Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Vandaag een prijs rond gemaakt voor wintersloffen.

185/60R15 Goodyear UltrGrip 8 > totaal €300,- incl montage.

MacManiac78

Forumguru
Sneeuw valt hier (waarschijnlijk) geen halve meter dik, nee. Maar wintersloffen bieden je toch echt net even meer grip. En je zou het maar net op dat ene moment een keer nodig hebben. Doordat jij, of een ander een stuur- of rem"vergissing" maakt.
Misschien ken je het nog wel van vorig jaar, op de snelweg, geheel witte linkerbanen en wegmarkering die niet meer zichtbaar is. Zo had ik het dat iemand dacht wel op de witte linkerbaan te kunnen rijden, hij/zij kwam toen tollend de rechterbaan op, op mij af. Remmend en naar de linkerbaan sturend kon ik hem ontwijken. Ik had voldoende grip op deze sneeuwbaan. Al ben ik er wel weer snel afgegaan, het voelde toch wel iets glibber.

Constant

Erelid
Ik ben benieuwd of komende winter (en zomers!) de vierseizoenenband aan populariteit wint. De laatste jaren neemt de kwaliteit van vierseizoenenbanden met sprongen toe. Ik vind het marktaandeel zo laag, terwijl het mijn inziens de ideale band is voor Nederlandse omstandigheden (kwakkelwinters en matige zomers, grote doelgroep die geen zin heeft in de halfjaarlijkse bandenwissel, etc.).

rweersch

Actief lid
Ik zou het ook wel interessant vinden. Maar helaas mag ik bij de winterbandenregeling van de leasemaatschappij geen vierseizoenenbanen nemen.

deusjevo

Forumguru
Ik ben benieuwd of komende winter (en zomers!) de vierseizoenenband aan populariteit wint. De laatste jaren neemt de kwaliteit van vierseizoenenbanden met sprongen toe.

De Fiat Pinda (nuovo) van m'n vriendin staat op Vredestein Quatrac 3 en dat is een prima band gebleken afgelopen winter en zomer.

Fabia

† In Memoriam
Ik wissel toch liever twee keer paar dan rijden met een vierseizoenen band. Het blijft altijd een compromis.

piair1982

Forumguru
Jaja de zomer is nog niet voorbij of de winterbanden discussie laait weer op.
Bij ons op de zaak is het weer druk druk druk...

djmshell

Senior Member
Hier in zeeland ook. Zit nog steeds met licht aan in huis omdat zo donker buiten is. En het blijft maar flitsen buiten.

turboturbo

Forumguru
:ot:gaat weer lekker, over het weer, hier :disc:. Dat soort praatjes doe ik al met mijn buurman, zullen we het hier over winterbanden hebben? :)

piair1982

Forumguru
Ik ben nog steeds niet overtuigd van het nut van winterbanden in nederland. Pas bij wettelijke verplichting/verzekeringsplicht zal ik denk ik overstag gaan.
Ja ok je verdeelt de slijtage...
Maar om het daar nou voor te doen? Een winterset kost al gauw 550 euro en meer. Aangezien niet iedereen rijkelijk in de slappe was zit...

turboturbo

Forumguru
Ik ben ook erg sceptisch en vind er vooral heel veel marketing omheen hangen. En dat voelt niet goed. En ik heb een keer een hele strenge winter in een Ford Ka gereden met zomerbanden. Het gebeurde maar zelden dat ik geen of niet genoeg grip had, of dat ik het gevaarlijk voelde worden...

Maar ik rijd in een auto die meer dan 1000kg weegt, (een Ford is een licht dingetje daarmee vergeleken) en de méérprijs om op winterbanden te rijden is niet zo groot. Voor die paar tientjes wil ik het wel eens zelf gaan ervaren. Of ik verschil merk.

Voor m'n scooter gebruik ik sinds vorig jaar ook een sneeuwbandje (ja, ik ben zo'n gek die ermee doorrijd in de winter* - dat is idd echt gevaarlijk) en het verschil is echt enorm. Voor m'n werk kom ik de hele dag door heel de stad (Amsterdam) en had nergens echt last van de sneeuw....(geen tractie e.d.)

*Een gemiddeld verbruik van 1:30 in de stad blijft toch verleidelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan