Hoog benzine verbruik, Fabia 1,4 MPI

Pogi

Lid
Hm interessante ontdekking, @Pogi . Ben benieuwd naar wat er uit komt als de boel geijkt is.

Als ik 100km/u op de teller rijd geeft m'n navi 94 ~ 96 km/u aan, met wielmaat 195/50/R15 (wat hier stond klopte denk ik niet)

Eigenlijk zou je nu eens minimaal een tank lang precies op papier bij moeten houden hoeveel km's je volgens Google Maps hebt gereden, en hoeveel de teller unit aan geeft.

Je hebt iig de meest zuinige band/velg combinatie, dus daar ligt het iig niet aan. Wat dat betreft zou je toch nog wel beter dan 1:15 moeten kunnen halen, zeker als je vaak met max 95 km/u toert....

Ik ga nog wat uittesten vandaag en dat met de gps
 

Pogi

Lid
Heb hem laten ijken, dat probleem is van de baan nu.
Nu duik er een ander probleem op, nu zit het in de centrale vergrendeling, die doe nu gekke kuren , dan gaan de sloten op slot ,terwijl ge aan het rijden zijt beginnen de deuren constant te sluiten en te ontgrendelen. klik klak klik klak.
Als ge de deur sluit met de sleutel ,dan werkt de vergrendeling niet, na een paar keren opnieuw proberen, sluit die uit eindelijk. Stap ge in en sluit de deur, dan gaan de andere portieren op slot en kunt ge ze niet openen aan de buiten kant, ik ben de perikkelen moe, hebt al teveel meegemaakt met deze Fabia. Ik had hem te koop aangeboden , vandaag is hij de deur uit, nooit meer een Skoda.
 

VWim

Forumguru
Och ja, 1 defect slot kan voor dergelijke problemen zorgen. De handige knutselaar kan dat oplossen met een microswitch van ongeveer 2 euro. De iets minder handige doe-het-zelver lost het op met een slot van ik meen 100 euro.

Veel succes met de volgende, al een beslissing gemaakt wat het wordt?
 

Pogi

Lid
Och ja, 1 defect slot kan voor dergelijke problemen zorgen. De handige knutselaar kan dat oplossen met een microswitch van ongeveer 2 euro. De iets minder handige doe-het-zelver lost het op met een slot van ik meen 100 euro.

Veel succes met de volgende, al een beslissing gemaakt wat het wordt?

Is in de garage weest voor deze perikkelen, is blijkbaar niet opgelost geraakt?
 

VWim

Forumguru
Tja, een gebrek aan kunde van de monteur kun je de auto niet verwijten.

Hopelijk tref je het met de Fransozen beter.
 

EdK

Forumguru
zou voor Dacia gaan, die heeft een accu erin alleen om motor te starten en de lampjes te laten branden.
Deuren gaan op slot met hangslot.....................:maakmegek::deuk:

ehhh sorry :bloemen:
 
Bovenaan Onderaan