Hoe navigeert men doorgaans ?

Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door DRIESMUL, 07-02-2019.

1. tist

tist Actief lid

Zoveel te beter voor jou, mijn Columbus was van bij de start al met problemen behekst, na een update wou hij zelfs niet mee uit! Dealer lacht alles eigenlijk weg, geeft blijkbaar mijn opmerkingen niet eens door.
    Als je op verlof vertrekt en je na minstens 37 maal te melding te krijgen dat hij het niet meer weet of kan, en je steeds terug het doel dient in te geven, en het ding terug herberekend om daarna terug vrolijk na een paar km te komen melden dat het weer niet meer lukt. Dan geeft je het op, je gaat immers op verlof en niet alsmaar noteren van wat hoe en wanneer het fout loopt, dan laat je het prul maar voor wat het is.
    Verder van enige garantie op wat dan ook was geen enkele sprake hoor.
    Het zogenaamde onderhoudsboekje dat er niet meer is, is ook iets om lee te lachen, je hebt buiten je betaalde factuur geen enkel bewijs.
    En de dealer, ja die maakt deel uit van het concern waar nu de meet en greet te doen is.
    Begrijpelijk dat ik daar NOOIT nog zal komen denk ik wel te mogen veronderstellen.:mad:

2. Eemspoort

Eemspoort Forumguru

@VAG-man : Bedankt voor de tip, dat ziet er goed uit, gebruikt echter de zelfde "versterker" die ook in het afgebrande apparaat gebruikt word. Dus ik heb nog niet veel hoop. Maar om te zien vind ik het een geweldig ding, en ook nog eens met inbouw-frame, da's helemaal top! Even het filmpje bekeken wat bij de advertentie staat: Zowaar een Skoda-skin, dat is ook wel weer erg fraai!

@tist : Ik begrijp je frustratie volkomen, ook ik zou er dan vlug mee klaar zijn. Ik vermoed dat jouw toestel in het verleden wellicht iets heeft mee gemaakt wat eigenlijk niet ha gemoeten, dan wel dat het een zgn. maandag-morgen apparaat is. Niet te min spijtig. Eruit gooien en overstappen op een after-market toestel.

3. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

Er moet maar even worden ingegrepen vind ik.
    TS begon met de vraagstelling "hoe navigeert men doorgaans?"

Wat ik hier lees is er echter maar één iemand die af en toe navigeert, namelijk @Fabia 123
    Die gebruikt bij het lopen soms een kaart.

De rest volgt instructies op wat niks met navigeren te maken heeft, maar met het zo lui en makkelijk mogelijk van A naar B te worden gestuurd.
    Voor navigatie zijn eigenlijk altijd 2 personen in een voertuig nodig.
    Een bestuurder en een navigator.
    Navigator leest de kaart en geeft aan bestuurder door waar naar toe te gaan.
    Dat is navigeren.;)

4. Eemspoort

Eemspoort Forumguru

Welkom in 2019, alwaar die 2e persoon (al enige jaren) is vervangen door een navigatie-systeem.
    En TS vroeg ook niet hoe men navigeert tijdens een rally.
    En de meesten hier navigeren dus door het volgen van instructies van een navigatie-systeem.
    Eigenlijk niet anders dan het volgen van instructies van iemand anders die manueel een kaart leest.

Ik heb vele jaren zonder navigatie-systeem (want dat was er nog niet) en een kaart in de kaartenbak door Nederland en Duitsland gereden. Ik ben overal aangekomen, simpelweg door de borden te volgen i.c.m. enige topografische kennis.
    DAT is navigeren. Je door een ander laten vertellen waar je heen moet, dat is ook best lui en makkelijk.

Maar zoals gezegd, we zijn in een tijd aanbeland waar we gebruik kunnen maken van moderne middelen, waarom zouden we dat dan niet doen? En de file-informatie vind ik ook wel een grote plus, dat kan die persoon naast je met de kaart op schoot niet op voorhand zeggen. En zeg nou niet dat je de file-meldingen op de radio luistert, want dat is ook geen navigeren zoals jij het bedoelt. ;)

(Niet al te kwalijk opvatten, ik vond jouw reactie wel grappig maar ook vragen om een tegen reactie.)

VAG-man en Hakar vinden dit leuk.
  5. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

Aha, jullie navigeren dus allemaal back to the future.
    Geen gezeur van een navigator meer wanneer het niet goed gaat, maar wel het liefelijke stemmetje van een dametje die je twintig keer een U bocht wil laten maken waar het niet kan.
    Gaat dus wezenlijk anders in een Skoda dan in een Arrenslee

Wat jij schrijft @Eemspoort heb ik ook jaren gedaan hoor.
    Enkel bij twijfel gooi ik zo'n Garmin ding op mijn dashboard, en ben dan ook nog eens zo eigenwijs om mijn eigen route te kiezen.
    Doorgaans is die trouwens bijna altijd korter en sneller dan die voorgeprogrammeerde routes.

Eemspoort vindt dit leuk.
  6. Eemspoort

Eemspoort Forumguru

Een navigatie-systeem maakt idd fouten. Zo ook een menselijke navigator.

Ik vertrouw overigens ook nog het meest op mijn eigen ervaring. De navigatie staat aan voor een indicatie van de reistijd en de file-meldingen met eventuele omleidingen.
    Overigens, het systeem in mijn BMW 118iA High Executive was wel erg goed. Ik heb 2 keer beter willen weten, wat me vervolgens een half uur tot een uur vertraging bracht. Want het systeem wist iets wat ik niet wist. Weg-afsluitingen...
    Sindsdien combineer ik dus.

Hakar vindt dit leuk.
  7. DRIESMUL

DRIESMUL Lid

@Hakar We leven in 2019 en niet in de vorige eeuw. Jij rijdt toch ook in een auto en niet in een koets met een paard ervoor !

8. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

In de vorige eeuw hadden we al auto's...

Japanese Power vindt dit leuk.
  9. VAG-man

VAG-man Senior Member

Last edited by a moderator: 15-02-2019
  10. DRIESMUL

DRIESMUL Lid

OK. Ga ik doen. Daar is het weekend voor.

VAG-man vindt dit leuk.
  11. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

@DRIESMUL Wil er alstublieft op letten dat 'groene tekst' (en in 'bold') is voorbehouden aan Moderator-ingrepen.
    Nu had je het niet 'vetgedrukt' getypt,:) en je kunt niet meteen alles weten ;), dus het is je nu vergeven :D . En ik heb het alweer in zwart gezet.:koffie:

12. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

Een koets met een paard ervoor is ook een voertuig.
    Degene die dan de teugels in handen heeft en dus stuurt heet dan voerman.
    En ja, ook dan kan het handig zijn als je een navigator hebt.

En bij een huifkar met een paard ervoor idem.
    Was wel de meest relaxte vakantie die ik heb gehad.
    Ondanks dat ik voerman was en navigeerde met een kaart.

In een auto laat ik me het liefst rijden en ben dan meestal de navigator.
    Het liefst gebruik ik een kaart, blijft dan beter hangen waar ik langs ben gekomen, want stel datje onderweg iets leuks ziet, weet jein ieder geval ongeveer waar.

13. VAG-man

VAG-man Senior Member

Volgende keer maar huifkar met postduif, dat scheelt zelf navigeren.

Hakar vindt dit leuk.
  14. Stitch15

Stitch15 Forumguru Donateur

Ik raak nu een beetje de weg kwijt....

Japanese Power, Peter-036 en VAG-man vinden dit leuk.
  15. VAG-man

VAG-man Senior Member

Even weer terug naar de vraag van TS.

Hakar vindt dit leuk.
  16. BJF

BJF Lid

Nee, dat is het niet. Het lijkt er zelfs niet op: Van Dale.

17. Fabia 123

Fabia 123 Forumguru

Niets is moeilijker te navigeren dan een topic over navigeren.

EdK, VAG-man en Eemspoort vinden dit leuk.
  18. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Een Lincoln Navigator is dan ook meer boot dan auto.

Eemspoort vindt dit leuk.
  19. VAG-man

VAG-man Senior Member

Ik geef het bijna op...:banghead:

Eemspoort en Highway vinden dit leuk.
  20. Fmoon

Fmoon Forumguru

Vandaag komt er een mooie telefoonhouder binnen, ik laat de columbus voor wat het is en ga lekker Google maps gebruiken. Columbus beweert soms "ongeldige bestanden" te hebben uit het niets. Ook heb ik vanaf dag 1 al soms mijn bedenkingen gehad bij de route die die aangeeft in het buitenland, vreemde dingen kwam die soms mee aan.

Mali vindt dit leuk.

Deel deze pagina