Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

JJE

Nieuw lid
Vandaag opgehaald, lekker bakkie. De snelheid bij wegrijden, de stilte en one pedal drive zijn best bijzonder. Productie was week 36.
 
@Jamess Gefeliciteerd ... blijft toch bijzonder hoe sommige dealers wel/of niet communiceren. Mijn Citigo is ook besteld bij Maas Autogroep maar dan in Nieuwkoop ... ook productieweek 39 ... maar helaas nog niets gehoord. Staat in de "mijn Skoda pagina" zelfs nog niet eens op transport ...
 

Jamess

Nieuw lid
Ach, het zou mij persoonlijk niet uitmaken als het zelfs nog langer had geduurd. De prijs staat en dat is het belangrijkste. Het lijkt mij dat er wel belangrijkere dingen in het leven zijn om je druk om te maken. Hoe later hij komt, hoe nieuwer hij is! Hoewel het natuurlijk erg leuk is dat het bijna zover is.
 
Dat het al lang duurt maakt me niet zoveel uit ... de communicatie (of juist het gebrek daaraan) vanuit Skoda is wat me mateloos irriteert. :mad:
 

Jamess

Nieuw lid
Dat ben ik met je eens, daar zit ruimte in voor verbetering ;) De mijne komt indirect toch ook uit Nieuwkoop....
 
Dat vermoeden had ik al ... en daar zit ook een beetje mijn frustratie: beiden productie week 39, dan zou je toch verwachten dat ze ook beiden op transport zijn gegaan en ook gelijk zijn aangekomen ... dus dezelfde afleverdatum? Volgens "mijn Skoda pagina" en dan de dagenteller die daar op staat tot de leverdatum, zou aanstaande zaterdag de auto geleverd gaan worden ... maar daarover heb ik nog niets gehoord ...
 
Na zelf contact te hebben opgenomen wordt de teleurstelling in de dealer (Maas Autogroep Nieuwkoop) alleen maar groter. Kreeg op 20 september 2020 een mail dat de Citigo in week 39 gemaakt zou worden en dat hij in week 42 dan geleverd zou worden. Er zat zelfs een soort dagen-af-tel-klokje in die aangaf over hoeveel dagen de auto afgeleverd zou worden (17 oktober 2020). Omdat week 42 bijna voorbij is en ik nog niks hoorde zelf contact opgenomen. Deze dealer die eerst week 42 zegt komt plotseling met week 46 op de proppen voor aflevering maar zegt ook dat ze kunnen zien dat de auto in week 39 al gemaakt is. En deze dealer zegt dat het probleem zit bij de importeur Pon.

Waarom zou een importeur een auto 4 weken extra vasthouden voordat ze hem doorleveren aan de dealer? Het lijkt er meer op dat Maas Autogroep de auto heeft doorgeschoven aan een "belangrijker" klant die ze niet wilden teleurstellen of waarbij ze goede sier wilden maken.

Dus ook maar contact opgenomen met de importeur met de vraag of zij zo vriendelijk willen zijn om na te gaan wat er met deze bestelde auto is gebeurt. In eerste instantie vertelde men dat ik daarvoor toch echt bij de dealer zelf moet zijn maar na mijn beklag over de klantvriendelijkheid en de initiatiefloosheid van Maas Autogroep werd besloten dat ze moeite gaan doen om te achterhalen wat er hier is gebeurt of nagelaten en of er wellicht een gelijke voorraadauto (behalve de kleur) kan worden doorgeschoven.

Ik ben benieuwd ... wordt vervolgd.
 

Rookie-Black

Nieuw lid
Gisteren eindelijk de auto opgehaald, de standaard zwart-zilver velgen maken de zwart metallic auto helemaal af.
Wat een pittig ding, trekt op als een malle.
Alles is redelijk overzichtelijk, alleen nog even verdiepen in de dab+ radio.

De optie voorverwarmen in de winter via de app lijkt mij ideaal, hoop dat het krabben dan ook verleden tijd is.
We hopen op veel veilige kilometers, als zal het vele thuiswerken hier niet in bijdragen
 
@Rookie-Black gefeliciteerd, ... niet alleen voorverwarmen in de winter maar natuurlijk ook koelen in de zomer als je auto ergens staat te bakken op een parkeerplaats ...

Enneh ... ja, ik heb zelf de afgelopen jaren zeker 30.000 per jaar gereden voor werk en sinds maart '20 nog geen 100 ... thuis werken zal voor veel mensen (waaronder ikke) wel een blijvertje worden.

Heel veel veilige kilometers gewenst
 
@Jamess Ook gefeliciteerd .. Als je ook omgeving Alphen woont kom ik je misschien wel een keer tegen als ik hem ook heb ... een blauwe style?
 
Ik in principe een witte style ... maar kennelijk is er ergens iets fout gegaan ... zou hem vandaag krijgen maar het is onbekend waar de bestelde en gemaakte auto (productie week 39) nu is ... zijn ze nu aan het uitzoeken ...
 

EdK

Forumguru
maar kennelijk is er ergens iets fout gegaan
Kunnen ze nu niet gewoon zeggen dat ze hem zijn vergeten door te zetten en dat hij in week 49 in productie gaat en met een persoonlijk vervoer daarna bij je afgeleverd word in week 51 !!

:wavecry::wavecry::wavecry:

Zit een luchtje aan dat verhaal....
 
Er zit zeker een luchtje aan het verhaal ... en ik ben ook benieuwd of ze eerlijk genoeg gaan zijn om ook te vertellen wat er precies aan de hand is ... maar de productie week en -dag en zelfs een chassisnummer was al aan me doorgegeven ... ik vermoed zelf dat ze hem hebben doorgeschoven naar een andere "betere" klant of vriendje ...
 

EdK

Forumguru
zelfs een chassisnummer was al aan me doorgegeven
Tsja als .....als die dan dus eindelijk voor de deur staat is een kleine controle van de nummers zo gedaan !
En als die dan niet klopt dan efkes zeggen, vrienden.... dit is de verkeerde wagen want het chassisnummer is anders !!!
Rij ik nu in een gestolen wagen ??
ben ook benieuwd of ze eerlijk genoeg gaan zijn om ook te vertellen wat er precies aan de hand is
Dat zou ze wel sieren als ze dat doen, gewoon met je billen bloot als dealer / importeur !!
Eerlijkheid duurt het langst, en een ieder maakt fouten ! Dat is het unieke van een mens !
 
Inderdaad, iedereen maakt fouten ... dat is niet erg ... maar wees dan transparant en eerlijk daarin en probeer je fouten niet te verdoezelen ...

Ik geloof niet dat ik de gemaakte Citigo nog ga krijgen, vrees dat daar iemand anders al gelukkig mee is ... heb aangegeven dat ze dan maar een voorraad auto naar mij doorschuiven met minimaal dezelfde specificaties, dus een style met comfortpakket en sunset ... een andere kleur neem ik op de koop toe maar ik heb geen zin om nog tot half november of later te wachten ...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan