Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste allemaal,

volgens mij is de prijs die Erkens heeft bedongen een heel reële. Zoals al eerder vermeld kreeg ik die aanbieding bij Verdaat in Eindhoven ook. €905 voor de Michelin Alpin 4 met stalen velgen en incl. wissel en eerste opslag (van de zomerbanden)
Ikzelf heb gekozen voor de tweede goedkopere optie nl. €745 maar de banden zijn dan van een ander A merk. Welke is nog niet helemaal bekend omdat dit aan de marktprijzen ligt maar waarschijnlijk de Semperit easy grip of soort gelijke (conti) band. Dat kan ik de volgende week melden want dan gaan ze eronder tijdens de (gratis)wintercheck op 6 november.
Ik heb ook een offerte gevraagd bij een bandencentrale (profile) maar daar kwam ik op €1100 voor een set dunlops met een grote maar! Hij wist niet zeker of hij aan de stalen velgen kon komen en hij had nog maar 8 banden landelijk op voorraad.
keuze is dan snel gemaakt.

EdK

Forumguru
Jos en Ine of is het Ine en Jos ?

Ik wil niet lullig doen, maar ten eerste is Semperit eerder een B merk dan een A
Maar wat me meer verbaast is dat jullie een 745 euro uitgeven maar uiteindelijk niet weten wat je er voor krijgt !?
Ben je dan eigenlijk niet verkeerd bezig ??
Voor zulke bedragen wil ik persoonlijk wel weten wat ik krijg voor ik accoord zou gaan !

@Bertm, ook een hele strakke aanbieding die jij gekregen hebt, zal morgen eens bellen naar ATU of er nog meer van die mooie velg- bandaanbieding hebben.

GJS

Senior Member
185/60/15 Bridgestone Blizzak LM30 op lichtmetalen velgen voor € 566

Die heb ik nu ook en ook op LM velgen, maar dan inclusief wielsloten voor net geen € 612
Er zouden eerst Firestones geleverd worden maar die waren op, dus nu Bridgestones Blizzak LM30 88T voor dezelfde prijs.

OuweHippie

Senior Member
Misschien is het handig mijn reactie in het topic RESERVEWIEL ook maar hier te posten.

Ik denk dat ik het reservewielprobleem oplos door 4 LM-velgen met winterbanden te kopen in de originele maat. In het geval van kleinere trips kan ik altijd wel een buurvrouw of -man bellen die even uit een van de 4 andere mag kiezen om te brengen.

Bij lange trips zoals vakantie prop ik het wiel wel in de kofferruimte, in het HHH of op de dissel.

Heb een aanbieding voor een set met Dunlop Graspic DS-3 E 16 inch € 699.- incl. alles.

De dealer kwam met stalen velgen en Vredenstein op € 831,=

Ach 55+ en nog uit dezelfde tijd als 'hippies' Uiteindelijk komt het op vertrouwen en respect aan. In de 6 jaar dat ik zaken doe met deze garage ben ik nog nooit teleur gesteld in hun advies, service en dienstverlening. Een vast team en een beregoeie jongeman als monteur is daar de oorzaak van.
Vertrouwen moet je ook kunnen geven en de semperit band komt bovendien goed uit de testen bij consumentenbond en ANWB. Waar hebben we het over? Verder blijft anticiperen in het verkeer ook noodzakelijk en ben ik geen aso of coureur in het verkeer. Risico inventarisatie en gevarenanalyse heet dat in mijn vak. Als je de folder van 'verrassend skoda' binnen hebt gehad kun je vaststellen dat ook PON deze banden aanbied. Wel voor €979 ex. montage en opslag.

Daarom deze (onderbouwde) aanschaf.

Erkens

Lid
Als je de folder van 'verrassend skoda' binnen hebt gehad kun je vaststellen dat ook PON deze banden aanbied. Wel voor €979 ex. montage en opslag.

Ik kreeg deze folder onder ogen toen ik thuis was en toen wist ik het zeker dat ik wel een goede deal had gesloten met die michelin banden (die overigens als beste uit de tests kwamen).

EdK

Forumguru
Je hebt het over de verrassend skoda folder maar ik heb het uit de folder Veilig de winter in van skoda.
Maar goed te horen dat je een dealer hebt waar je vertrouwen in hebt
Ikzelf heb het ook wel met de mijne, alleen de 2 prijzen die ik van hem kreeg vond ik kwa prijs buiten proporties
Dat is dan ook de reden dat ik verder aan het kijken ben.
En met die offerte's ga ik evengoed naar me dealer en dan mag hij het zeggen.
Een prijs die reeeler is of van verkoop aan mij dit keer niet !
Als ik momenteel een prijsverschil al heb van een 2 a 300 euro , tsja dan kijk ik toch even verder !

Erkens

Lid
Het is ook die "Veilig de winter in" folder. Overigens gaf de dealer vorige week al aan om eerst even langs diverse andere banden leveranciers te gaan. Zodoende kwam ik bij hem terug met een offerte van Kwik-fit en Euromaster en deze kon hij redelijk goed matchen. Zeker gezien euromaster de velgen niet kon leveren (gewoon stalen velgen) en Kwik-fit zei dat die +/- 6 weken nodig had om daaraan te komen en zouden ongeveer 75 euro zijn, bij de dealer waren ze 60 euro.

Sinds een aantal jaren altijd met winterbanden en niet alleen vanwege de wintersport. Die was wel de aanleiding trouwens. Op de Duitse snelweg 5 km zitten martelen met sneeuw en kon nog maar net wegkomen. Die vakantie in Oostenrijk gelukkig alleen maar schone wegen gehad, maar mij was meteen duidelijk dat je met winterbanden een stuk prettiger/ veiliger kunt rijden.
Ook bij slecht weer (regen, rond de 10 graden) gaat het rijden een stuk prettiger. Enige nadeel is dat je meer geluidproductie hebt en misschien wat meer verbruik. Dat laatste kan ik echter niet staven aangezien ik geen referentiemateriaal heb en een koude omgeving misschien ook nadelig is voor je verbruik..

Sindsdien wil ik niet meer zonder! Bij de vorige inruil de winterbanden er meteen bij genomen en tegen kostprijs gekregen. Nu komt binnenkort de Yeti en die zetten ze meteen op winterbanden (komt vrijdag;) en dat is net zo handig.

Bertm

Actief lid
185/60/15 Bridgestone Blizzak LM30 op lichtmetalen velgen voor € 566

picture.php

UItstekend geholpen bij ATU Apeldoorn:xyxthumbs:

Bertm

Actief lid
Tip

Na het wisselen van de velgen blijft het lampje voor de bandenspanning branden.

Uit de handleiding (blz 148) begrijp ik dat je bij een wisseling van wielen/banden de SET knop gedurende 2 seconden ingedrukt moeten houden.
picture.php

Die zit tussen de voorstoelen bij de handrem.
Het lampje gaat dan uit.
picture.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan