dit gaat weer nergens over...
Heb je trouwens al gedoneerd @wanderer? dat nav je reactie over bijplaatsen van geheugen?
Dan gaat het echt ergens over...
dit gaat weer nergens over...
Leuke reactie JC...Reed ook in Leiden, maar zag geen 15 cm, hooguit 5-8 cm, maar ja, ...En ik zag indedaad veel auto's doorrijden bij rood stoplicht, maar dat was niet vanwege het slippen, maar omdat ze gewoon te hard reden qua weersomstandigheden. En dan zag je anderen slippen omdat ze plots moesten remmen.Met mn zomerbanden was ik zonder 4x4 niet de weg op gegaan denk ik. Heel veel auto's gezien die alleen maar door stonden te slippen of tegen de stoep gleden. Vooral BMW's met achterwielaandrijving hadden het erg slecht. Stond er een naast me bij het stoplicht en die stond alleen maar te spinnen. Vervolgens komt het kontje om. Ben dus maar ff een stukje door gereden want ik had uiteraard geen zin in schade.
nee heb geen ervaring, maar ben ook jonger, sorry.Mijn pa wil een vector 4/5 kopen is er iemand die ervaring heeft?
hij is 80 jaar en rijd zo,n 10000 per jaar in zijn oude corola 94,
http://eu.goodyear.com/nl_nl/tires/vector-5-plus/index.jsp
Dat gold vanochtend niet in mijn straatje, ik wist niet wat ik zag toen ik naar de sportschool liep. Twee zomerband liefhebberts (een dure BMW met brede sportzomers en een bestelbusje) die bijna tegen geparkeerde auto's aanglibberden. Banden spinden vreselijk door om enige voortbeweging te hebben op de halfgesmolten sneeuw. Het was echt link hoe dat hun auto niet eens op beheerste wijze stapvoets kon rijden, dan geeft men extra gas zodat als men grip krijgt men ongecontroleerd alle kanten kan opschieten. Als voetganger bleef ik in de dekking lopen van geparkeerde auto's en andere objecten.het is dus ook weer niet zo dat je op zomerbanden reddeloos verloren bent als er een beetje sneeuw valt.
Bij veel nieuwe auto's worden sportzomerbanden geleverd, liefst zo breed mogelijk, dan heb je eigenlijk geen keus in de winter dan moet je wel aan de winterbanden. Een vriend van mij heeft een auto met smalle banden met een meer ouderwets profiel (regenprofiel? Vroeger standaard tegenwoordig moet je erom vragen :grinHet kan natuurlijk aan de auto liggen of aan het nog maximale profiel op de banden.
Als je echt zou willen weten of winterbanden nou wel of niet een goede investering zijn/nut hebben dan zou je alleen diegene die ervaring met winterbanden hebben (minimaal 1 winterseizoen) moeten vragen of ze (nadat de winterbanden versleten zijn) opnieuw winterbanden zouden aanschaffen of niet.
Mijn gevoel zegt dat we er dan snel uit zouden zijn :winkie:
Leuke reactie JC...Reed ook in Leiden, maar zag geen 15 cm, hooguit 5-8 cm, maar ja, ...
En 'ben maar een stukje doorgereden', kon ook zijn, ben er achter tijdig gestopt...??
Heerlijk deze reacties![]()