Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mistraller

Senior Member
Het is natuurlijk bar slecht voor je banden om steeds van de velg getrokken te worden. Dat zou een reden kunnen zijn. Al is dat natuurlijk bij een leasemij de zorg van de maatschappij zelf. Als ik met eigen velgen aankom zal ik ze misschien ook zelf moeten opslaan en dat zie ik niet zo te zitten.

Maar goed, mijn bericht is alweer niet meer ter zake, ik kreeg net van ING te horen dat euromaster geen partner meer is, maar dat we tegenwoordig (naast kwikfit en profile) ook terecht kunnen bij de skoda dealer.

En dat laatste vind ik wel zo handig, want dan kan er mooi een wintercheck gedaan worden, en misschien als het zo uitkomt een grote beurt etc. (En ze hebben goeie koffie én draadloos internet ;))

Uiteindelijk gaat Skoda Nieuwkoop dus mijn winterbandjes doen.

MarcoO2

Forumguru
Grappig, want ik zit ook bij ING en laat het toch gewoon bij Euromaster doen. Maar bij de dealer is wel zo handig!

Bart_G

Lid
verdomd, ik wist niet dat dat ook bij de dealer kon. Ik werd door ING ook de keuze gelaten: Kwik-fit of Profyle. Euromaster ligt op de route naar m'n werk...
Gekozen voor Kwik-fit. Om 11 uur een afspraak. Duurt ongeveer een uur was de voorspelling. Om half 2 mocht ik de auto uiteindelijk meenemen met te lage bandenspanning (2,1 voor, 2,2 achter, i.p.v. 2,8 rondom). Klacht ingediend bij hoofdkantoor. Vandaag door filiaalmanager gebeld en keurig excuses aangeboden gekregen enzo. Niet dat ik er veel mee op schiet, maar het geeft wel een beter gevoel.

Ice-Rabbit

Nieuw lid
Fabia Greenline
De standaard velgenmaat is 6J x 15, 5 x 100, ET 38
De bandenmaat is 185/60 R15 84T

Als je bij een velgen/banden site via model moet kiezen en de Fabia GL staat er niet bij of je krijgt geen 180/60R15 te zien. Kies dan de VW Polo Fun/Cross. Die heeft dezelfde maten.

ps LM velgen met Bridgestone Blizzak LM-30 (compleet en al uitgebalanceerd) gemonteerd voor € 585 bij ATU.de of thuisbezorgd voor € 40 meer.

Vond ik toch iets beter dan het foldertje...

Bertm

Actief lid
ps LM velgen met Bridgestone Blizzak LM-30 (compleet en al uitgebalanceerd) gemonteerd voor € 585 bij ATU.de of thuisbezorgd voor € 40 meer.

Vond ik toch iets beter dan het foldertje...

Er is ook een http://www.atu.nl met vestigingen in Nederland.
Ik heb de genoemde set (LM velgen + Bridgstone Blizzak LM-30) bij Atu in Apeldoorn voor € 566 gemonteerd en wel gekocht.
De "oude" velgen waren netjes in plastic achter in de auto gelegd.

FredV

Banned
Tsja, de zoveelste internetaanbieder, net als autobandenmarkt.nl en novarota.nl
Al vele malen hier genoemd met aanbiedingen.

Ice-Rabbit

Nieuw lid
[MODERATORBREAK]AUB niet de complete voorgaande post quoten[/MODERATORBREAK]

Helaas ben ik het niet met je eens.
- ATU.de is hier nog niet genoemd
- Is geen internet aanbieder, maar net als Kwik-Fit en Euromasten een keten met filialen door heel Nederland en Duitsland
- Keuze mogenlijkheid ook voor LM velgen en niet zoals beide genoemde sites alleen stalen velgen
- Prijs inclusief montage bij eigen bedrijf en niet doorverwezen naar een partner.

ps ik werk niet bij dat bedrijf, maar heb daar de beste keus gevonden en hele goede service.

FredV

Banned
@Ice-rabbit, we hebben t al uitgepraat:)
Ben het met je eens:)
Er zijn zoveel ketens...
Als je één merk noemt, dan ook de anderen,anders krijg je van de reclame code commissie boete:)

Mistraller

Senior Member
Daarom viel Kwikfit zowieso al af bij mij. Profile was wel aardig verder, (1x slecht uitgebalanceerd) maar goed ik ben blij dat ik toch even bij ING heb geinformeerd. Nu is het bij mijn bedrijf zo dat alle nieuw bestelde leaseauto's sinds 01-2010 standaard winterbanden als optie meekrijgen (zonder meerprijs voor de berijder ;)) en wellicht geeft dat dan weer verschillen. Ik mocht absoluut niet meer terecht bij Euromaster, maar als je natuurlijk al klant bent zal je er nog wel terecht kunnen.
Dat ik bij de dealer mocht was voor mij een verrassing, het is niet voor alle merken het geval, en ik weet ook niet of er voor mijn bedrijf een andere regeling van toepassing is.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

rweersch

Actief lid
Om je lichtmetalo's mooi te houden :)
O ja... Da's net zoals als een plastic hoes om je bankstel trekken zodat de bank niet slijt... Dus liever 5 maanden per jaar met lelijke zwarte velegn rijden, zodat je 7 maanden per jaar met mooie LM's kunt rijden? :) Daarbij heb ik nog nooit meegemaakt dat de LM's in de winter extra slijten, zoals wel een wordt beweerd, door pekel. De hedendaagse velgen zijn daar prima tegen bestand.

icecube

Actief lid
Dat ligt er ook beetje aan of je je LM velgen netjes schoon houdt. Ik heb een keer 2 weken oude pekel met remvijlzel erop gehad, dat ging er niet meer af... Verder als je met sneeuwkettingen rijdt dan is de kans op krassen ook aanwezig.

TamRex

Actief lid
Besteld voor de wintertijd (ook omdat ik vaak in Duitsland kom):
Dezent RE SW zwarte lichtmetalen velgen met Continental winterbanden.
Velgen: 16" / ET 50 / 6,5,0J / 5x112
Banden: Conti 205/60R16 96 H (of 91 ?) TS 830
Totaal € 860,-

Hoor maandag of de velgen nog te krijgen zijn!

winterbanden

Ik heb afgelopen vrijdag een setje standaard skoda velgen afgemonteerd met Continental S800 185/15/60 winterband er onder laten leggen bij de plaatselijke Skoda dealer voor € 532,50 en was daarmee goedkoper uit dan bij onze plaatselijke Profile tyre center. Kan hier dus gerust mee d ehele winter door.

octavia-gek

Actief lid
Ik heb afgelopen vrijdag een setje standaard skoda velgen afgemonteerd met Continental S800 185/15/60 winterband er onder laten leggen bij de plaatselijke Skoda dealer voor € 532,50 en was daarmee goedkoper uit dan bij onze plaatselijke Profile tyre center. Kan hier dus gerust mee d ehele winter door.
Ik heb vorige week aan FabiaGL een set winterbanden 185/60R15 Conti TS800 gemonteerd op LM verkocht voor 595,00

EdK

Forumguru
Heb in bestelling staan Conti TS830 205 / 55 / 94H R16 met stalen velgen incl montage op velg en uitbalanceren lood en ventiel voor de som van 695,00
En had ik LM gehad willen hebben dan kwam het op 750,00

Dus klaag niet als de dealer rond de 1000 zat met zijn prijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan