En als het dan geen autobanden zijn maar bv voor de agrarische sector dan mag je wel uitkijken voor het ruggetje
Je hebt er maar één.
Wel het heeft met banden te maken dus met volgende verhaal ga ik niet geheel oftopic:
In mijn laatste vakantie te Noorwegen had ik een klapband en doordat ik het niet verandwoord vond om de gehele vakantie met terugreis te rijden op een reservewiel wat een inch kleiner was , had ik besloten om er dan maar 2 nieuwe voorbanden ter plekken op te laten zetten.
Dus na gezoek een bandenboer in een dorp gevonden te hebben en die ook nog de juiste maat had voor mijn RR de opdracht gegeven om ze te wisselen.
En ik mag graag kijken hoe dat gaat in een ander land, wel in noorwegen tillen ze amper nog aan je wiel.
Ze worden eraf gehaald en gaan dan eerst een bandenwasmachine in, hierna komen ze er automatisch uit en gaan ze over een rollenbank naar de machine die de band eraf haalt en de nieuwe erop zet, dit gaat overigens net als hier, vandaar gaat hij over een rollnbank naar een kooi waar de lucht erin gedaan wordt en daarna gecontroleerd aan hand van je benzineklep waardens gevuld.
Als dit gebeurt is gaat hij weer over een rolleband naar de balanceermachine en ze hoeven alleen nog het wiel daarop vast te zetten.
Na de loodjes geplakt te hebben gaat hij van balanceer machine weer verder over de rollenband die vlak bij de wagen eindigd. ze hoeven hem de lengte van de wagen max te rollen en alleen nog maar op te tillen en vast te zetten met de luchttol.
Hierna wordt hij nog netjes nagetrokken met de momentsleutel en na betaling krijg je een bon mee en een folder met alle verdere adressen van hun vestigingen. De bon is om gratis na 500Km de bouten nog even na te laten trekken met de momentsleutel.
En als klap op de vuurpijl wordt je smerige reservewiel ook nog door de bandenwasmachine gehaald en in je kofferbak gelegd zoals het hoort.
Wel ik heb met verwondering gekeken hou geroutineerd dit allemaal ging, ennnn arbo verantwoord