddels wel gezien dat de band aan de buitenkant een stukje gerepareerd is.
Zit een klein gleufje in wat is dichtgekit en dat is bijgeschuurd. Kit is zacht en pulk je er zo uit. Misschien kan het geen kwaad maar ik ben er niet blij mee.
Inmiddels gemonteerd, 60 gram lood. Band weer losgemaakt van de velg en 180 graden gedraaid. Weer 60 gram lood. :banghead:

Blij dat ik in een Symply Clever Škoda Fabia II rij :D

Henk

CDK

Forumguru
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Maar als ik dit onderstaande zie word ik er niet vrolijker van.!!

Let op!
Door dubbele wisselkoersen EUR –> Poolse zloty -> EUR zijn de daadwerkelijke prijzen ongeveer 5% hoger!
Niet tevreden of zijn de banden niet goed? Terug sturen kan altijd bij online inkopen – OPONEO rekent boete van 15euro per band….
Dat is ook de enige die ik heb gevonden, maar niet meer van toepassing omdat de voorwaarden veranderd zouden zijn en ze nu hier ingeschreven zijn en een NL rekening en BTW nr hebben etc. Ben ook even aan het spitten geweest :jaja:

Laatst bewerkt:

hpolie

Senior Member
@Corné Is ook niet zo belangrijk het is wel heel mooi dat je die link naar die banden webshop hier geplaatst heb en verder moet een ieder maar weten wat hij er mee doet. En af en toe hou ik ook wel van een beetje dollen, dat moet ook kunnen in deze tijd van crisis. :D

Henk

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Bijschuren........
Is toch iets wat ikwel eens wil zien....

Hier dan: de kippenren staat bij schuren
Maatwerk_schuur-2.jpg

deusjevo

Forumguru
dan mag je wel goed opletten hier in NL, is namelijk bij mijn weten nog steeds niet wettelijk geregeld, hier kunnen ze je zelfs banden van 8 jaar oud aansmeren, 3 tot 4 maanden zal niet meevallen om die te vinden hoor!!

Ja hoor, kan makkelijk.
Ik geef van te voren bij mijn bandenboer (Profile Vlaardingen) aan dat de banden max 4 maanden oud mogen zijn en dat werkt prima.
Banden van bijvoorbeeld een caravan dien je eigenlijk na 6 jaar te vervangen, wat is dan de meerwaarde van wat korting op een band die al 3 jaar oud is?
Banden van 3 jaar oud is echt een no-go voor mij, dat is waarschijnlijk 1 van de redenen dat die Polen wat goedkoper kunnen zijn.

http://www.vandenban.nl/wordpress/wp-content/uploads/2011/01/Verouderingsfasen-van-een-band.pdf

Als ik dan ook nog het verhaal van hpolie lees over opgevulde scheurtjes.... :nono::nono:

http://www.skodaforum.nl/forum/thre...enleverancier-oponeo.21483/page-3#post-353969

• Leuk

Wild Chocolate

Senior Member
(...) Overigens opvallend: domein is Nederlands, telefoonnummer is Nederlands/Amsterdams (doorgeschakeld naar Polen??), maar inschrijving bij KvK is in Polen, dus lijkt me absoluut geen NL-bedrijf en betaalt dus ook geen belasting in NL (tenzij ze ook een inschrijving in NL bij een KvK hebben, maar die niet op de website is vermeld).

(...)

Dat is zeker niet gezegd, dat een buitenlands bedrijf hier geen BTW afdraagt. Als een bedrijf substantieel zaken doet in een land, moet het daar ook BTW afdragen. (hoeft niet wanneer er af en toe wat besteld wordt vanuit een land, maar als je je erop richt en/of een behoorlijk deel van je handel naar het buitenland stuurt, moet je ook daar BTW afdragen. hoe het verder werkt weet ik ook niet precies, maar het zal wel ergens terug te vinden zijn. Geloof ook niet dat het helemaal zwart wit is, maar als je een NL website hebt, zal de belastingdienst ervan uitgaan dat je je richt op de NL markt.

Ik weet wel dat Amazon.de dat ook doet (is trouwens een Luxemburgs bedrijf, maar een Duitse website, gericht op de Duitse markt). Bij afrekenen veranderen de prijzen op het moment dat je aangeeft dat het naar Nederland moet. Dan rekenen ze 21% BTW, in plaats van de Duitse 19 of 20%.

• Leuk

CDK

Forumguru
Wat is de perfecte zomerband onder een octavia 3 een Michelin pilot sport 3 of wat is jullie mening en ervaring.
Ik zou voor de Pilot Super Sport gaan, dat is echt de meest fantastische autoband waar ik tot nu toe mee gereden heb!! (en ik heb geen aandelen Michelin ;)

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Ik had er de Dunlop sport RT onder lag er onder toen ik de auto aanschafte heb er 10.000 mee gereden en beviel niet zo. Voorheen altijd Michelin sport 3 gereden onder de seat exeo goede band slijt snel.

Ben sterk aan het overwegen de Dunlops niet terug te laten monteren en Michelin aan te schaffen zijn je ervaringen met Dunlop toevallig bekend?

htw

Lid
Hallo allemaal,

In het kader hoe help ik de Nederlandse economie om zeep en hou ik zelf wat centen in mijn knip..... ;)

Heeft iemand van jullie misschien goede of slechte ervaringen met het Poolse Oponeo?
http://www.oponeo.nl/over-ons
Ze bieden tegen zeer scherpe prijzen banden aan van goede en minder goede merken, ik ben even aan het zoeken geweest, maar volgens mij zijn ze niet goedkoper te vinden, op een setje Michelin van mijn keuze scheelt het afhankelijk van de andere aanbieders tussen de 120 en 200,- per set van 4!!!! daarbij is verzending gratis, indien gewenst is er met Paypal te betalen, daar kan je geen buil aan vallen lijkt me, want als ik me niet vergis betaalt Paypal je aankoopbedrag terug in het geval er niet geleverd wordt.
Ook claimt Oponeo dat de banden die zij leveren nooit ouder dan 3 jaar zijn (fabricage datum is te checken op de inscriptie op de band)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Alvast bedankt! Greetz Corné
Hallo Corné,
Ik woon sinds 2005 voor 2/3 van mijn tijd in Polen en heb veel ervaring met Oponeo en andere bandenleveranciers. Ik heb 4 auto's dus ben regelmatig aan het shoppen. Dat doe je het beste via vergelijkingsites als Ceneo.pl en Skapiec.pl Daar kan je de voordeligste leveranciers vinden. Zoek routine Motoryzacja Opony Osobowe.
Mocht je nog meer willen weten. Slaechts vragen is genoeg
Succes
Hans

• Leuk
Bovenaan Onderaan