Iemand ervaring met Poolse online-bandenleverancier Oponeo?

Bandenleverancier Oponeo is een goede en betrouwbare leverancier...?

• Totaal aantal stemmers
    13

Desperado

Forumguru
Ik heb een auto van 2k, ben werkloos en moet ieder dubbeltje omdraaien. Ik zal zeker geen hatsiflatsi onder mijn auto gooien, maar ik ga mezelf niet beroven als ik dezelfde band die hier 100 euro kost daar voor 50 kan kopen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
De omgekeerde wereld, men koop een auto vanaf 10k tm 50+k en wil dan de goedkoopste banden hebben, die juist zo belangrijk zijn voor de veiligheid. Helaas ik kan zo iets echt niet begrijpen. En wat de merken betreft die daar dan vandaan komen zegt mij al helemaal niets over de kwaliteit.

Henk
Het is ook maar een vraag hè, of er iemand goede of slechte ervaringen met dit bedrijf heeft!
Stel nu dat ze top banden verkopen, maar dan voor minder, dan is dat toch mooi meegenomen??
Simply Clever lijkt mij!!

hpolie

Senior Member
Ik heb een auto van 2k, ben werkloos en moet ieder dubbeltje omdraaien. Ik zal zeker geen hatsiflatsi onder mijn auto gooien, maar ik ga mezelf niet beroven als ik dezelfde band die hier 100 euro kost daar voor 50 kan kopen.

Kijk je heb natuurlijk volkomen gelijk als het de zelfde kwaliteit is, en je dezelfde garantie er op krijgt alleen is dat altijd maar afwachten als je het bij een online schop gaat bestellen!! Dus het is en blijft een gok en een ieder moet dat voor zich zelf bepalen. Ik zit ook in de AOW en moet ook echt op de kleintjes letten, maar die gok zou ik persoonlijk niet maken, maar ja dat kan ook de leeftijd zijn. :D

Henk

Cordoba

Forumguru
Een Pools bedrijf verwijten dat ze voor hun eigen export-vervoer gebruik maken van Poolse chauffeurs? Kom nou... :arghh:

Allereerst heb ik het niet over Poolse chauffeurs gehad: een Oost-Europese chauffeur kan evengoed een Roemeen of Bulgaar zijn. Daarnaast is het niet zozeer een verwijt naar het bedrijf, maar is het meer voor Corné bedoeld om ook even na te denken. Je weet wat het beroep van Corné is? Overigens opvallend: domein is Nederlands, telefoonnummer is Nederlands/Amsterdams (doorgeschakeld naar Polen??), maar inschrijving bij KvK is in Polen, dus lijkt me absoluut geen NL-bedrijf en betaalt dus ook geen belasting in NL (tenzij ze ook een inschrijving in NL bij een KvK hebben, maar die niet op de website is vermeld).

@hpolie ze hebben er ook gewoon bekende merken als Continental, Bridgestone, Michelin, Fulda, Goodyear en Uniroyal om er maar een paar te noemen.

Edit: mijn opmerking slaat op deze tekst van je Henk:
En wat de merken betreft die daar dan vandaan komen zegt mij al helemaal niets over de kwaliteit.

Wat betreft afgekeurde banden e.d. deel ik je mening, zie mijn eerdere post hier in het topic, hoewel het prijsverschil klein genoeg is dat het ook gewoon normale goede banden kunnen zijn.

Gert.

Laatst bewerkt:
  • Leuk

Canon-Eye

Forumguru
Het kan ook algemener geformuleerd worden: je kunt een Oost-Europees bedrijf toch slecht verwijten dat het geen West-Europese chauffeurs inzet. (Voor zover in dit geval überhaupt van toepassing - dat weten we nog helemaal niet!)
De strekking blijft hetzelfde... :jaja: (maar dat had je ongetwijfeld begrepen - toch?)

hpolie

Senior Member
@hpolie ze hebben er ook gewoon bekende merken als Continental, Bridgestone, Michelin, Fulda, Goodyear en Uniroyal om er maar een paar te noemen.

En wat zegt dat over de kwaliteit? er kan genoeg met gesjoemeld worden, de prijs moet toch ergens vandaan komen. Of je heb daar een lot uit de loterij :maakmegek:

Henk

CDK

Forumguru
En wat zegt dat over de kwaliteit? er kan genoeg met gesjoemeld worden, de prijs moet toch ergens vandaan komen. Of je heb daar een lot uit de loterij :maakmegek:

Henk
Aangezien de thuisbasis in Polen ligt, waar alles (grond/vastgoed/personeelskosten) goedkoper is, kan een band met dezelfde kwaliteit als bij jouw lokale bandenboer (Carmaking??) voor een lagere prijs aangeboden worden ;)

hpolie

Senior Member
Ha ha die is goed (Carmaking) kom ik al meer dan 30 jaar en dat lijkt mij dus heel sterk, daar er bij die webschop ook kosten gemaakt moeten worden al is het alleen al het vervoer.
Maar goed wat zit ik nu hier eindelijk mijn kostbare AOW tijd te verdoen. :deuk:

Henk

• Leuk

Sk_Hans

Forumguru
De laatste jaren heb ik autobanden altijd hier besteld: http://www.autobandenmarkt.nl/
(Delticom)

Prijzen zijn gunstig en ze leveren snel. Montage laat ik dan doen door goedkope lokale garage.
Heeft zowel de lokale economie als ikzelf er voordeel van.

• Leuk

hpolie

Senior Member
Maar ik heb die grijze massa eens even aan het denken gezet, en het zou best eens kunnen dat die daar ook zijn banden afneemt. En ja dan zullen ze iets duurder zijn daar zij er ook wat aan moeten verdienen. Maar bij hun krijg ik tenminste wel goede garantie en goede service en dat is ook wat waard. en zij lopen dan zelf het risico als er wat mee is. Dus al met al leve de vrije handel. :lezen:

Henk

• Leuk

CDK

Forumguru
@hpolie, ik zeg niet dat hij daar zijn banden vandaan haalt, maar ik gokte gezien je woonplaats dat jij bij Carmaking je banden afneemt ;)

Desperado

Forumguru
Feit is wel dat de marges op banden heel erg hoog zijn.
Ik weet dat mijn voormalig werkgever een marge had van ongeveer 40% op de bruto/advies prijs en die haalde de banden niet bij de goedkoopste groothandel. Zo'n webshop al dan niet Pools betrekt zijn banden via de kortst mogelijke weg in grote hoeveelheden. Daarnaast nemen ze genoegen met ene kleinere marge en voila, daarom zijn ze zo goedkoop. Feit is gewoon dat de bruto bandenprijzen veel te hoog liggen.

• Leuk

EdK

Forumguru
Marges zijn niet alleen bij banden hoog hoor.
Mijn vormalige werkgever kreeg op elektrakabel al 75% korting en dan was er nog de projectkorting die je bij grote bestellingen kreeg.

En dat geld net zo voor de banden, mijn banden leverancier is al goedkoper dan al die kwikpit tokos en ik weet dat hij ze inkoopt in Duitsland.
En als hij vandaag besteld heeft hij ze 24 uur later op de plank voor mij en een ander.
En ben ik ook nog goedkoper uit dan zoals gezegd de kwikpit tokos en de website verkopers

En mankeert er wat aan de band dan zit hij voor mij om de hoek, en is de reparatie of foute band kosteloos vervangen.
En koop ik in polen of via een website dan heb je een hoop rompslomp, want band moet er wel af en verstuurd worden en dan kun je per mail gaan corresponderen met ze.
Neuhhhh laat maar, meer ellende dan dat het me dan oplevert.

hpolie

Senior Member
@hpolie, ik zeg niet dat hij daar zijn banden vandaan haalt, maar ik gokte gezien je woonplaats dat jij bij Carmaking je banden afneemt ;)

Ik zeg ook niet dat hij ze daar vandaan haalt maar het zou zo maar kunnen. En ja ik zit er ongeveer 1 Km vandaan en heb de C15 er ook 17 jaar in onderhoud gehad met ook APK keuring. en mijn reserve wiel voor de Fabia II heb ik daar ook vandaan aangezien ze die toen niet bij Swarttouw hadden de goede velg + band € 130,- inkl BTW.

Dus een grote kans dat ik na 8 januari 2015 weer daar na toe ga aangezien ik toch van plan ben deze auto ook minimaal 15 jaar te houden. En dan ben ik denk ik echt te oud om nog zelf een auto te rijden. :D

Henk

• Leuk

CDK

Forumguru
Overigens opvallend: domein is Nederlands, telefoonnummer is Nederlands/Amsterdams (doorgeschakeld naar Polen??), maar inschrijving bij KvK is in Polen, dus lijkt me absoluut geen NL-bedrijf en betaalt dus ook geen belasting in NL (tenzij ze ook een inschrijving in NL bij een KvK hebben, maar die niet op de website is vermeld.
Ik zie een Nederlands bankrekening nummer én een Nederlands BTW nummer, dus ik verwacht dat de jongedame mij de waarheid verteld heeft ;)

Bovenaan Onderaan