Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Athene

Nieuw lid
Wij hebben het wachten opgegeven en het leasecontract met Skoda / A-point Amsterdam geannuleerd. Na zoveel tijd gaat ook het ervaren gebrek aan service te zwaar wegen.
We hebben nu gekozen voor de MG en hopen over twee weken al (daarin) te kunnen rijden.

We zullen onze dim opsteken naar elke Citigo EV die we zien,

Fam. Lubberink Nieuw-Vennep
 

effewachte

Nieuw lid
Ik heb veel gehad aan de vele berichten op deze site, zal nu wat info teruggeven.
Ook wij wachten al lang op de auto (besteld bij wittebrug in zoetermeer), oorspronkelijk week 10 dit jaar later aangepast naar 15/5. totaal geen info vanuit dealer of skoda, alleen als je vragen mailt.
laatste mail is van 30/5 (met vraag wanneer men verwacht te leveren + kan ik subsidie vragen). dit is het antwoord

Deze week heb ik dagelijks contact gehad met de importeur en de laatste stand van zaken is het volgende:
Tot week 28 heeft Nederland geen toewijzingen gekregen voor productie en de fabriek in Slowakije zal va week 29 opnieuw dicht gaan ivm vakantie.

Dit betekend dat de productie week va week 32 ingepland kan worden.

Tussen week 32 en week 40 zullen alle in 2019 verkochte Citigo’s dus geproduceerd worden.


Inzake de subsidie bijgevoegd directieschrijven van Skoda. Op het moment dat de contractdatum wordt aangepast veranderd ook de leaseprijs. Onze leasemaatschappij zal voor alle onder actietarief geldende auto’s zelf investeringsaftrek aanvragen en deze zit al verrekend in de € 199,00

Hoop jullie weer wat meer duidelijkheid te geven.
Blijft wel verrassend hoeveel verschillende antwoorden er worden gegeven.
 

Bijlagen

  • 20200422 directieschrijven mogelijke voorwaarden EV subsidie.pdf
    339,4 KB · Weergaven: 25
Ik kreeg van de skoda webcare een bericht dat mijn skoda week 30/31 geproduceerd wordt, zouden ze voor mij doorwerken in de vakantie ? :pardon: ik ben nog steeds enthousiast... maar je zou je ambassadeurs voor je Citigo Evs wel beter moeten voorlichten vind ik:cry:

Hoeveel mensen zullen hier "onnodig" mee bezig zijn ?
 

ubbinke

Nieuw lid
Dat er geen skoda citigo e iv voor NL werden geproduceerd is natuurlijk kul. Ik heb vandaag de aflevering gehad van mijn auto. Zie de foto's hierboven
 

Twardt

Lid
Inzake de subsidie bijgevoegd directieschrijven van Skoda. Op het moment dat de contractdatum wordt aangepast veranderd ook de leaseprijs. Onze leasemaatschappij zal voor alle onder actietarief geldende auto’s zelf investeringsaftrek aanvragen en deze zit al verrekend in de € 199,00

Dat is lulkoek. Die subsidie zit NIET verrekend in het leasetarief, dat kunnen zij helemaal niet aanvragen. Ik heb zelf een leasetermijn van 3 jaar, en daar geld de subsidie niet voor (minimaal 4 jaar) dus ik vraag me af hoe ze dat dan denken te doen.
 
Ik ben ondertussen helemaal klaar met Skoda én de Vallei Auto Groep. Zelden zo'n slechte service meegemaakt. Binnenkort zou ik een leaseauto uit mogen zoeken en ik overwoog een Octavia of een Superb. No way. Wat een ballentent....
 

Stipmans

Nieuw lid
Bij mij net zo, als ik niks vraag: hoor ik niks. Zou dat beleid zijn bij de Skoda-dealers?
Toen ik nog moest bestellen waren ze er steeds als de kippen bij.....

Het is dat ik zo'n mooie aanbieding heb die ik niet wil laten lopen. Maar anders was ik allang bezig geweest de boel te ontbinden.
 

Me Zelf

Forumguru
Ben het eens met de berichten hiervoor: de informatievoorziening is vreselijk. En dat ligt aan de dealer (nooit pro-actief na bestelling) en bij PON / VAG die geen deugdelijk systeem lijken te hebben opgetuigd om juiste informatie te kunnen leveren.

Mijn leasecontract voor de Octavia loopt over een half jaar af en ik vind het een heerlijke auto, maar door alle ellende met de Citigo betwijfel ik of ik straks weer een VAG product ga kiezen.
 

Athene

Nieuw lid
Ja, onze klachten over de service waren voldoende steekhoudend: bovendien denken ze waarschijnlijk nog terecht ook, dat ze zo een nieuwe leaser (loser ?) of koper (kat in de zak ?) hebben !

Fam. Lubberink
 

Me Zelf

Forumguru
Ik denk dat @Stipmans de reden voor het mogelijk zijn van annuleren vermeldt: ze kunnen nu van een goedkoop leasecontract af en deze voor hele mooie prijs (want nu subsidie voor de particulier) weer kwijt
 

bokirules

Senior Member
Goedemiddag... ik weet niet precies hoe ik het begin, en of de korte of lange versie, ik denk de korte de nodige vragen lees ik dan wel.
Maar de kogel is door de kerk...de Citigo wordt volgende week afgeleverd.
En niet de witte Ambition ergens in september of nog later...maar een zwarte Style.

Ik ben net als velen van jullie gaan bellen met de dealer..., ik ben gaan bellen met PON, VAG, Finacial Lease Service.
maar wat je ook vraagt niemand heeft een sluitend antwoord, niemand durft een uitspraak te doen. Ik heb meerdere Citigo's die bv op dit forum werden aangeboden geprobeerd te krijgen...leek mij een kwestie van een administratieve handeling. maar niemand die er iets mee doet, kan doen en of wil doen. Ik wil hier nog wel even vermelden dat dealer Broekhuis (Alkmaar en Zwaag) het nodige binnen hun mogelijkheden hebben gedaan. maar de bottleneck zit hem in een hoger niveau.

Maar het breekpunt was waarschijnlijk dat ik op Twitter heb gereageerd op een Tweet van Skoda Nederland, die luide... 'Welke toekomst heeft de verbrandingsmotor?
Waarop ik netjes en beleefd reageerde met ....'nog een heel lang' , zolang de Citigo's niet geleverd worden...

Hierna ging alles in een stroomversnelling, een voorraad auto gevonden , en deze doorgeschoven. dit alles met de aanbieding zoals ik hem in november vorig jaar heb getekend. Wel een nieuw contract en een financieel check... maar het geheel getekend na 04-06-20 en dus straks de subsidie aanvragen.

Dit hele gebeuren en discussie met de nodige VAG afdelingen loopt van half maart... tot vandaag, de auto wordt nu klaar gemaakt en volgende week geleverd.

Maar inderdaad Skoda Nederland, de VAG en de nodige dealers blinken niet uit in communicatie .

Ik zal jullie over de aflevering op de hoogte houden, ik vetrouw en geloof het pas allemaal als de Citigo hier op mijn parkeerplaats staat.

wordt vervolgd...
 
VAG maakt gewoon goede auto's ... ik heb in ieder geval hele goede ervaringen met m'n Skoda Octavia ... ik liet hem alleen onderhouden door mijn eigen merkonafhankelijke garagebedrijf en niet door de dealer. Dat had vooral te maken met iets wat ze bij Skoda niet kennen namelijk service en klantgericht zijn.
Jammer dat kennelijk de meeste dealers nog nooit gehoord hebben van klantbinding/klantgericht zijn ... want dat mensen afhaken doet het merk niet goed. Of zouden ze het met opzet doen? Hopen dat mensen annuleren want dat levert per auto die ze nu in de lease gooien al snel 200 Euro per maand meer op (199 onze vanaf leaseprijs, 414 de huidige vanaf prijs waarbij de consument zo'n 80 Euro terug krijgt).
 

pemojo

Nieuw lid
@bokirules: behoud jij met het nieuwe contract daarmee het scherpe akties leasetarief van vorig jaar (even afgezien van kleine prijsaanpassing Ambition —> Style)? Én aanvullend daarop dan ook nog eens de subsidie......? Of is e prijs van het nieuwe leasecontract nu gebaseerd op de huidige (hoge) leaseprijs?
 

bokirules

Senior Member
Ik heb een contract afgesloten op de basis van de aanbieding van november 2019. Heel simpel ik had ook al een contract met aanbieding in november. En ik trof bij de afdeling 'funding & order' de juiste persoon die het snapte. En deze gaf aan dat het een simple administratieve handeling was met een nieuwe financiële check.
En inderdaad een financiële verrekening van Ambition naar Style. Maar ook hier werden de november 2019 prijzen gehanteerd.
Ter info...
Mijn bestelde Ambition met 15000km, cruisecontrole en donker getinte ramen achter kwam op 225€, deze bestelling komt ter vervallen of gaat door naar een andere geïnteresseerde, maar auto stond pas voor september gepland.
De Style in de meest uitgebreide uitvoering met 20.000km komt op 275€ dit was dus een voorraad auto, en kon dus zo doorgeschoven worden.
En ja de mazzel met subsidie omdat het nieuw getekende contract van na 4 juni is.
 

Bijlagen

  • C994C7EA-B39D-4D88-B5F1-1905E7264BC5.jpeg
    C994C7EA-B39D-4D88-B5F1-1905E7264BC5.jpeg
    503,7 KB · Weergaven: 36
tjonge, da's dan mazzel hebben ... dat zouden ze voor een ieder moeten doen die de auto nog niet heeft ... dan betaal je de eerste 3 jaar dus maar 195?
 

pemojo

Nieuw lid
@bolirules Kan niet anders zeggen dan gefeliciteerd en slim gedaan! Wellicht voor ons allen die nog steeds in (blijde?) afwachting zijn van ons autootje een (extra) reden om Pon Financial Lease te verzoeken om adminstratief gezien een nieuw contract te maken (‘copy paste’) met contractdatum > 04-06-2020 zodat we iig van de subsidieregeling kunnen profiteren.....
 
Bovenaan Onderaan