Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Contact gehad met de dealer ... Het schijnt dat auto's die zijn geproduceerd in de eerste helft van week 39 nog op transport zijn gegaan naar NL en dat de auto's die in de tweede helft en daarna zijn geproduceerd nog steeds bij de fabriek in Bratislava staan te wachten op transport. Kennelijk mag transport vanuit Tsjechië niet naar/door Duitsland naar Nederland in verband met Covid-19. Onbekend of de fabriek in Bratislava ook weer dicht is. Het lijkt me niet dat men daar onbeperkt auto's kan blijven parkeren in afwachting van transport.
 

EdK

Forumguru
Het lijkt me niet dat men daar onbeperkt auto's kan blijven parkeren in afwachting van transport.
Daar zal je je nog over verbazen !!
Staan hier ergens op forum foto's van heelllllll veel Skoda's geparkeerd op een startbaan van vliegveld.
Maar goed hoe moeilijk is het om die citigo een mondkapje te geven.....?:pardon:
 
Da's waar ... maar kennelijk is er iets waardoor er de komende week ook nog steeds geen nieuwe auto's richting ons landje gaan ...
 
Tja, wat is dan de verklaring dat in week 39 en later geproduceerde auto's dan nog steeds in Tsjechië lijken te staan? Ik heb de bevestiging dat de auto is geproduceerd op 25 september maar ook dat de auto (nog) niet bij Pon staat maar dus kennelijk bij de fabriek staat in afwachting op transport (al 3 weken) ...

En ja ik zeg steeds kennelijk omdat ik niet kan achterhalen wat er nu precies aan de hand is ...
 

Cordoba

Forumguru
Tjechië is naast Nederland wel één van de landen met de meeste Covid besmettingen (per 100.000 inwoners) in Europa, dus mogelijk dat bijvoorbeeld onvoldoende personeel beschikbaar is voor transport. Een andere oorzaak voor vertraagde levering die je ook af-en-toe hoort, maar eigenlijk bijna nooit wordt toegegeven: de dealer die de auto besteld heeft, heeft nog teveel schuld bij de importeur waardoor de auto niet geleverd wordt.
 

CharlesTucker

Forumguru
Een andere oorzaak voor vertraagde levering die je ook af-en-toe hoort, maar eigenlijk bijna nooit wordt toegegeven: de dealer die de auto besteld heeft, heeft nog teveel schuld bij de importeur waardoor de auto niet geleverd wordt.
Hmm, klinkt op zich wel aannemelijk, maar daar zou ik als importeur toch een andere oplossing voor zoeken. Vertraagde leveringen stralen niet alleen slecht af op de specifieke dealer, maar ook op het hele merk, en dus ook op de importeur. Ik weet zo gauw niet wat, de klant bellen en zeggen dat ie z'n auto wel op de afgesproken tijd bij een andere dealer kan ophalen is misschien wat grof, maar ik zou als importeur toch niet graag klanten verliezen omdat een dealer z'n verplichtingen niet nakomt.
 
Een andere oorzaak voor vertraagde levering die je ook af-en-toe hoort, maar eigenlijk bijna nooit wordt toegegeven: de dealer die de auto besteld heeft, heeft nog teveel schuld bij de importeur waardoor de auto niet geleverd wordt.

Dat zal toch wel minder gelden voor leaseauto's? Een dealer zal weliswaar een soort premie krijgen maar de leasemaatschappij (Pon) is toch de financier?
 

Desperado

Forumguru
Een andere oorzaak voor vertraagde levering die je ook af-en-toe hoort, maar eigenlijk bijna nooit wordt toegegeven: de dealer die de auto besteld heeft, heeft nog teveel schuld bij de importeur waardoor de auto niet geleverd wordt.
Nou, dat is al afgetimmerd door automatische afschrijvingen van de facturen. Het is allang niet meer dat de dealer beslist wanneer er betaald wordt.
 
Het raadsel wordt steeds groter ... mijn bestelde Citigo is gemaakt op 25 september ... chassisnummer is ook bekend ... beiden bevestigd door de dealer. Maar de auto staat kennelijk nog steeds in Bratislava want hij is niet bij de importeur of de dealer ... pas op 15 oktober is Tsjechië in een soort van lockdown gegaan ivm Corona ... waarom zou een fabriek ruim twee weken wachten met het transport van een gemaakte auto naar Nederland?
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Gaat meen ik minimaal 1 en vaak twee treinladingen met Skoda's richting Nederland !
In die rit zal ongetwijfeld een lading wagons zitten voor Duitsland , die dan halverwege worden afgehaakt...
Het blijft een raar verhaal ?
Maar goed tis natuurlijk wel een klein wagentje !!! Zou die misschien in en kofferbak van een Superb terecht gekomen zijn ???:pieker:
 

Me Zelf

Forumguru
Foutje ontdekt tijdens de laatste controles en nu bezig met reparatie? Of tijdens de proefrit op zn dak gelegd...
 
Op zich maakt het me niet uit wat er is gebeurd ... als ze maar open en transparant zijn. Vertel gewoon wat de reden is dat een auto die op 25 september kennelijk van de band is komen rollen nu nog steeds niet is waar die eigenlijk zou moeten zijn. Nu ga je allemaal dingen verzinnen over de mogelijke oorzaak. Misschien is hij wel in NL maar heeft iemand bij de importeur er stiekem een ritje mee gemaakt en er schade mee gereden? Of iemand bij de dealer zelf die dacht: "Dat kan wel even, een klein testritje ..." Er zijn gewoon teveel vraagtekens ...

De dealer zegt dat het chassisnummer vast staat vanaf het moment dat de bestelling definitief is ... de importeur waar ik nu inmiddels ook contact mee heb zegt dat het chassisnummer helemaal niet definitief is ... beiden weten niet of willen niet zeggen wat er nu precies aan de hand is ...

Inmiddels weet ik hier van zeker twee leden van wie hun Citigo ook in week 39 is gemaakt dat ze hem vorige week hebben gekregen ...
 
Nieuws ... 17 oktober is m'n Citigo op de trein gegaan richting Pon ... onbekend waarom er zo'n lange tijd zit tussen de productiedatum en de transportdatum. Wellicht een steekproef waarbij de hele auto grondig is nagekeken op fabricagefouten?
 
Bovenaan Onderaan