Het grote Stream topic

Rallye

Forumguru
dit klopt niet helemaal. Het ligt aan wat voor Stream je hebt, wat het is mogelijk om op een cd een groot aantal mp3'tjes te zetten en deze af te spelen op een stream. Ik neem aan dat wanneer de stream een aux aansluitng heeft, deze ook de mogelijkheid heeft om mp3'tjes af te spelen

De Stream van Rolle kan (in tegenstelling tot de Streams die tot medio 2006 zijn geleverd) MP3-CD's afspelen. Dat was zijn vraag ook niet. Zijn vraag was of hij MP3-DVD's kon afspelen. Dat kan niet. In mijn antwoord vermeld ik tevens dat je ook een MP3-speler aan kan sluiten op de AUX. Kun je aangeven wat er niet klopt in mijn antwoord?

Rolle

Senior Member
Wel jammer dat het niet ook op de Maxidot komt, niet?

Vind ik inderdaad ook jammer. de Audio functie op de maxidot is mijn inziens op dit moment van weinig nut. Buiten aangeven welk radiostation er geselecteerd is, aanduiden dat er een cd (welke track) speelt of het volume bij verandering geeft die geen verdere info.

vdijk

Lid
De Stream van Rolle kan (in tegenstelling tot de Streams die tot medio 2006 zijn geleverd) MP3-CD's afspelen. Dat was zijn vraag ook niet. Zijn vraag was of hij MP3-DVD's kon afspelen. Dat kan niet. In mijn antwoord vermeld ik tevens dat je ook een MP3-speler aan kan sluiten op de AUX. Kun je aangeven wat er niet klopt in mijn antwoord?

@Rally: Ik had niet je gehele tekst moeten "quoten", maar alleen maar het laatste gedeelte. Ik bedoel te zeggen dat er ook een mogelijkheid is om de mp3-tjes op een cd te zetten en deze af te spelen in de stream.

Ik had er geen bedoelingen bij om je antwoord negatief neer te zetten.

vdijk

Lid
Vind ik inderdaad ook jammer. de Audio functie op de maxidot is mijn inziens op dit moment van weinig nut. Buiten aangeven welk radiostation er geselecteerd is, aanduiden dat er een cd (welke track) speelt of het volume bij verandering geeft die geen verdere info.

De maxi-dot (in mijn beleving) is alleen handig om voor het zien wie er belt (bij een bluetooth aansluiting). Ik heb ook voorbeelden gezien dat er een combinatie is met een navigatie systeem. Op het maxi-dot is dan te zien of je links of rechts af moet slaan

Rallye

Forumguru
@Rally: Ik had niet je gehele tekst moeten "quoten", maar alleen maar het laatste gedeelte. Ik bedoel te zeggen dat er ook een mogelijkheid is om de mp3-tjes op een cd te zetten en deze af te spelen in de stream.

Ik had er geen bedoelingen bij om je antwoord negatief neer te zetten.

Wellicht kwam ik wat streng over, dat was niet de bedoeling.

Rolle

Senior Member
De maxi-dot (in mijn beleving) is alleen handig om voor het zien wie er belt (bij een bluetooth aansluiting).

Is dit enkel mogelijk met een af-fabriek car kit of is dit ook mogelijk bij een latere installatie (parrot oid)?
Mijn huidige GSM is namelijk kuren aan het verkopen en zou hem gaan vervangen door eentje met bluetooth en dan evt. een parrot oid (laten) inbouwen.

Rallye

Forumguru
Is dit enkel mogelijk met een af-fabriek car kit of is dit ook mogelijk bij een latere installatie (parrot oid)?
Mijn huidige GSM is namelijk kuren aan het verkopen en zou hem gaan vervangen door eentje met bluetooth en dan evt. een parrot oid (laten) inbouwen.

Met een Parrot kan dat niet, alleen met de originele carkit. Of de maxidot ook werkt met een achteraf ingebouwde originele carkit weet ik niet.

Ik vind de Maxidot ook handig voor de weergave van het verbruik etc. en niet te vergeten de RDS info (die ook op je radio staat, maar daarvoor moet je naar rechts kijken). Bij VW's is meer mogelijk, bijvoorbeeld met je iPod, zie http://www.dietz.biz/katalog_ansich...chkatalog=2211100000&suchbegr=mfd&currblock=2 Werkt helaas niet voor Skoda, zie http://www.dietz.biz/dokumente/72320_D-E.pdf

Rolle

Senior Member
Stream + info knop

Op de stream radio zit rechtsboven naast de opening voor de CD's een knop info. Als je daarop drukt krijg je op het display meer info mbt het nummer dat momenteel gespeeld wordt (dit zowel voor Cd's als voor radio). Na een 5-tal seconden echter springt het display terug naar de normale toestand (dwz. de lijst met radiostations of track nr bij CD's).

Weet er iemand of het mogelijk is om de info die je met de info knop tevoorschijn tovert altijd weergegeven kan worden op het display?

Heb al gezocht maar nog niet gevonden.

Ik heb vandaag even geprobeerd om mijn MP3-speler (Cowon iAudio D2 4GB) aan de line-in van de Stream (mét MP3-CD afspeelmogelijkheid) te hangen. Toen ik eindelijk had gevonden hoe ik de AUX in moest schakelen (:grin:) ging de muziek aan: testen met Dire Straits.

Ik hoorde, naast een flinke bromtoon, wel een soort gitaarachtig geluid, maar hoe ik ook luisterde: geen "You get a shiver in the dark, Its been raining in the park but meantime" :confused:

Alsof ik gewoon maar de helft van de muziek doorkrijg en dat bovendien in een allerbelabberdste kwaliteit. MP3-CD's heb ik daarna ook geprobeerd: geen enkel probleem, machtig prachtig. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

heb je wel een jumbo-box ??

Daar is namelijk het klepje (met de tekst AUX) te vinden !!

Mannen, vergeet die Jumbobox. De AUX-aansluiting zit aan de achterkant van de Stream om een CD wisselaar of een Dension Icelink t.b.v.een iPod aan te sluiten etc.

bwman

Lid
een oplossing kan zijn om een klein zendertje te kopen en aansluiten op je mp3 speler in Belgie toegelaten in Nederland weet ik niet of die toelating bestaat, in Belgie bij blokker zijn ze te koop voor ik dacht net geen 15 euries en het werkt perfect, hier bij mij toch.

Stream met en zonder AUX

Ik heb zowel een O2 uit 2006 gehad als nu een O2 uit 2008.
De Stream radio heeft ergens in 2006 of 2007 een update gehad.
"Oude" modellen O2 (waaronder mijn oude) hadden een Stream zonder AUX aansluiting in de JumboBox. (wel aan de achterkant van de radio).
Vanaf een bepaalde datum hebben de Stream radio's in combinatie met een JumboBox (vaak de Elegance uitvoeringen) WEL een AUX aansluiting in de JumboBox.
Op Briskoda.net is er volgens mij vrij veel informatie over te vinden.

Rallye

Forumguru
Alsof ik gewoon maar de helft van de muziek doorkrijg en dat bovendien in een allerbelabberdste kwaliteit. MP3-CD's heb ik daarna ook geprobeerd: geen enkel probleem, machtig prachtig. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Je kunt het niveau van de ingang op drie sterktes instellen, ergens in het menu van je Stream. Wellicht dat dat helpt?

Rallye

Forumguru
Mannen, vergeet die Jumbobox. De AUX-aansluiting zit aan de achterkant van de Stream om een CD wisselaar of een Dension Icelink t.b.v.een iPod aan te sluiten etc.

Dat hangt dus van je auto af: modeljaar 2006 en verder hebben wel degelijk een AUX-aansluiting in de jumbobox. Ik neem aan dat je daarnaast nog een CD-wisselaar kunt aansluiten. Dat heb ik echter zelf niet; de Aux in de jumbobox wel.

Dat hangt dus van je auto af: modeljaar 2006 en verder hebben wel degelijk een AUX-aansluiting in de jumbobox. Ik neem aan dat je daarnaast nog een CD-wisselaar kunt aansluiten. Dat heb ik echter zelf niet; de Aux in de jumbobox wel.

Klopt, mijn O2 is ook van 2006 en mist derhalve de aansluiting in de Jumbobox.

Je kunt het niveau van de ingang op drie sterktes instellen, ergens in het menu van je Stream. Wellicht dat dat helpt?
Ik heb het vandaag even geprobeerd. 1 is zacht, 2 geeft een soort echo en 3 is hard, maar alleen bij 2 kan ik enige vorm van zang ontdekken :confused:

Ik snap er nog steeds weinig van.

Dit vroeg ik me dus ook af. Ook voor MP3-CD's (info-knop en daarna rechtsboven geeft ID3-tag informatie) vind ik dit erg handig, in ieder geval beter dan die soms vreemde bestandsnamen ;)

Voor MP3-CD's kan de ID-taginformatie regulier ingeschakeld worden via de Setupknop voor de CD, althans bij mijn Skoda-Cruise-navigatiesysteem (maar dat zal toch niet zoveel verschil maken?).

Bovenaan Onderaan