Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

bokirules

Senior Member
En ja dat zouden ze voor de lang wachtende kunnen doen...maar of ze überhaupt iets willen...
Maar iets van een compensatie zou mooi zijn.
 

bokirules

Senior Member
En of kijken naar voorraad auto's
Maar ook bij mij is de zoek actie drie maanden gelden uit pure frustratie begonnen. Plus er kwamen mensen op het forum op de lijn die van hun auto af wilde.

Dus meteen een oproep aan de leden die van hun lease contract af willen...bied hem hier aan en met het nodige geduld en pushen bij de dealer, VAG skoda en financial leasse service (funding & order)


@bolirules Kan niet anders zeggen dan gefeliciteerd en slim gedaan! Wellicht voor ons allen die nog steeds in (blijde?) afwachting zijn van ons autootje een (extra) reden om Pon Financial Lease te verzoeken om adminstratief gezien een nieuw contract te maken (‘copy paste’) met contractdatum > 04-06-2020 zodat we iig van de subsidieregeling kunnen profiteren.....
 
Ik heb ff zitten denk.... als je nu je contract voor aflevering overzet op je partner heb je een nieuw contract met oude prijs... er was hier iemand die zijn contract over heeft gedragen...
 

Bodie

Lid
N.a.v. alle berichten maar eens gaan rondkijken. Er komt volgens mij ook een partij e-golfs aan en die kun je leasen (inclusief subsidie) voor nog geen 300 euro per maand (48mnd/10k). Levering verwacht half augustus. Wordt dan ook best interessant voor slechts 50 euro per maand meer.... (en sneller dan de Citigo)
 

bokirules

Senior Member
Voorraad auto's staan wat ik begreep bij PON/VAG op een lijst...daar staan alle mogelijke in Nederland aanwezige auto's en modellen.
Iedere dealer die een auto over heeft of van zijn demo af wil of een geannuleerde auto heeft plaatst hem op de lijst.
Iedere dealer kan daar in kijken...
Zelf kan je ook kijken bij bv de overkoepelende website van jou dealer...
 

Marc97

Nieuw lid
Zijn er al mensen die hebben geprobeerd het contract over te zetten op andere naam? Ik ben benieuwd of dit is gelukt.
 

pemojo

Nieuw lid
Vandaag Pon Financial Services gebeld, en de vraag gesteld of het contract omgezet/overgezet kon worden op andere naam (ivm subsidieregeling). Is niet mogelijk, de oorspronkelijke datum blijft zichtbaar/leading. Had eerlijk gezegd (en terecht) ook geen ander antwoord verwacht.
 

Nosmo

Actief lid
N.a.v. alle berichten maar eens gaan rondkijken. Er komt volgens mij ook een partij e-golfs aan en die kun je leasen (inclusief subsidie) voor nog geen 300 euro per maand (48mnd/10k). Levering verwacht half augustus. Wordt dan ook best interessant voor slechts 50 euro per maand meer.... (en sneller dan de Citigo)

En dat is ook precies wat ik gedaan heb. De Seat Mii is per vandaag geannuleerd en in plaats daarvan komt er een e-Golf. Niet uit voorraad maar uit de laatste batch e-Golfjes die al besteld was door Broekhuis. Productie- en leverweek is al bekend en ik verwacht hem half augustus op de oprit te hebben.

Met subsidie en de €6000 korting die volkswagen nu geeft komt het leasebedrag erg dicht bij de €266 die de Seat per maand zou gaan kosten.

Wel een saaie grijze, maar verder een leuk aangeklede automobiel.
 
Hoi allemaal.

Na veel lezen wil ik ook even inhaken

Ik ben ook in afwachting van een seat mii.
Getekent 21 januari, verwachte levertijd week 27. Door vertraging week 38 geworden.

Ik had ergens een bericht van iemand gelezen dat de skoda ook verschoven is naar week 38.
Laten we hopen dat er een hele trein deze kant op komt en dat iedereen gewoon lekker kan genieten van zn karretje.
 

Nosmo

Actief lid
Was het makkelijk om de Seat te annuleren? Hoe heb je dat aangepakt?

Het is mogelijk om het contract te cancelen als de levertijd zoveel uitloopt, in mijn contract stond leveren in mei. Dat werd na het tekenen al snel juli, na twee weken kreeg ik een mailtje met week 38 productie. Dit bleek een place holder te zijn dus ze weten niet wat de productie week wordt. Nu de fabriek heeft stilgelegen weten ze niet eens zeker of de auto dit jaar nog geleverd gaat worden.

De dealer gaat de Mii nu wel afnemen omdat deze auto's uit voorraad toch snel weer verkocht worden, zeker nu met de subsidie. Ook helpt het als je een andere auto bij ze besteld zoals ik nu gedaan heb. Voor de leasemaatschappij maakt het niet veel uit want de dealer neemt het risico.
 
Laatst bewerkt:

Berrychello

Forumguru
Ten tijde van de Citigo actie was de Golf er voor €299. Daar hebben wij nog mee gereden. Met stoelverwarming en een ander kleurtje zat ie €80 boven een Citigo Style. Voor ons net iets teveel want zo'n groene Citigo is leuk, zuiniger en groot zat.
@bokirules goed geregeld! En je rijdt goedkoop. Ik denk niet de goedkoopste eCitigo want ik en mijn collega's hebben er nog iets extra voordeel op (voornamelijk met dank aan de belasting regeltjes) ;)
 

Me Zelf

Forumguru
We've got him! Na 7 maanden en 2 dagen wachten heb ik hem dan toch mogen ophalen.
IMG_5681.jpg
En binnen 10 km stond ik weer stil en wilde de auto nergens meer naar toe... Na een korte tussentop bij de bouwmarkt kon ik niet meer wegkomen. Geen duidelijke foutmelding, maar nul reactie op het stroompedaal en de sleutel kwam ook niet meer los. Binnen een kwartier stond de chef werkplaats er en die heeft 'm uitgelezen. Er kwam een onduidelijke foutcode tevoorschijn waar hij ook even voor moest bellen (iets met het hoogvoltsysteem), maar de auto deed het ondertussen weer. Toen bleek dat sowieso ik een fout had gemaakt: je moet ook echt "starten" (thanks for the uitleg bij de dealer...) om te kunnen gaan rijden. Dat heb ik later ook wel gedaan, maar door al mijn acties ervoor had de auto er blijkbaar geen zin meer in. Auto uitzetten, op slot zetten en daarna weer opnieuw proberen is blijkbaar de oplossing om hem weer te resetten.

Een avontuur en 3 kwartier later dan verwacht ben ik toch veilig thuis gekomen en bleek mijn laadpaal het ook netjes te doen.
 
Bovenaan Onderaan