Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

@Me Zelf ... mooi blauw is niet lelijk ... gefeliciteerd met je Citigo ... en ook alvast bedankt voor dit leerzame moment ... "starten" is als starten met een reguliere auto? En als je de sleutel niet meer los kan krijgen, hoe wil je dan je auto uitzetten en hem op slot zetten?
 

ubbinke

Nieuw lid
Bij ons zit de sleutel ook altijd "vast".. Even wiebelen met het stuur lost dit tot nu toe altijd op
 

Berrychello

Forumguru
Zo'n issue dat alles op zwart staat en ie niet start had m'n vrouw pas ook. Eruit, op slot en weer van 't slot af, en hij deed t weer. Ze was wat suf toen dus ze weet niet of ze echt wat verkeerd deed.
 
Ik weet niet of het bij de automaat van de CitiGo het geval is, maar uit mijn ervaringen met andere automaten weet ik dat deze in N (Neutral) moet staan om de sleutel er uit te kunnnen halen.
 

Canon-Eye

Forumguru
uit mijn ervaringen met andere automaten weet ik dat deze in N (Neutral) moet staan om de sleutel er uit te kunnnen halen.
Niet in P, zodat hij niet kan wegrollen?
Daarin liet ik mijn vorige automaat namelijk altijd achter - een O2c 1.9TDI DSG van 10/2007.
 
Het één en ander gevonden in de manual (die ik anders nooit lees ;) )
De sleutel kan inderdaad enkel uit het slot als de versnellingspook (keuzehendel) in stand P staat.
Je moet de motor 'starten' met de sleutel net als een ICE. Ook dat de sleutel niet kan worden gedraaid wordt genoemd net als wat je moet doen als de auto niet reageert op het met de sleutel willen starten.
 

Bijlagen

  • StartenCitigo.pdf
    131,4 KB · Weergaven: 18

Nosmo

Actief lid
En dat is ook precies wat ik gedaan heb. De Seat Mii is per vandaag geannuleerd en in plaats daarvan komt er een e-Golf. Niet uit voorraad maar uit de laatste batch e-Golfjes die al besteld was door Broekhuis. Productie- en leverweek is al bekend en ik verwacht hem half augustus op de oprit te hebben.

Met subsidie en de €6000 korting die volkswagen nu geeft komt het leasebedrag erg dicht bij de €266 die de Seat per maand zou gaan kosten.

Wel een saaie grijze, maar verder een leuk aangeklede automobiel.

De kogel is door de kerk, het leasecontract is goedgekeurd. Zaterdag tekenen en als het goed is half augustus rijden:D
 

Bodie

Lid
Hier leasecontract voor e-golf ook binnen, maar twijfel nog wel. De citigo was als 2e auto bedoeld en voor 36 maanden. En golf moet voor subsidie 48 maanden. Dat is me eigenlijk te lang. Range is ook minder van de e-golf en dan wordt het bij koud weer al een mogelijk range probleem voor mijn vrouw. Daartegenover is de golf groter, rijdt lekkerder, zwaardere motor en standaard luxer. Ik probeer alleen al een tijdje met de verkoper ik contact te komen, maar dat wil niet lukken en daar krijg ik een slecht gevoel bij.

Ik neig nu toch om de citigo bestelling aan te houden, over 36 maanden is de keuze vast weer groter.....

Keuzes, keuzes.......
 

Tuup

Lid
1) wanneer besteld? December 2019
2) bij welke dealer? Wealer
3) welke uitvoering? Ambition
4) geschatte leverdatum 19 Februari 2020
5) daadwerkelijke aflevering 3 Juli 2020
 
1) wanneer besteld? December 2019
2) bij welke dealer? Wealer
3) welke uitvoering? Ambition
4) geschatte leverdatum 19 Februari 2020
5) daadwerkelijke aflevering 3 Juli 2020

Gefeliciteerd met je nieuwe auto, ik krijg geen hoogte van de leveringen... heb hem in november besteld en nog niet geleverd
 

padoes

Nieuw lid
Dat duurt wel heel erg lang @Tharock.
Die van ons is op 10 december in bestelling gegaan. Vrijdag maar weer eens contact opgenomen. Hij schijnt nu in week 35 dus laatste week augustus te worden afgeleverd.
 
Dat duurt wel heel erg lang @Tharock.
Die van ons is op 10 december in bestelling gegaan. Vrijdag maar weer eens contact opgenomen. Hij schijnt nu in week 35 dus laatste week augustus te worden afgeleverd.
Ja idd.. ik ben gelukkig positief ingesteld.. maar de lange levertijd is wel jammer als ze me vragen of ik de auto al heb.... Bijna... :dankje:
 

Andre88

Nieuw lid
Dan ga ik niet voor de winst....
Hallo allemaal! Op 19 december heb ik een private leasse contract getekend voor een deep black citigo in Apeldoorn. Volgens de dealer word het nu ipv begin augustus zeker pas eind augustus..
heeft iemand al definitief zijn contract ontbonden en omgezet voor een e golf?
 

Twardt

Lid
@Andre88 , ach ik heb mijn Citigo Ev eind november besteld en die komt naar verwachting pas in september. Als ik dan bij de dealer ga navragen krijg ik te horen dat het een aanbieding was, en daar maar blij moet moet zijn. Dit is de eerste en laatste Skoda die ik zal bestellen. Ik heb nog nooit zo'n slechte service gehad, en dan heb ik de auto nog niet eens. Enige sympathie, of proberen mij tegemoet te komen vanwege de extra kosten en vanwege de lange wachttijd is aan Skoda niet besteed. Nou dat werkt straks 2 kanten op, als er ook maar 1 minimaal dingetje aan de auto mankeert bij aflevering, dan lossen ze het maar op. Van mijn kant hoeven ze ook geen coulance te verwachten.
 
Bovenaan Onderaan