Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Iamstefan

Nieuw lid
goedemiddag,
nu een paar maanden in bezig.
fantastisch wagentje, nu ook met die sneeuw doet hij het super.
alleen km zijn er niet veel ;) helemaal nu niet met dit weer. van 20km naar een volle accu.. niet meer dan 122 KM :-)

helaas maak ik minder KM dan gedacht.. nu veel thuiswerken ipv op kantoor maar goed dat zal na de zomer wel veranderen

wel heb ik een vraag, . .. weet iemand hoe ik de verlichting van het dashboard (kmteller) wat minder fel kan zetten?
en is het mogelijk om de deuren automatisch op slot te laten gaan als je gaat rijden?

Alvast bedankt
 

ubbinke

Nieuw lid
Ik heb de citigo 24 juni gekregen, nu zo'n 6000 km gereden. Bereik is met koud weer idd een stuk kleiner. Wanneer je de verwarming uit zet en alleen de stoelverwarming aan hebt heb je iets meer bereik
 

Me Zelf

Forumguru
Tsja die range daalt nu dramatisch inderdaad, de kachel draait overuren (zeker op niet al te lange stukjes). Dat wordt wel beter als je wat langere afstanden rijdt.

Volgens mij kun je de verlichting en anti-carjacking met VAG-com of OBDeleven aanpassen. Niet in een menu in de auto in ieder geval.
 

Rookie-Black

Nieuw lid
Sinds Oktober 2020 in ons ‘bezit’ en de eerste 5000 Km van de jaarlijkse 15.000 lease-Km er op zitten. Met dit weer daalt het bereik inderdaad snel maar we hebben ons aangeleerd om de auto iedere dag aan de stekker te zetten. Via de vertrekplanner in de app, het laden en de climatisering instellen en je vertrekt met een volle accu en warme auto en krabben is verleden tijd.
Dat is toch wel een uitkomst hoor!

Vandaag de winterbanden er onder en we gaan weer veilig de weg op.

Maar ook hier fors minder Km door thuiswerken.

Echt een heerlijk autootje, tot nu toe maar echt 1 lastig minpuntje kunnen ontdekken. Dat ze geen led lampje oid in het klepje bij de stekker hebben geplaatst. Nu moet je in het donker zoeken om het klepje in het gat van de stekker te krijgen.
 

Me Zelf

Forumguru
Of een lampje op de stekker. Maar je zou met een knoopcelletje, drukschakelaartje en een ledje ook iets kunnen knutselen voor bij de laadopening. Ik herken het minpuntje wel. Misschien ga ik oom Ali eens aanslingeren voor onderdeeltjes.
 

Berrychello

Forumguru
De eerste hebben m alweer een jaar in gebruik. Wij nu een jaar en een week en we zijn zo'n 9000km verder. Met veel plezier overigens!

Vanaf december is het echt de meest gebruikte auto thuis, omdat ik nu vanuit huis werk. Mij vrouw werkt in de zorg dus is vaak met de Citigo op pad.
 
In bezit sinds eind augustus 2020 en slechts 2700 km gereden, dit komt omdat mijn vrouw nu thuis moet werken. De laagste actieradius bij volle accu bedraagt tot nu toe 153km. Ik kan er sowieso geen touw aan vastknopen; de ene keer
krijg je bij gelijke weersomstandigheden tot wel 50 kilometers meer dan de andere keer.

Tot nu toe geen problemen; alleen een lekke band. Wel hoor je door het ontbreken van motorgeluid veel bijgeluiden. Bij in-en uit parkeren is de stuurinrichting goed hoorbaar en hoor je de remblokken "klappen".
 

Me Zelf

Forumguru
Wow, 1 jaar alweer. Ik heb er sinds eind juni een kleine 8000 km mee gereden. Dat begint nu wat sneller op te lopen, aangezien ik vaker naar kantoor ga. Maar de 30.000 km/jaar die ik had voorzien ga ik voorlopig niet redden. Voor de kortere ritjes om het huis is het bij ons de meest gebruikte auto: kinderen van/naar school/ turnen/ paardrijden/ hockey/ dansen enzo. Dat tikt stiekem ook nog best wel aan.
Laatst een steentje tegen de ruit gehad: sterretje erin. Dat was met een uurtje bij de VW Schadeservice verholpen. En ik ben een onhandige chauffeur, dus de mooie velgen hebben wel al wat stoeprandschade. Top autootje! Ik vind hem fijner dan onze (ook nieuwe) Octavia.
 

Inkie

Nieuw lid
Ik heb de mijne sinds 17 oktober. Bijna 4000 km gereden. Bevalt heel goed. Alleen in de sneeuw kwam hij vast te zitten (geen winterbanden). Toen ik hem een paar weken had begon het me op te vallen dat hij bij het nemen van verkeersdrempels (en daar hebben we er in Almere nogal veel van) een beetje piept in de vering. Ben er nog niet mee naar de dealer geweest omdat het niet zo makkelijk afspreekt in corona tijd en ik niet weet of ik er naar moet laten kijken.
 

Me Zelf

Forumguru
Piepje in de vering: check! Sinds een week of 2 valt me dat op.
Heb ook vastgezeten in de sneeuw, maar bleek de handrem er nog op te hebben... en ik me maar afvragen waarom ie zo vervelend ping, ping, ping bleef pingen. :maakmegek:
 

SteGo

Donateur
Dan zullen ze wel ergens een paar onverkochte exemplaren opgekocht hebben denk ik. Ze worden inderdaad al een poosje niet meer geproduceerd. Maar op het moment dat ik keek waren er ook maar 18 stuks beschikbaar.

Op de website van SEAT kun je de Mii electric ook nog steeds nieuw vinden, maar ook dat zijn enkel voorraadmodellen. Wel verbazingwekkend dat ze daar op het moment dat ik keek nog 151 exemplaren beschikbaar hebben. Ik heb de afgelopen tijd al eens vaker gekeken, maar dat aantal daalt nog niet erg hard. Maarjah, de SEAT is ook de lelijkste van de drieling, naar mijn bescheiden mening althans. :deuk:
Bij de VW e-Up zijn er nog 14 stuks volgens de website van Volkswagen.
 

Berrychello

Forumguru
Die van ons logeert een weekje bij de schadehersteller. Je zou het niet zeggen, maar een fietser zag m over het hoofd. Valt ook niet op in kiwi green... Ok, de fietser was een man van 90. Schade aan de rechter zijkant, beste deuken in het achterportier. Maar de man kwam er gelukkig goed van af. Alleen materiële schade. Nu een ID.3 als leenauto mee.
 

Me Zelf

Forumguru
Oh das vervelend! Lees het nu pas… Is ie weer netjes gefixed? Misschien moet je er iets aan doen zodat ie wat meer opvalt. ;)Sirene en zwaailicht ofzo.

Eergisteren het 1e jaar bereikt en een kilometerstand van 12102 mogen doorgeven aan Volkswagen/Skoda Financial services (facturen van VW, mail over km’s doorgeven van Skoda?). Blije gebruiker!

Minpuntjes:
Bellen als de Maps&More app aanstaat, mijn telefoonscherm gaat uit als de max. instelbare tijd voor “inactiviteit” is verstreken (5 min op iphone). Niet als ik Waze oid gebruik.
Airco is niet heel ruim bemeten, deze maand op de warme dagen met de zon erop kreeg ie het nauwelijks voor elkaar om het behaaglijk te maken. Alleen als ik hem op Low zette, anders werd het echt veel warmer dan de ingestelde temp.
ASR grijpt wel erg bruusk in, je bent echt even alle power kwijt als je te enthousiast optrekt. De hele straat ligt nu vol met zand vanwege werkzaamheden en dan is dat al snel het geval. Sowieso vrij weinig grip met de 16 inch banden als het een beetje nat is vind ik.
Kabelinsteekpunt vergrendelt erg snel. Als je wilt laden moet je wel redelijk vlot zijn nadat je uit de auto stapt om de afdekkap van de laadkabelinsteekpuntdinges (de tankdop zeg maar) eraf te halen, anders zit ie weer vast. Geen controlelampje op het aanwezig zijn van de afdekkap trouwens, is me ook al enkele malen overkomen dat ik wegreed met tankklep open en kapje bungelend.
Koplampen geven niet heel veel licht.

Pluspunten
Leuk leuk leuk! Ik vind het echt leuk rijden, zeker op kleine weggetjes en in de stad. Op de snelweg de combinatie van cruisecontrol en lane assist vind ik best relaxed en het veercomfort en stabiliteit dik in orde.
Range! Zeker met mooi weer, wat druk op de weg zodat je toch zelden harder dan 100 kan en een beetje ontspannen rijstijl kom ik soms zelfs op 300 snelweg kilometers uit. In het algemeen is 200-240 ide norm. In de winter nog over het algemeen minimaal 180 (bij de zeldzame combinatie van harde wind en redelijke vorst was 150 km geloof mijn absolute dieptepunt).
Ruim zat, heb er al heel wat mee vervoerd. 4 personen (ik ben niet groot en mijn vrouw ook niet) gaat prima en met de bank plat is er een fikse plek om zooi in te gooien.
Cheap! Ik laad 90% thuis voor 18 ct/KWh, das bijna goedkoper dan fietsen :maakmegek:. En natuurlijk was de Private Lease aanbieding onovertroffen scherp.
 

ChillyWilly

Nieuw lid
Wij hebben sinds 31 augustus 2020 een Citigo e iV als tweede auto. Heerlijk autootje. Echter omdat we sinds corona beiden veel thuiswerken, en dat ook zo zal blijven, gaan we helaas afscheid nemen van de Citigo. Veel hebben we er niet mee gereden, teller staat nog maar op 2929 km.

Wij zaten bij de eerste groep, die voor 199 basisprijs, konden leasen. Onze gele Style uitvoering met Comfort en Sunset (extra donker getinte ramen achter) pakket is dan ook maar 233 euro per maand voor 10.000km / 60 maanden. Mocht iemand hier interesse hebben om het contract over te nemen dan kan je ons een pm sturen.
 
Laatst bewerkt:

Berrychello

Forumguru
3000km per jaar is wel weinig. Wij zitten op een krappe 9000km.
Onlangs zijn we met vier man weg geweest met de Citigo. Nachtje weg, 130km verderop. Ging prima! 10,5/100km verbruikt. Erg netjes.

De schade is weer netjes hersteld. Moest nog wel een keer terug want ze hadden niet alles hersteld...
 
Bovenaan Onderaan