Iemand ervaring met Poolse online-bandenleverancier Oponeo?

Bandenleverancier Oponeo is een goede en betrouwbare leverancier...?


  • Totaal aantal stemmers
    13

CDK

Forumguru
Hallo allemaal,

In het kader hoe help ik de Nederlandse economie om zeep en hou ik zelf wat centen in mijn knip..... ;)

Heeft iemand van jullie misschien goede of slechte ervaringen met het Poolse Oponeo?
http://www.oponeo.nl/over-ons
Ze bieden tegen zeer scherpe prijzen banden aan van goede en minder goede merken, ik ben even aan het zoeken geweest, maar volgens mij zijn ze niet goedkoper te vinden, op een setje Michelin van mijn keuze scheelt het afhankelijk van de andere aanbieders tussen de 120 en 200,- per set van 4!!!! daarbij is verzending gratis, indien gewenst is er met Paypal te betalen, daar kan je geen buil aan vallen lijkt me, want als ik me niet vergis betaalt Paypal je aankoopbedrag terug in het geval er niet geleverd wordt.
Ook claimt Oponeo dat de banden die zij leveren nooit ouder dan 3 jaar zijn (fabricage datum is te checken op de inscriptie op de band)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties


Alvast bedankt! Greetz Corné
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Geen ervaring mee.

Je Paypal stukje klopt: niet leveren is geld terug.

Je hebt al wel een adres waar je ze er op kunt laten leggen? Een hoop bandenboeren rekenen je nl. de volle pond als je met online gekochte banden bij hen langs komt.
 

CDK

Forumguru
Geen ervaring mee.

Je Paypal stukje klopt: niet leveren is geld terug.

Je hebt al wel een adres waar je ze er op kunt laten leggen? Een hoop bandenboeren rekenen je nl. de volle pond als je met online gekochte banden bij hen langs komt.
Weet ik Erik, maar ik zat even wat prijsjes te googlen en deze SPRONG er echt uit, vandaar ;)
 

Petrolhead

Forumguru
Even snel gekeken wat mijn bandjes zouden schelen (GY eagle F1 asymmtric 2 225-45-17 91Y) ten opzichte van topbanden. Scheelt in mijn geval niets. :(
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
scheelt bij mij ook 160 euro per set, maar dan moeten daar inderdaad nog wel de kosten van het monteren vanaf gehaald worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Kosten van monteren mogen maximaal 100 euro zijn.
Jammer voor de economie, maar mijn portemonnee gaat wel voor, dus als ik nieuwe nodig heb ga ik zeker shoppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Als ik invoer tax , de montage en montage , uitbalanceren en milieu kosten oude banden erbij reken dan
Ben ik met de vredesteins niet echt goedkoper uit.
Hou het wel bij me lokale bandenman, als ik bij hem koop en ik heb eens een lekke band dan schiet ie de prop er gratis in omdat ik bij hem heb gekocht.
En denk niet dat hij dat doet als ik met eigen banden kom en hem alleen nog nodig heb vanwege dat hij de apparatuur heeft.
 

Desperado

Forumguru
Als het om een paar tientjes gaat doe ik het ook niet, maar als we over 200 praten voor alleen de banden.....
Bij mijn lokale bandenboer komt er voor zijn banden ook montage e.d bij.
En voor 200 euro besparing kan ik zeker 10 keer een lekke band rijden. Is me trouwens in mijn hele autocarrière nog nooit overkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Als ik invoer tax , de montage en montage , uitbalanceren en milieu kosten oude banden erbij reken dan
Ben ik met de vredesteins niet echt goedkoper uit.
Welke invoertax bedoel je?
Volgens hun algemene voorwaarden zijn de prijzen inclusief BTW. En Polen is een EU-land, dan is er toch geen sprake van invoerrecht?
 

hpolie

Senior Member
Goedkoop is meestal duurkoop, het moet uit de lengte of breedte komen. Dat is mijn persoonlijke ervaring.
En ik zou er dus nooit aan beginnen. :tegek:

En merk banden zegt ook niets, daar er ook net geen geen goed gekeurde bij kunnen zitten, die hier in NL niet door de keuring komen. Het is wat dat betreft net de Pc wereld en daar ben ik genoeg narigheid tegen gekomen in mijn leven.

Henk
 

Cordoba

Forumguru
Allereerst valt op dat de site wel in het Nederlands is, maar al aardig wat taalfoutjes bevat: google translate?
Een ander risico dat je loopt met online banden kopen, is dat je afgekeurde banden koopt. Het is bij andere online-banden-verkopers al vaker voorgekomen dat banden die door de fabrikant afgekeurd zijn, en vernietigd zouden moeten worden, op één of andere manier in de magazijnen van online-shops belanden, en daardoor kunnen dergelijke levensgevaarlijke banden alsnog op de weg komen.

Zo heb een poosje terug ook van iemand gelezen die online banden besteld had, en daar bleken reparaties in de wang van de (nieuwe) band te zitten. De fabrikant had een gat in de wang van de band gemaakt, om te voorkomen dat ze op de weg zouden komen, maar dubieuze handelaren hebben dat gerepareerd (reparaties aan de wang van een band zijn wettelijk verboden en is altijd afkeur) en de banden via online shops op de markt gezet.

Kortom als je geen betrouwbare referentie hebt van zo'n bedrijf zou ik er niet aan gaan beginnen, bovendien zullen ze wel goedkope chauffeurs uit het Oostblok gebruiken voor het transport, en zo Nederlandse/West-Europese chauffeurs werkeloos maken.
 

CDK

Forumguru
Voor mij niet interessant omdat ik de btw hier in Nederland makkelijk terugkrijg.
Je besteld bij een Nederlandse webshop, die btw zullen ze hier wel afdragen denk ik? Dan moet jij het ook terug kunnen vorderen. Kan ik wel eens navragen trouwens!
 

Canon-Eye

Forumguru
Allereerst valt op dat de site wel in het Nederlands is, maar al aardig wat taalfoutjes bevat: google translate?
Vast geen Google translate - daarvoor is het aantal fouten veel te gering.
Het is typisch het taalgebruik van een niet-"native" schrijver. Als zodanig is het van acceptabel niveau, m.i. zelfs beter dan er heden ten dage aan geschreven Nederlands wordt afgescheiden door menige in Nederland geboren en getogen HBO-er...
(en in elk geval een heel stuk beter dan mijn Pools).:jaja:

Als het mijn site was, zou ik er overigens wel een echte NL-talige bij roepen om die (veelal type-)foutjes er nog even uit te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Zojuist gebeld met een Poolse dame die mij met zwoele stem in het Nederlands te woord stond ;)
Gallo mneer u krijg Nederlands factuur, wij draag in Nederland btw af van Nederlands webshop, dus u kunt gewoon bij belastingdienst terug vorderen, kan iek verder nog iets voor u doen mneer? Uhhhh nee ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
bovendien zullen ze wel goedkope chauffeurs uit het Oostblok gebruiken voor het transport, en zo Nederlandse/West-Europese chauffeurs werkeloos maken.
Een Pools bedrijf verwijten dat ze voor hun eigen export-vervoer gebruik maken van Poolse chauffeurs? Kom nou... :arghh:

Ik ben alles bij elkaar zo'n 47 jaar nauw betrokken geweest bij het Nederlandse beroepsgoederenvervoer over de weg en voel in een aantal opzichten best mee met onze mensen, maar dit gaat toch wel wat ver...
 

hpolie

Senior Member
De omgekeerde wereld, men koop een auto vanaf 10k tm 50+k en wil dan de goedkoopste banden hebben, die juist zo belangrijk zijn voor de veiligheid. Helaas ik kan zo iets echt niet begrijpen. En wat de merken betreft die daar dan vandaan komen zegt mij al helemaal niets over de kwaliteit.


Henk
 
Bovenaan Onderaan