Hoe ouder hoe gekker

CharlesTucker

Forumguru
En iets met een liter Bulgaarse yoghurt per dag of zo was het toch? Grappig om te zien dat hier meerdere "oudere jongeren" rondhangen, deze sketch was toch al weer zo'n beetje 45 jaar geleden op de televisie (1977). Voor diegenen die het allemaal nog eens op hun gemak willen doorlezen, de "Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren" heeft het hele transcript online staan: https://www.dbnl.org/tekst/_taa014199201_01/_taa014199201_01_0178.php

En Menno, beterschap!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nog niet aan de beterende hand, om 4 uur op het forum?

Wel aan de beterende hand maar nog lang niet de oude. Wat dat betreft ben je dan veel te makkelijk te optimistisch. Alles kost nog heel veel moeite en net toch weer 38.2. Een opflakkering denk ik maar
 

Eltjo

Forumguru
Boven wel bekend, de leraar Duits. Maar wie is onder?

@CharlesTucker;1977 ! Ligt er een in het donker te rolbezemen! Je heb toch wel een nachtlampie?
Toen was ik 8 jaar. Bij een 6 jaar jongere collega werd geen VPRO gekeken, want die had rare programma's. Hij heeft het later allemaal ingehaald en kent hele stukken uit z'n hoofd.
Zelf kende ik de bonbon scène met de vieze man kompleet uit het hoofd en heb nog ergens een audiocasette waar ik beide personages naspeel.

K&B typetjes komen ook van straat; in Bussum liep een vent die de inspiratie geweest moet zijn van Dirk. In het centrum van Hilversum hielp een man je met parkeren op "zijn" parkeerterrein, ook daarmee hadden ze een sketch.

Op vakantie neem ik een van de weinige boeken mee die ik heb - ik ben geen lezer.
Omdat die nog in de vakantietas zitten zijn dat boeken van Kees van Kooten en Wim de Bie. Nu ben ik (weer) bezig in Het liefste van de buis, waarin Wim de Bie en Mémien Holboog elkaar schrijven.
 
Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Dat ziet er goed uit! Als imitatie dan.
Ik heb niet verder gekomen dan een witte scheef dichtgeknoopte regenjas à la Vieze Man waarmee ik als 13-14 jarige naar school ben geweest. Die jas was dan wel weer van mijn vader die leraar Duits was.
 

CharlesTucker

Forumguru
K&B typetjes komen ook van straat;
Absoluut waar, zo kwam ik vroeger af en toe "Mehmet Pamuk" tegen, op het schoolplein waar m'n beide dochters naar de basisschool gingen (ik woon in een redelijk multi-culturele wijk). En die Dirk in Bussum, kreeg je daar ook regelmatig een pilsje van aangeboden?

Maar we dwalen flink af, het wordt tijd dat @Rosinfield weer helemaal gezond is, dan kunnen we verder genieten van eventuele verdere modificaties aan de Up!
 

Eltjo

Forumguru
Ja, dat is duidelijk te merken. We hebben aardig zijn topic overgenomen in een periode van zwakte. Behalve de avatar, heeft @Rosinfield ook niet bijgedragen aan de K&B ouwe koeien. Zal die echt wel ziek zijn. Beterschap nogmaals!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dank! Net na een week zonder beweging voor het eerst weer een klein rondje met de hond gelopen. Ongelofelijk wat zo'n week met je doet, om te janken. Lopen gaat heel behoedzaam, onzeker en beetje met geschuifel. Dat zoiets dan lukt, voelt als een overwinning. De kop is er af. Hopelijk duurt volledig herstel niet al te lang
 

EdK

Forumguru
Om in topic termen te blijven "het moet niet gekker worden....." Hij die dagelijks rent en nu weer als in zijn jeugd aan het schuifelen is.....
Maar beterschap Menno, en rustig aan en niet forceren !! Wil hier niet lezen dat je op je plaat bent gegaan....
 

Kanerr

Forumguru
Beterschap Menno, ik heb denk ik een combo van griep en covid te pakken. Of is het alleen covid? Anyway, na 4 dagen plat op bed gelegen te hebben sinds gisteren weer aan het werk (remote) maar phoe was meteen de hele avond bekaf...

Dus inderdaad, lekker rustig aan oppakken :)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Of is het alleen covid?
Dat weet je alleen door te testen. Doe het ook niet al te fanatiek, maar in dit geval wilde ik het wel weten. Omdat ik, hoewel ik weet dat die infectie op zich niet voorkomt, wel de griepprik had gehad. Maar kennelijk toch griep. Mogelijk dat zonder die prik de koorts hoger was geweest (max 38.7)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, acheraf gezien had ik de Up met automaat liever gehouden. Het blijft even roestig, zoals we dat vroeger noemden bij leerling vliegers en zo af en toe een flinke uitglijer zoals net. Vrouwlief raakt een beetje in paniek op parkeerterrein en geeft ineens volgas met (ik denk) half ingetrapte koppeling. Hierna even een behoorlijke brandlucht. Enig idee over wat (pakking koppeling) en evt consequenties? Was slechts even en daarna reed de auto ook weer als normaal
 

Captain Hook

Forumguru
Als je een brandlucht ruikt, is er iets (te) heet geworden en is er een onderdeel bovenmatig ge-/versleten.
Dat hoeft nog niet te betekenen dat het al dan niet de levensduur ernstig zal bekorten.

Ik zou me eerder druk maken over die paniekreactie op zich... :pieker:
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Geen grote consequenties, een paar kilometers extra slijtage op deze koppeling, maar ze gaan normaal lang genoeg mee.
 

Rosinfield

† In Memoriam
o gelukkig; @Captain Hook daar over maak ik me ook ernstig zorgen. Dat schakelen veroorzaakt gewoon teveel stress. Zolang alles "normaal" is gaat het wel, ook het wegrijden tegenwoordig. Maar er hoeft maar iets te gebeuren of bv de motor slaat af, panieksituatie. En ook totaal geen gevoel voor wanneer op of terug te schakelen. Meer een vaag idee. Bij naderende rotonde al eind van te voren naar 2 met gierende motor. Dus kan hiermee nog lang niet alleen op pad en ik vraag me ook af of dat punt ooit komt. Anders toch maar eens voorzichtig opperen of weer een automaat er bij niet het overwegen waard is. Ik vind het moeilijk om aan te zien
 

Tees

Donateur
De geur van verbrande koppelingsplaten, altijd lekker ;). Zoals hierboven al gezegd, geen zorgen over maken Menno, een koppeling kan wel wat hebben.
 
Bovenaan Onderaan