Hulpveren onder een Octavia II Combi

hemi24

Forumguru
De 'nieuwe' verhoogde type haak (Bosal?) is wel effectief voor het probleem, maar het spijt me dat ik het zeg: de uitvoering is foeilelijk!!! Lomp zaagwerk in de bumper... Als je pech hebt gaat dit na verloop van tijd verder scheuren!
 

Mistraller

Senior Member
Wat had je nou gedacht dan. Kijk eens aan de achterkant van je O2. Op welke manier had je die trekhaak anders hoger willen krijgen?

Als je liefhebber bent van een mooie kont moet je gewoon geen trekhaak nemen. Wij hebben er ook nog een twinnyload ding aan zitten (wel zwart gelakt overigens) dus zichtbaar is het spul toch wel.
 

Hank71

Nieuw lid
Op een afstandje valt het geheel niet op, niet lelijker als de "oude" trekhaak. Het stukje wat uit de bumper is gezaagt is natuurlijk niet zo strak, als wanneer deze voorziening vanaf de fabriek zou worden geleverd. Constructieve problemen verwacht ik niet door deze inkeeping. In de bumper zelf zit stevigheid genoeg.
 

hemi24

Forumguru
Een professionele monteur had een uitsnede gemaakt zonder deze hoeken...

Net als Floris ben ik blij met de afneembare versie!!! En dankzij de zelfklemmende Twinny-load hoef ik ook niet zo'n lelijke pijpjesbeugel ;)
 
E

Ex-lid 2926

Ik vind die buisjes ook aardslelijk, maar ja; om alleen voor de mooiigheid een nieuwe fietsdrager aan te schaffen en ook nog eens meer geld uitgeven voor een afneembare haak, dat ging me toch echt te ver. De Octavia was zo al duur zat.
Ik heb er maar een originele Twinny Load afdekdop voor trekhaakkogel en buisjes opgeschoven. Valt het aanzicht recht van achteren nog wat mee.
 

Mistraller

Senior Member
Op een afstandje valt het geheel niet op, niet lelijker als de "oude" trekhaak. Het stukje wat uit de bumper is gezaagt is natuurlijk niet zo strak, als wanneer deze voorziening vanaf de fabriek zou worden geleverd. Constructieve problemen verwacht ik niet door deze inkeeping. In de bumper zelf zit stevigheid genoeg.

Je ziet dit soort montage wel vaker, ik zag gisteren bij een auto (merk/type vergeten) ook een inkeping in de gelakte bumper, daar was dan nog een zwart kunststof profieletje op gezet. Dat kan je wellicht zelf ook zo maken.
 
E

Ex-lid 2926

Nog even mijn ervaringen met de nieuwe hulpveren. Ik schrijf dit stukje vanaf de camping in Oostenrijk (camping in Lofer - aanrader). De combinatie is heerlijk stabiel. Ook op flinke oneffenheden in het wegdek geen deinen of doorslaan. Met 75 kg op de kogel blijven de auto en caravan helemaal horizontaal.
De O2 TDI is trouwen een fijne caravantrekker. De trekkracht is prima. Met 95 km/u in z'n 5 en op de c.c. zijn de meeste autobahnhellingen geen probleem. En volgens de b.c. een verbruik op de totale afstand van ruim 1000 km van 8.9 l/100 km.
Valt me trouwens op dat in dit deel van Oostenrijk wel heel veel Skoda's rijden.
 

Captain Hook

Forumguru
Weet iemand wat de actuele prijzen bij een Skoda dealer zijn van de MAD hulpveren voor een O2 combi inclusief montage?
Op de website van Skoda.nl kan ik het niet (meer) vinden...

En/of zou het beter/verstandiger/goedkoper zijn om hetzelfde bij een niet-Skoda garage te laten doen?

Op allerlei websites is de desbetreffende hulpveer van MAD wel te vinden (HV-199515), maar wat me niet duidelijk is, is de prijs nou PER veer op per set van twee? (lijkt me dat je er altijd twee nodig hebt)
Ik zie zo prijzen van rond de 130 euro voor de veer (1 of 2?) en 30 minuten montagetijd. Kan iemand dat bevestigen?
 

Sand3r

Senior Member
In 2010 kost het nog maar 225 euro, voor 2 veren inclusief montage bij een officiele dealer.
 

quorumz

Actief lid
kost het nog maar?... je hebt 4 veren nodig dus duurder..
bij mij waren de eibachs achteraf 350 euro
 

hemi24

Forumguru
hulpveren monteer je alleen maar achter, dus 2 stuks volstaat... Prijs van rond de 220 is inderdaad gangbaar.
 

Captain Hook

Forumguru
Bedankt voor jullie info.
Heb net contact opgenomen met de Skoda dealer.
Eind deze maand een afspraak om ze er onder (MAD hulpveren) te laten zetten. :471:Afgesproken prijs 229 all-in.

Dus over ruim twee weken kan ik jullie melden hoe het bevalt...
 

hemi24

Forumguru
Dus hulpveren!?! (t.b.v. de gemonteerde trekhaak)

[MODERATORBREAK]Niet onnodig quoten op voorgaande post aub.[/MODERATORBREAK]
 
Bovenaan Onderaan