Hoe ouder hoe gekker

Rosinfield

† In Memoriam
Mijn gemiddeld verbruik staat inmiddels op 1 op 15 (hier loopt de SM waarde altijd een tijdje achter). Ik vind dat toch wel ongekend voor zo'n auto. Rijd natuurlijk wel veel lange ritten, het weer zit mee en ik houd me redelijk aan de max snelheid. Terwijl ik tijdens zo'n rit toch ook altijd wel even mijn "momentjes" heb.
 

VAG-man

Forumguru
Wat bedoel je met "ongekend" @Rosinfield?
Hoog brandstofverbruik? Ik zit er met mijn S2 ook op, maar ik rijd hoofdzakelijk niet harder dan 80km/pu. Op auto/snelwegen uiteraard 100 of harder.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Idd, wat @Henrik zegt. Op het Polo forum is het bij degenen die het in SM bijhouden, zo rond de 1 op 11. Als ik een lange snelweg rit doe overdag, zie ik regelmatig rit-gemiddelden boven de 1 op 18. Uiteraard is het volkomen afhankelijk van hoe je je kunt of wilt beheersen
 

spikehome

Forumguru
Met mijn GTI met ook een 2l blok ligt het verbruik ook wel zoiets.
Opwarming van het blok duurt zeker 10km toto die 10 km is het verbruik stukken hoger.
Maar mét tank gemiddelden zit ik nu rond de 1:16
 

SuperBeeb

Forumguru
1:15/16 gemiddeld haal ik met mn Golf GTI niet. Record is 1:17, rit van 200 km, vrijwel alleen snelweg met 100 km/u.
Normaal tegenwoordig 1:13,5.
 

spikehome

Forumguru
1:15/16 gemiddeld haal ik met mn Golf GTI niet. Record is 1:17, rit van 200 km, vrijwel alleen snelweg met 100 km/u.
Normaal tegenwoordig 1:13,5.
Ok, gisteren van Dokkum naar huis gereden met de vouwwagen er achter.
Was ook 200km heb 1 op 14 gereden snelheid tussen de 90 en 100
 

Timmer

Donateur
Mijn Golf GTI reed 9-10l/100km gecombineerd verkeer*, autostrade deed ik 7-7,5/100km. (Mk6 gti met 270pk)

Eerlijk mis is die auto wel, de punch die je kreeg als je optrok, het geluid (want oooo wat maakt die octavia een mooi geluid:nono:), maar al bij al rijd ik wel graag met de huidige.

*: gecombineerd verkeer omvat en beperkt zich niet tot ; sportief, behoorlijk sportief, soms ook wel eens naar de bakker/winkel, roadtrips van enkele 100'en km tegen Duitse snelheden, en naar het werk:D
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Ontdek daarnet tijdens het bijvullen van de banden iets merkwaardigs. Linksvoor zit op de naafdop een zwarte rubberachtige substantie op het chrome VW embleem. Het lijkt afkomstig van het zwarte gedeelte van de naafdop. Iemand een soortgelijke ervaring en/of enig idee wat er kan zijn gebeurd?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Te warm geworden waardoor iets is gaan smelten? Is er plastidip gebruikt bij de naafdoppen? Teer spetters van (nieuw gelegd) asfalt?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat laatste zou kunnen. Alleen heb ik het idee dat het van dat zwarte gedeelte af komt. Maar waardoor dat dan te heet zou zijn geworden; wel onlangs door de wasstraat geweest
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb het wel al een beetje weggepulkt
99012ec1b90114183b385bfc25d98ee3.jpg
 

Rosinfield

† In Memoriam
Weet niet wat het is; je kunt het er wel vanaf pulken, plakkerig spul.
Camera van deze telefoon is duidelijk minder dan die van het top segment
 

EdK

Forumguru
Pak je oude onderbroek en een fles met wasbenzine en verwijderen die hap !
Komt het weer terug dan je eens zorgen gaan maken.
Kans is nu groot dat je dit zwarte virus ergens per ongeluk hebt opgelopen maar zich niet verder zal uitbreiden...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik maak me er ook geen grote zorgen over. Vraag me alleen af hoe het komt. Verdenk toch de wasstraat; omdat het alleen op die ene kleine plek zit
 
Bovenaan Onderaan