Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Derooke

Forumguru
Is dit niet zoals het verhaal van die noodknop (sos)
Als het geen nieuw model is (dus bvb al bestond en getest enz in 2019) mogen ze die wagen zo blijven aanbieden tot er een volledig nieuw model komt .ik had dat met de troc. Noodknop verplicht maar geen noodknop gekregen omdat het model al bestond van het jaar daarvoor dacht ik
 

Bodie

Lid
Ik ben geen jurist en het gaat inmiddels wat OT, maar volgens mij was e-call verplicht voor elke auto met een (nieuwe) type goedkeuring ('Als u een nieuw automodel koopt, goedgekeurd voor productie na 31 maart 2018, moet eCall daarin geïnstalleerd zijn.')

De tekst over DAB spreekt over 'nieuw voertuig'

Volgens mij moet dus elk nieuw voertuig na 21 dec. gewoon een DAB ontvanger hebben, ook al is de typegoedkeuring ouder.
 

Derooke

Forumguru
Idd heb dit ook gelezen. Maar we zien wel .
Ik zou niet minder verwachten als de grote fm zenders er mee ophouden dat de autoconstructeurs daarop inspringen (vroeger dan de EU regelgeving) want anders kan je klanten verliezen

En ik het was 3 of 4 januari 2018 dat ik getekend had voor de t-roc dus het was idd 2018
 

Frison

Nieuw lid
Voor de geïnteresseerde, de pot met subsidie voor elektrische auto's voor 2020 is al leeg.
Dat is vlot gegaan, ik zat net even de voorwaarden goed door te lezen om te kijken of ik toch niet gewoon een aanvraag ga in dienen.

Bron: [URL]https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp [/URL]

Viel mij overigens ook op dat mijn dealer vorige week nog 5 e-citigo's op voorraad had staan, die nu allemaal weg zijn.
Heeft die subsidie dan schijnbaar wel flink geholpen.
 

bokirules

Senior Member
Goedemiddag... ik weet niet precies hoe ik het begin, en of de korte of lange versie, ik denk de korte de nodige vragen lees ik dan wel.
Maar de kogel is door de kerk...de Citigo wordt volgende week afgeleverd.
En niet de witte Ambition ergens in september of nog later...maar een zwarte Style.

Ik ben net als velen van jullie gaan bellen met de dealer..., ik ben gaan bellen met PON, VAG, Finacial Lease Service.
maar wat je ook vraagt niemand heeft een sluitend antwoord, niemand durft een uitspraak te doen. Ik heb meerdere Citigo's die bv op dit forum werden aangeboden geprobeerd te krijgen...leek mij een kwestie van een administratieve handeling. maar niemand die er iets mee doet, kan doen en of wil doen. Ik wil hier nog wel even vermelden dat dealer Broekhuis (Alkmaar en Zwaag) het nodige binnen hun mogelijkheden hebben gedaan. maar de bottleneck zit hem in een hoger niveau.

Maar het breekpunt was waarschijnlijk dat ik op Twitter heb gereageerd op een Tweet van Skoda Nederland, die luide... 'Welke toekomst heeft de verbrandingsmotor?
Waarop ik netjes en beleefd reageerde met ....'nog een heel lang' , zolang de Citigo's niet geleverd worden...

Hierna ging alles in een stroomversnelling, een voorraad auto gevonden , en deze doorgeschoven. dit alles met de aanbieding zoals ik hem in november vorig jaar heb getekend. Wel een nieuw contract en een financieel check... maar het geheel getekend na 04-06-20 en dus straks de subsidie aanvragen.

Dit hele gebeuren en discussie met de nodige VAG afdelingen loopt van half maart... tot vandaag, de auto wordt nu klaar gemaakt en volgende week geleverd.

Maar inderdaad Skoda Nederland, de VAG en de nodige dealers blinken niet uit in communicatie .

Ik zal jullie over de aflevering op de hoogte houden, ik vetrouw en geloof het pas allemaal als de Citigo hier op mijn parkeerplaats staat.

wordt vervolgd...
Ondertussen is de Škoda Citigo geleverd... En heb ik de nodige woon-werkverkeer kilometers erop zitten. Een top karretje en dat maakt het wachten en de chaos bij VWPFS/Škoda/PON weer een beetje goed.
Ik zal meteen zeggen door mijn eigen geleur en gezeur bij VWPFS is de dealer ook actiever geworden en zodoende een Škoda Citigo met subsidie...ja ik was nog optijd uiteindelijk dan toch nog eerder is geleverd.
Blijf vooral de subsidie aanvragen want dan ga je op de lijst voor 2021.

Ik zal de meeste hier volgen en enthousiast meeleven wanneer de nodige auto's worden geleverd. Ik begreep wel dat er steeds meer lever data naar voren wordt gehaald.
Leden succes

Verder... Als je dit nummer 033 4549215 gebruikt met de smoes over bv kilometer verhogen in je contract dan kom je bij 'Funding&Order' en daar geef je er een draai aan en stel je de juiste vraag over levering of door schuiven van voorraad auto's.

Ter info...
Ik begreep namelijk dat er in Haarlem een 'Škoda City Store' is waar iets van 20 Citigo's voor zijn geleverd.
 

Bijlagen

  • 003088A4-8091-4275-944B-6EEC8BFE3178.jpeg
    003088A4-8091-4275-944B-6EEC8BFE3178.jpeg
    1 MB · Weergaven: 62
  • 5ACF1DC2-AAB4-4D13-A211-3A21A2D85A46.jpeg
    5ACF1DC2-AAB4-4D13-A211-3A21A2D85A46.jpeg
    953,7 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:

Frison

Nieuw lid
Hier ook vanmorgen de auto mogen ophalen. En eerlijk is eerlijk.. Het was even wachten maar dan heb je ook wat. Lekker wagentje om in te rijden hoor.

Vandaag ook even lekker te touren geweest en de auto al even aan de snellader gehad. Foto heb ik vanwege 't slechte weer nog niet gemaakt. Zal binnenkort een posten.
 
Ik ben nog steeds blij dat tot nu toe iedereen zo enthousiast is over het rijden in de Citigo eIV dat maakt het lange wachten wat minder zuur ... ik merk alleen dat de dealer waar ik de Citigo op verzoek van Skoda Nederland (via hun site) moest bestellen nog steeds uitblinkt in afwezigheid van alle communicatie. Zelfs na persoonlijk bezoek aan de dealer 2 weken geleden waarbij was gezegd week 50 ipv week 10 (dus een jaar nadat het contract is getekend) en dat ze me nu echt wel op de hoogte gaan houden als er ontwikkelingen zijn ... de stilte is nog steeds oorverdovend.
 

EdK

Forumguru
Dan is er nog geen ontwikkeling.....
Dat is er pas als die naar of al in nederland staat....:pieker:
 
Bovenaan Onderaan