Hoe ouder hoe gekker

kwillems

Donateur
Als je het niet ziet en ook niet merkt tijdens het rijden is er toch eigenlijk geen reden om er iets aan te doen?
Ik heb eens een biggenrug genomen. Zag je wel aan de rand van de velg (een buts), maar was verder ook niks van te merken.
 

Kanerr

Forumguru
Als je er niks van voelt lekker vergeten en doorgaan Menno. Je hebt knappe banden die de trillingen waarschijnlijk opvangen en dat kan/mag geen kwaad :)
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Kanerr Exact dat hoor ik van alle kanten. Heb ook nog even de buurman van Stroeve gecontact. Die is bandenspecialist en heeft de uitlijning voor de schroefset en het overzetten van de banden verzorgd. Reactie was ook geruststellend. Als ik in de buurt ben mag ik gerust even langskomen zodat hij er naar kan kijken. Kan overigens ook velgen richte. Echt prima lui daar, aanrader voor wie wat wil op modificatie gebied en een beetje in de buurt woont.
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Ik zou me meer zorgen maken over het karkas van de band (ijzerdraden) die de klap hebben opgevangen.

Als je een ei op je band krijgt; per direct naar een bandenboer toe voor een nieuwe band. Het is niet de vraag of hij gaat klappen, maar wanneer, met zo’n ei op de band.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Geen ei te zien nog. Gisteren ook niets aan te zien bij de bandenboer. Wiel is er afgehaald en enige was wat onbelangrijk en dat lichte knikje in de velg
 

Rosinfield

† In Memoriam
Toch maar weer terug naar de Polo
15748ab48d6a800da48408834d13c366.jpg
 

Rosinfield

† In Memoriam
De mijne had wel 3 x zoveel vermogen en duidelijk een ander onderstel. Dat zoekerige en deinerige valt vooral op nu ik de schroefset gewend ben. Wat rijdt de Up dan super strak.
Wat me verder opvalt, is dat ik direct bij het wegrijden dacht: o, maar hiermee zou mijn wederhelft duidelijk minder problemen hebben met wegrijden. Enig idee waaraan dat zou kunnen liggen? Het motortje is hetzelfde. Het voelt aan alsof het aangrijpingspunt meer "langgerekt" is, meer "dieselachtig"
 

JeSko

Forumguru
Koppeling van een UP zal meer gemaakt zijn op het stadsverkeer, vandaar een korter aangrijppunt. Zowiezo heeft slijtage er ook met te maken, bij mij Superb merkte ik ook wel dat het aangrijppunt breder werd, wat wijst op slijtage, dat van de Mazda is ook gewoon PLOTS daar, daar had mijn vrouw ook 2 minuten last mee, daarna nooit meer. Is dus een combinatie van type auto/koppeling, slijtage, motorisatie. Heb onlangs eens zo'n C1 stadsauto moeten binnenrijden in de wrapshop, en die koppeling was ook meteen daar, heel weinig marge op.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, zal het wel merken wat het betekent voor de premie. Ik wist eerlijk gezegd niet dat de hoogte van
het schadebedrag geen rol speelt voor de verzekering
 

EdK

Forumguru
Hij is fijn....... dan zal je verzekerings premie ook wel wat omhoog gaan neem ik aan...
Word je vrolijk van , van zo'n dader op het kerkhof ....
 

Rallye

Forumguru
Geen no-claimbeschermer? Of voldoende schadevrije jaren? In het laatste geval maakt een stijging in tredes niet uit.
 
Bovenaan Onderaan