Het grote winterbanden topic: winter 2014-2015

Status
Niet open voor verdere reacties.

Octaviaapeldoorn

Actief lid
MODEDIT:
-------------------------
Het is weer herfst en de winter komt eraan. Tijd voor een nieuwe jaargang op ons mooie forum van...HET GROTE WINTERBANDEN TOPIC :)

Graag hier je vragen, opmerkingen en ander advies posten.

---------------
zomerbanden weet ik het goed altijd Michelin pilot sport maar welke winterbanden passen erbij een sportieve rijstijl. 245 40 18? Ervaringen suggesties .....welkom
 
Laatst bewerkt door een moderator:

kansberg

Forumguru
Voor de winterbanden zou ik zeker een maatje smaller nemen. De band 'snijd' dan beter door de eventuele sneeuw en de winterperiode nodigt überhaupt minder uit om sportief te rijden en '245' is dan wel erg breed.

Michelin maakt zeker één van de beste winterbanden, maar ook Vredestein heeft hier een naam hoog te houden. Persoonlijk vind ik het merk niet zo belangrijk, zolang het maar niet Chinees is. Ik ben een rustige rijder en houd rekening met de omstandigheden. De Vikings waarop ik al jaren in de winter rijd, voldoen dan ook prima. Nu voor het eerst onder de Superb heb ik Michelin Alpin. Die gaan er begin november onder.
 

Jee13

Forumguru
sportieve rijstijl en winterbanden.....

ik heb nog geen winterband gevonden waarbij ik geen wielspin heb, dus rijstijl aanpassen
ik hou het altijd bij de bekende merken, moet zeggen dat ik weinig verschil ervaar tussen michelin alpin, conti wintercontact en afgelopen winter met Bridgestone blizzak
 
Laatst bewerkt:

Falcon

Donateur
Onder de Leon komen de Continental T-850 winterbanden en onder de Mazda 5 zitten al Toyo all-seasons banden. Prima zo. :)
 

Connexie

Forumguru
Hoewel het nog niet echt koud wil worden (en daar mis ik niks aan), is de afspraak al wel gemaakt. 20 oktober komen de winterbanden er weer onder.

:angel:
 

Sparkie

Forumguru
Ik heb ze nog liggen van vorig jaar.

het bericht van de LM is al binnen, maar ik wcht nog even met een afspraak maken om de Michelin Alpin A4 205/55 R16 91H eronder te gooien totdat de temperatuur substantieel onder de 7 graden is gedaald.
 

Connexie

Forumguru
Aangezien ik wekelijks meerdere malen door Duitsland kom, kan ik het risico niet lopen een winterse bui tegen te komen. Liever wat langer op winterbanden, ze zijn van de leasemaatschappij.

:jaja:
 

Noord26

Forumguru
Hier idem. Kans op vorst aan de grond > wintersloffen. Wisselen is zo gebeurd. Ga niet wachten op een voorspelling van sneeuw @havana1982 hoor! Afgevroren natte weg gedeeltes zijn veel verzadelijker en die kom je als eerste tegen bij de overgang in de herfst. Als er overdag wel 14 graden als weerbericht opgegeven zijn, kan het wegdek bevroren zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Michelin heeft een goede nieuwe winterband de Alpin A5 maar de Conti TS850 is ook gewoon een goede band en bovendien slijtvaster maaaaar kijk je naar prijs / kwaliteitsverhouding....., dan kan een Vredestein nog wel eens de winnaar zijn. Mijn keuze zou 1 van deze 3 zijn.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ach, ik hoef in principe nooit zo vroeg van huis. Ik wacht er dan ook maar mee totdat het richting vriespunt gaat, om onnodige slijtage een beetje te beperken.
Ik heb ze in mijn garage aan de muur hangen, dus ik kan gewoon zelf het wisselmoment bepalen.
Moet er wel altijd even zin (of moed) voor verzamelen, want het gaat wel om 2 auto's...
 

Noord26

Forumguru
Hier gaat het altijd om 5 of 6 auto's tegelijk. Maar met 3 of 4 man is dat zo gepiept.

@Canon-Eye: wat is niet zo vroeg? Rond zonsopkomst is het het koudste van de dag.
 

Canon-Eye

Forumguru
Pensioen, hè - dus voor ik ergens naartoe moet (of wil), is het toch al gauw na negenen... :)

En die 2 auto's doe ik alleen, op eigen ellebogenstoom.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
Michelin heeft een goede winterband, maar niet slijtvast, Conti scoort dan beter
Huh? Op welke test baseer je dat? Uit alle testen die ik ken komt de slijtvastheid van de Michelin Alpin A4 juist naar voren als een groot pluspunt t.o.v. de Conti TS850. De Conti scoort dan op natte grip en lawaai weer wat beter.
Zie bijvoorbeeld deze ANWB/ADAC/ÖAMTC winterbandentest van 2014.
(even van de site van de Oostenrijkse collega's van de ANWB geplukt omdat zij tenminste werken met getallen i.p.v. de infantiele plusjes en minnetjes van de ANWB).
 

CDK

Forumguru
@andrehj, zit ik het precies om te draaien? Toch wel wakker dus :) bedankt voor de opheldering @andrehj ik ging al aan mezelf twijfelen ;)
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Je bent wel wakker. In de test die ik net post zie ik wat ik fout had. Michelin heeft een nieuwe serie, de Alpin 5, en die scoort juist slechter dan de Conti op het gebied van slijtage.

Maar misschien moeten we deze discussie even in het juiste topic voortzetten.
Kan een Moderator deze twee topics niet samenvoegen?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Archie

Senior Member
31-10 komt (als het goed is en Alphabet keurt het goed) 16" Minoris velgen met TS850 onder mijn O3.

Geen ervaring met winterbanden onder de O3, maar wel slechte ervaring met winterbanden in zijn algemeenheid, dus ik hoop dat de TS850 goed bevallen. Had hiervoor de Alpin 4 onder een golf en waar daar zeer over te spreken!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Ach ze staan op die velgenboom van de Aldi al 2 jaar.
Zal nu maar een nieuwe bij de Lidl gaan halen zodat die winterbanden met velg toch nog eens in beweging gaan komen dit jaar.
Voorspel dit jaar ook weer een zomerse winter......:pardon:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan