Hoe reinig ik de binnenkant van mijn ruiten?

van_der_P

Senior Member
Als buschauffeur ben je ook regelmatig aan de beurt om de ramen te poetsen.
Dat is een vervelend karwie. Tot dat er een wagenwasser mij een tip aan de hand deet.
Je moet je ramen schoon maken met een scheut bierglasreiniger(wat een kastelein in het spoelwater doet) in het water, dan droogt het streeploos op zegt men. Want op de bierglazen zitten geen strepen. Sindien doe ik mijn ruiten van de auto ook met bierglasreiniger, maar ik veeg het toch na met wat keukenrol. Perfect resultaat.
 

FredV

Banned
@van der P, lastig dat bierglasreiniger.
Als ik aangehouden word, hoe moet ik dat aan oom agent verantwoorden dat ik die reiniger in mn auto heb?
Gelooft hij gelijk als ik zeg dat ik er mn ramen mee doe:):)
 

van_der_P

Senior Member
Dat vind ik nu steeds jammer:smiley29:, dat mensen niet begrijpen, dat je dat gebruiken moet als het bier er alweer uit is:473:. En niet samen met het bier er nog in.
Je kunt toch tegen oom agent zeggen dat je alleen maar sneeuwwitje gedronken hebt.(zonder prik):D:D
 

FredV

Banned
kan niet missen alles wat op eikenhout moet rijpen, is goed ehh lekker:)
Maar nu maar weer on topic:)

Om te voorkomen dat mn ramen besloegen, smeerde ik onverdund zeepsop lodaline? op de ruiten.
Dat hielp echt goed, geen last van beslagen ramen en goedkoop:)
 

van_der_P

Senior Member
Op de voorruit van de GL zie ik als die licht beslagen is, steeds de plaats waar een sticker gezeten heeft.
Afgelopen week heb ik eerst de raam gewassen met wasbenzine omdat weg te poetsen. En daarna met het sopje van die bierglasreiniger. Maar toen ik vanmorgen naar de meeting ging zag ik dat het niet weg is. Zoiets soortgelijks had ik ook op de voorruit van de RR. Dat kreeg ik ook niet weg.
 

FredV

Banned
wellicht met stickeroplosser? Of terpentine?
Want het zijn misschien de lijmresten die nog op de ruit zitten en niet alle lijm verwijder je met benzine.
 

Freakin

Actief lid
Ik heb precies hetzelfde... bij mij staat er als het raam beslagen is: CLIMAT CONTROL op de voorraam..

Echt een lomp gezicht.. :smiley29::smiley29::smiley29:

En als het raam niet beslagen is zie je er helemaal niks van..

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]
 
Bovenaan Onderaan