Het grote winterbanden topic: winter 2014-2015

Status
Niet open voor verdere reacties.

MRNX

Forumguru
Zo, ook hier het winterschoeisel gemonteerd. Op dit forum een mooie set Uniroyal (205-16) kunnen overnemen. Op staal, dat wel, mogelijk in de toekomst dit maar eens vervangen. Rijd nu al zeker zeven winters met winterbanden en eigenlijk altijd op staal.

Vorige week de wintercheck laten uitvoeren en daar bleek een slijtage van remblokken en -schijven vóór. Vandaag laten fixen en meteen de wintervelgen laten monteren. Normaal doe ik dat zelf, maar dit was wel even lekker. Lichtmetaal mooi gepoetst en opgeborgen.

EDIT: we zijn er nog niet.... komend weekend moet de Fiat nog op andere wielen. :D Die poetsen overigens wel wat minder prettig..... meer spaakjes :bloos:
 
Laatst bewerkt:
Gister ook ff de wintersloffen eronder gezet . Voor de de wat oudere dunlop sp wintersport 3d . Gelijk al me eerste bevindingen , o ja wel wat minder grip dus en iets meer herrie dan de Vredestein extreme , dus die volgende winter vervangen . Wel een goed pluspunt die dunlops slijten niet hard ..
 

Archie

Senior Member
Nu ongeveer 3000km gemaakt op de TS850: HEERLIJKE BAND! Wel met 16" velgen en met winterbanden is het rijgedrag wel anders. Grip: top! in de volle regen een duidelijk veiliger gevoel en minder weelspin. Geluid: nog beter! (zeker in vergelijk met de bagger zomerband sportcontact2).

Kortom: ik kan de TS850 aanraden op basis van mijn ervaring! (nog geen sneeuw gezien, dus dat volgt nog)
 

TooTall

Forumguru
Hier net van Goodyear Efficientgrip 225/45/17 op Trifid's naar Michelin Alpin A4 205/55/16 op staal gegaan. Prijs voor de A4's was 650 EUR incl. velgen enkele jaren terug.

Ik heb de gewoonte om elke 3/4 jaar een setje te kopen bij reifen-schreiber.de. Deze leveren 4 winterbanden op stalen velgen, gemonteerd en gebalanceerd thuis aan de deur na 2 dagen. Dan wacht ik tot ze een zware winterprik voorspellen, en het weekend ervoor zet ik de oude set op internet voor 250-300 EUR. Zo recupereer je bijna de helft van de kosten, dus ik betaal elke 3/4 jaar +/- 350 EUR om met winterbanden te rijden...

En dan nu, de helft van de fun....tijd voor iron-x!
icon_lol.gif


eg46f4.jpg


En nu zijn we aan het wachten tot ze droog zijn, om ze dan in de was zetten!

343iygz.jpg
 
Laatst bewerkt:

TooTall

Forumguru
Stalen velgen zijn in orde hoor, komen altijd van auto's die geleverd worden in een garage met stalen velgen en de eigenaar wilt persé lichtmetaal hebben. Prijzen zijn incl. BTW maar excl. verzendkosten (incl. 19% MwSt. zzgl. Versandkosten)

Ze is altijd paraat, Zoë de gekke Border Collie! Te bezichtigen op Facebook en Youtube (schaamteloos, maar inderdaad, de hond heeft een Facebook en een Youtube...)

xppx0j.jpg



 

TooTall

Forumguru
Jep, en na 2 dagen heb je ze. Mooi 4 kartonnen dozen, klaar om te monteren. Kei handig. En na enkele winters hebben je stalen velgen toch al wat afgezien, dus een nieuw setje is dan wel welkom.

Ik moet niets anders meer!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Misschien is het een tip om ook sticky's te maken van zomerbanden? Daar rijden we toch de grootste periode van het jaar mee en het viel mij op dat er alleen sticky topics over de winterbanden zijn.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
ik heb een vraag, ik heb mijn "oude" winterbanden van mijn Outlander op stalen velgen voor de Yeti laten leggen. Daarstraks tkjdens mijn eerste rit met de winterbanden, ging get bandenspanningscontrolelampje (mooi scrabbel woord) branden. Kan ik dit ook ergens uit zetten??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan