Hoe reinig ik de binnenkant van mijn ruiten?

MarcoO2

Forumguru
zo te zien wordt het toch tijd voor een krantenabbonnementje... want een zó simpele truc moet ik ook maar eens proberen!
 

Delight

Actief lid
Of ff 'smorgens naar de Mc Donalds....daar krijg je de Telegraaf gratis. :koffie:
Ik ben namelijk chauffeur en dan weet je dat soort dingen...:D
 

Rolle

Senior Member
:ot:
En als je boomhars aan je handen hebt, dan ergste eerst eraf halen door ergens langs te schuren, maar dan hou je plakkende vingers. Wel haal ze door je hoofdhaar en het plakken is weg !

En je haar ook zeker :icon_smile_dead:
 

LenK

Forumguru
Vanmorgen volop licht van tegenliggers -> geen enkele streep gezien op de krantgepoetste voorruit.
Ik ben overtuigd.
 

LenK

Forumguru
Zou best kunnen maar je ziet het niet. Maar als je met een witte doek over het raam zou wrijven zou ik niet verbaasd zijn als de doek niet echt wit zou blijven.
 

MarcoO2

Forumguru
Die doek zal een stuk minder vies worden nádat je er met de krant over gewreven hebt, dan vóórdat je dat deed, vermoed ik. Winst dus!
 

Constant

Erelid
Zou best kunnen maar je ziet het niet. Maar als je met een witte doek over het raam zou wrijven zou ik niet verbaasd zijn als de doek niet echt wit zou blijven.
Ook zonder de krantentruuk wordt bij mij de doek zwart van de viezigheid.
 

Captain Hook

Forumguru
Wel opletten als je met een krant reinigt:
Bij mijn O2 is de A-stijl aan de binnenkant bekleed met een soort van zachte witte stof (dat loopt evenwijdig aan je voorruit). Als je daar langs gaat met een krant, loop je het risico op zwarte vegen op die witte stof. :(

Zo zijn zwarte monteursvingertjes ook berucht op die plek! Want als een auto een klein stukje verplaatst moet worden, ben je geneigd de deur open te zetten en precies op die plek de auto beet te pakken om 'm ff voort te duwen...
(ik spreek uit ervaring :ahum:)
 

cvegreen

Forumguru
Sorry , had het over het hoofd gezien , heb de welles nietes spelletjes over haar maar verwijderd . Gelieve on topic te reageren . Deze topic gaat over het schoonmaken van je ruit van binnen .
 

NielsW

Lid
Mijn vrouw werkt dus in de optiek en daar gebruiken ze bij veel oplossingen gewoon spiritus. Al die "ontvettende" doekjes/middeltjes hebben grofweg dezelfde bestanddelen.
je moet alleen wel uitkijken met het gebruik hiervan bij kunsstof omdat het hier nog wel eens agressief op kan reageren.
 

EdK

Forumguru
Mijn ervaring met pure spiritus is dat je altijd strepen blijft houden !
Ik gebruik glaspolish waar ik het mee inwrijf en nadat het is opgedroogd even goed uitwrijven.
Erna eerste tijd geen last van beslagen ruiten en de ramen zijn aan binnenkant zo mooi schoon en helder.
 

corsaar

Senior Member
Ik gebruik glaspolish waar ik het mee inwrijf en nadat het is opgedroogd even goed uitwrijven.

De echte oude Rose glaspol heb ik heel vaak gebruikt om allerlei
krasje weg te polijsten er blijft wel een rose poeder over.
Ook wel om vet van glasplaten te verwijderen.(dus waarom geen autoruiten)
Ik heb er in de loop der jaren wel een paar liter van gebruikt
 

EdK

Forumguru
En nu ? staat t bij je zoon thuis en gebruikt hij het ? en zit jij aan de kranten !?

Of ook nog steeds op de oude vertrouwde en goedkope wijze ?
 
Ik gebruik altijd gewoon een sopje met Andy streepvrij om de ruiten aan de binnenkant schoon te maken. Met een spons schoonmaken, met een zeem navegen en nadrogen met een schone theedoek. Succes verzekerd en je hoeft ze een stuk minder vaak schoon te maken. Daarbij beslaan de ruiten ook niet meer zo snel.

Spiritus is niet alleen slecht voor kunststoffen, maar kan ook je rubbers aantasten.

Groeten,
Mischa
 

corsaar

Senior Member
Er zijn veel producten voor streepvrije ramen natuurlijk zo is er ook nog Lustra.
Een scheutje in het water en glanzen maar.
 

De Stip

Forumguru
Probeer eens een plantenspuit te vullen met water en flink wat amoniak. Dit op de ruit spuiten en uitwrijven met keukenpapier. Daarna nog even een keer nadoen met een schone dot keukenpapier en je ramen zijn helemaal top. Om de voorruit goed te reinigen, kun je er ook onverdund amoniak op een dot keukenpapier doen en deze reinigen. Zo krijg je de aanslag vanwege de airco en dergelijke prima af.
Eerst proberen en daarna pas reageren forumleden. Dit werkt echt goed en kost geen dr..!
 
Bovenaan Onderaan