Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?


  • Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

VEEJAY

Forumguru
Vandaag ben ik voor het eerst tevreden met de TS830 conti bandjes, het was dan eindelijk ook rond de 7 graden.
 

octavia-gek

Actief lid
Heb in bestelling staan Conti TS830 205 / 55 / 94H R16 met stalen velgen incl montage op velg en uitbalanceren lood en ventiel voor de som van 695,00
En had ik LM gehad willen hebben dan kwam het op 750,00

Dus klaag niet als de dealer rond de 1000 zat met zijn prijs
je nieuwe Yeti wordt binnenkort afgeleverd met een andere bandenmaat en dan toch nieuwe winterbanden
 

EdK

Forumguru
Ga niet glibberren om zomerbandjes dus de winterbanden liggen straks gewoon klaar.
En zijn de spitzberg na de winter als nieuw en ken ik ze in die tijd ff lekker vertroetellen met nanowax of iets dergelijks.
En heb nog 15"wieldoppen liggen dus die tyrap ik wel vast aan die 16" stalen velgen.
 

octavia-gek

Actief lid
Ga niet glibberren om zomerbandjes dus de winterbanden liggen straks gewoon klaar.
En zijn de spitzberg na de winter als nieuw en ken ik ze in die tijd ff lekker vertroetellen met nanowax of iets dergelijks.
En heb nog 15"wieldoppen liggen dus die tyrap ik wel vast aan die 16" stalen velgen.
Ik maak veel mee in de bandenwereld. maar dit ??
 
Ik heb vandaag ook maar de winterbandjes eronder gelegd, conti TS800 op een LM velgje, ziet er goed uit en lekker veilig...hoop ik.
 

VEEJAY

Forumguru
Was alleen ff vergeten dat de remmen niet meer zo goed gekoeld worden met stalen velgen.. *slik* :-)
 

EdK

Forumguru
op wat voor winterbanden ga je dan rijden met je Yeti?

Conti TS830 205/55 R16 94H TL XL met stalen velg
En de Spitzberg 17" gaan de schuur in op de velgenboom en mogen de wagen dragen op moment dat de weersomstandigheden er weer voor zijn.
Gaat ze echt niet aan de pekel bloodstellen.

En die wieldoppen eromheen hoeft allemaal niet van mij , kan alleen maar vuil en pekel achter blijven zitten.
 

octavia-gek

Actief lid
Conti TS830 205/55 R16 94H TL XL met stalen velg
En de Spitzberg 17" gaan de schuur in op de velgenboom en mogen de wagen dragen op moment dat de weersomstandigheden er weer voor zijn.
Gaat ze echt niet aan de pekel bloodstellen.

En die wieldoppen eromheen hoeft allemaal niet van mij , kan alleen maar vuil en pekel achter blijven zitten.
Yeti wordt standaard geleverd op (zover ik weet) 215/60R16 en de 205/55R16 die vallen ruim 5% lager uit. Ik vraag me af of je daar wel goed aandoet.
Die Octavia velgen die je gekocht heeft, passen die op de Yeti ?
 

EdK

Forumguru
Heb hierin de manual van de Yeti aangehouden en deze worden hierin opgegeven
Dan is de mogelijkheid tot sneeuwketting nog mogelijk
Dus zie geen problemen
Velgmaat die opgegeven wordt heb ik ook aangehouden zoals manual heeft aangegeven
 

octavia-gek

Actief lid
Oke dan, Ik wens je heel veel s6 en veel veilige km's met je nieuwe Yeti.
Persoonlijk vind ik het een leuke auto die Yeti, voor mijn gebruik helaas niet geschikt.
 

EdK

Forumguru
Maaar ja zo stelt een ieder andere eisen aan zijn wagen als hij tot aanschaf overgaat.
En je mag best wezen dat ik een hele lange tijd heb zitten dubben tussen de nieuwe RR en de Yeti
En ach je weet waar ik nu op zit te wachten.
 

octavia-gek

Actief lid
Klopt van wat je zegt.
wat ik nodig heb is een flinke kofferbak met een lage tildrempel.
er liggen dagelijks 200 tot 400kg aan wielen en banden in mijn auto
 

EdK

Forumguru
En als het dan geen autobanden zijn maar bv voor de agrarische sector dan mag je wel uitkijken voor het ruggetje
Je hebt er maar één.

Wel het heeft met banden te maken dus met volgende verhaal ga ik niet geheel oftopic:

In mijn laatste vakantie te Noorwegen had ik een klapband en doordat ik het niet verandwoord vond om de gehele vakantie met terugreis te rijden op een reservewiel wat een inch kleiner was , had ik besloten om er dan maar 2 nieuwe voorbanden ter plekken op te laten zetten.
Dus na gezoek een bandenboer in een dorp gevonden te hebben en die ook nog de juiste maat had voor mijn RR de opdracht gegeven om ze te wisselen.
En ik mag graag kijken hoe dat gaat in een ander land, wel in noorwegen tillen ze amper nog aan je wiel.
Ze worden eraf gehaald en gaan dan eerst een bandenwasmachine in, hierna komen ze er automatisch uit en gaan ze over een rollenbank naar de machine die de band eraf haalt en de nieuwe erop zet, dit gaat overigens net als hier, vandaar gaat hij over een rollnbank naar een kooi waar de lucht erin gedaan wordt en daarna gecontroleerd aan hand van je benzineklep waardens gevuld.
Als dit gebeurt is gaat hij weer over een rolleband naar de balanceermachine en ze hoeven alleen nog het wiel daarop vast te zetten.
Na de loodjes geplakt te hebben gaat hij van balanceer machine weer verder over de rollenband die vlak bij de wagen eindigd. ze hoeven hem de lengte van de wagen max te rollen en alleen nog maar op te tillen en vast te zetten met de luchttol.
Hierna wordt hij nog netjes nagetrokken met de momentsleutel en na betaling krijg je een bon mee en een folder met alle verdere adressen van hun vestigingen. De bon is om gratis na 500Km de bouten nog even na te laten trekken met de momentsleutel.

En als klap op de vuurpijl wordt je smerige reservewiel ook nog door de bandenwasmachine gehaald en in je kofferbak gelegd zoals het hoort.

Wel ik heb met verwondering gekeken hou geroutineerd dit allemaal ging, ennnn arbo verantwoord
 

EdK

Forumguru
om te beginnen, laat het U er maar af hoor. ben nog lang niet met pensioen.

Maar dat systeem noorwegen heb ik bij een euromaster / kwlikflit / profile etc nog niet gezien.
Daar loopt men te sjouwen te trekken en te tillen of er geen Arbo wetgeving bestaat.
Achteraf toen ik weg was had ik zoiets van ik had wat foto's moeten maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan