Hoe ouder hoe gekker

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ja, gelukkig betalen we al een stuk minder, vergeleken met de Polo GTI + Up 60 pk hiervoor. Scheelt de helft momenteel
 

Rosinfield

† In Memoriam
Net de schade a raison van 4250 hersteld, zie ik dat er weer iemand tegenaan heeft gezeten. Dit keer gelukkig heel licht, licht iets langs geschampt. Denk in draai met uitparkeren.
Met Commandant scratch remover gepoetst en gelukkig zo goed als weg gekregen. Parkeer altijd "bewust defensief" en aan de locatie ligt het ook niet (platteland).
Ga wel eens met wederhelft boodschappen doen en blijf dan in de auto zitten. De haren rijzen je te berge als je aanschouwt wat er dan zoal gebeurt op zo'n parkeerplaats
 

Canon-Eye

Forumguru
Ga wel eens met wederhelft boodschappen doen en blijf dan in de auto zitten. De haren rijzen je te berge als je aanschouwt wat er dan zoal gebeurt op zo'n parkeerplaats
Daar "geniet" ik ook elke week. Te veel mensen hebben werkelijk geen flauw benul hoe je een auto ongeveer midden in een (één!) parkeervak moet manoevreren...
 

JeSko

Forumguru
Zo had er in Oostende in de ondergrondse iemand zijn Mercedes SUV gedrocht zodanig schuin geparkeerd naast onze auto, waardoor ik mijn dochter haar deur niet meer open kreeg en haar heb mogen vastmaken door langs de zoon zijn deur erin te kruipen en haar vast te gespen. Daarbovenop had meneer of mevrouw dan ook nog eens geen enkel benul van waar het middelpunt van zijn/haar stuurinrichting zich bevind, aangezien de wielen helemaal naar buiten gedraaid stonden. Het is telkens weer met een bang hartje dat ik mijn auto's parkeer, want er kunnen er zoveel met een rijbewijs helemaal niks van. Niet dat ik een top piloot ben, maar recht parkeren lukt nog wel, en ik weet ook wanneer men wielen rechtstaan, en wanneer niet.

Soit, het zit je niet mee @Rosinfield , doorgaans lijken het ook de mensen te zijn die goed omgaan met hun spullen, die slachtoffer worden van zulke "ongevallen".
 

leon-cupra

Forumguru
Balen, zeker nadat de wagen voor een serieus bedrag hersteld is. Met de wagen van de madam heb ik het opgegeven. Eerste parkeerschade ook laten herstellen. Net hetzelfde als bij jou, hele korte tijd erna terug schade. Maar zo gelaten en uiteindelijk maar goed ook. Zijn nog veel andere schades op de bumper erbij gekomen. In mei wordt de Superb terug ingeleverd, net daarvoor gaan we dan de bumper laten herspuiten.

@JeSko wagen metertje achteruit rijden en je had de dochter er gemakkelijker kunnen inzetten ;)
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik vraag me altijd af dat soort mensen het nu daadwerkelijk niet beter kan, of dat het ze gewoon geen zak interesseert.
Maar balen Menno, zeker net na herstel van het vorige probleem.
 

EdK

Forumguru
Tsja Menno ( @Rosinfield ) ik begin toch te denken dat je familie van @Japanese Power bent en de verkeerde dingen hebt overgenomen de laatste tijd.
En @JeSko , probeer stikkers te verkrijgen dat als je ze probeert verwijderen er zo'n papierlaag achterblijft.
Die op zijn raam plakken op gezichtshoogte en daarop schrijven "he aso weer top geparkeerd " Keep going !!
Dan vervloekt hij jou ook lekker om die stikker te verwijderen net als die ook weer haast heeft om te vertrekken.....
Bij klant vorige werkgever deden ze dat ook bij fout parkeerders op bedrijfsparkeer terrein !
Alleen dan geen geschreven tekst in dit geval !
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vraag me altijd af dat soort mensen het nu daadwerkelijk niet beter kan, of dat het ze gewoon geen zak interesseert.
Maar balen Menno, zeker net na herstel van het vorige probleem.

Denk dat het vaak een kwestie is van geen of onvoldoende inzicht in en gevoel voor het gedrag van een auto is. Vooral wat betreft het "uitzwenk-effect". Zie dat ook regelmatig in extremis als een vrachtwagen een rotonde poogt te verlaten. Velen zien dan niet of te laat dat zoiets niet gaat werken als jij door rijdt tot aan het begin van de rotonde
 

Japanese Power

Donateur
Bij klant vorige werkgever deden ze dat ook bij fout parkeerders op bedrijfsparkeer terrein !
Alleen dan geen geschreven tekst in dit geval !
Herkenbaar. Wij hebben 8 parkeerplaatsen bij ons pand en de rest staat op een centrale P op het bedrijventerrein. Helaas heb je altijd mensen die de borden met onze bedrijfsnaam stoïcijns negeren en er gewoon parkeren.

Maar daar hebben we mooie papieren stickers voor gedrukt en die plakken we dan op de voorruit aan de bestuurderszijde. Wel eens een volhardende bezoeker van een bedrijf verderop gehad die ondanks aanspreken gewoon bij ons bleef parkeren.

Die hebben we aan weerszijden met 2 auto’s helemaal klem gezet. Dame in kwestie heeft het daarna nooit meer gedaan want ze moest door de kofferbak klimmen om in de auto te komen. Zo leuk dat de overburen het zelfs hadden gefilmd en gedeeld met ons. Te hilarisch, maar ook triest eigenlijk…
 

Eltjo

Forumguru
Ik heb een keer in spiegelbeeld in het gezichtsvlak op de voorruit van een aso geparkeerde auto met een marker geschreven dat die OP de hoek stond. Gaat waarschijnlijk ook niet een-twee wiswas weg.

Als tieners hebben we kerkgangers meermaals een poets gebakken..
Er was een man met een Taunus station met oude vrouwtjes in klederdracht die altijd de eerste was voor de dienst en die zijn sleutels in het contact liet zitten. Toen hebben we eerst gechecked of de achterklep te openen was en daarna bij alle deuren het knopje naar beneden gedrukt. Dan zou die dus via de achterklep naar de knopjes van de achterdeur moeten reiken. Wij bal spelend kijken wat er gebeurde toen de man terugkwam... tot onze verbazing pakte die gewoon de tweede sleutel uit zijn broekzak!
Ook een keer een rijtje auto’s bumper aan bumper gezet; middelste, eentje niet afgesloten dus even van de handrem, nog een autootje dat licht genoeg was om even te tillen aan de achterkant. Vers uit de kerk schold de een naar de ander dat die zijn auto te dicht op de zijne had gezet.
Muntjes met 2-componentenlijm op de stoep naar de ingang vastlijmen was ook leuk, vooral als iemand bukt en de munt niet kan pakken, een ander er achter het niet verwacht en er bijna opbotst.
Allemaal geheel gerechtvaardigd natuurlijk, de kerkgangers moesten kennelijk allemaal van uit de buurt met de auto laat komen en dichtbij in ons doodlopende straatje parkeren, soms zo dat b.v.een brandweerauto er niet bij kon mocht het nodig zijn. Als we familie op bezoek kregen die 100 km in de auto hadden gezeten, was er geen plaats meer terwijl het parkeerterrein aan de andere kant van de kerk nog volop plaats had. Maar ja, mensen die de kortste reistijd hebben, komen meestal laat en moeten dan dichtbij de auto on-christelijk parkeren. Ach, kerkgangers zijn ook maar gewoon mensen en geen haar beter dan een ander.

Bij Centraal Beheer krijg je vanaf een aantal schadevrije jaren een gratis no-claim beschermer die normaal iets van €70/jaar kost. Laatst heb ik om die rede een door mijn toedoen toegebrachte schade van €300 dus maar zelf betaald ondanks dat ik in premie niet meer zou gaan betalen.
Je zakt toch behoorlijk wat jaren naar beneden voor een schade en dat doe ik dan maar liever voor een dure schade, mocht die komen. Ik zou meer dan 4 jaar nodig hebben om weer een gratis no-claim beschermer hebben, dat is dan dus met 4x €70 al bijna het schadebedrag.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan