Het grote S3 levertijden topic

Bart81

Forumguru
Ik denk toch dat er op termijn wel een aantal kopers gaan afhaken hoor...

Ik heb nu voor de eerste keer een skoda besteld dus zal het er moeten bijnemen.
Maar ik weet niet af ik volgende keer nog zo lang zou wachten als ik zie hoe het hier allemaal loopt.

dirkr

Senior Member
Ze zullen wel leren van hun succes zeker?
Vorige keer bij mijn S2 was hij al geleverd op 8-9weken, nu normaal pas eind september.

You win some, you lose some zeker :)

Rajackar

Senior Member
@Rajackar Dat is toch wel bijzonder. Op het leer na heb ik een vergelijkbare configuratie en tot aan productie heeft in mijn geval 5 weken geduurd. Wellicht dat het leder de vertragende factor is geweest dan, maar dat blijft toch gissen.
Ik blijf het ook raar vinden maar er ontstaat nu wel een beeld. Jij hebt namelijk de combi en die lijken een stuk eerder te komen.
Het leer lijkt bij mij inderdaad het probleem icm met de 17'' stratos velgen. Dat zijn precies ook onze verschillen zo te zien.
Maar mij hoor je niet meer klagen, ik ga zaterdag rijden :)

RefleCs

Forumguru
Ik snap je volkomen @Bartjanssens. Echter verwacht ik dat het merk er weinig aan kan doen. Ik verwacht dat het voornamelijk te maken heeft met de ingekochte produciteplekken. Van een brand bij een toeleverancier van diverse producten hebben alle VAG merken hinder gehad. Dat laatste is uiteraard domme pech en kan elk merk overkomen. De onjuiste inschatting van bepaalde modellen is over het algemeen volledig aan de importeur toe te kennen.

Je hebt wel een extreem vette auto besteld maar ik verwacht dat er niet veel met die motorisatie gebouwd worden in verhouding tot de 150pk en de 1.6 en 2.0 diesels. Daar zal dan ook met name het probleem in zitten.

De fabriek zal op een bepaalde wijze zijn ingericht verwacht ik en deze zal zeer waarschijnlijk voor het gros gebaseerd zijn op de informatie die men van de importeurs krijgt. Als er dus een onjuiste inschatting wordt gemaakt dan kan dat enorme gevolgen hebben. Dit is direct ook een nadeel van deze werkwijze. Andere automerken brengen veel meer "Standaard" modellen naar Europa, hierdoor kunnen die merken sneller schakelen. Je zal echter zien dat de consument veel minder keuzeopties heeft bij die auto's/modellen.

Laatst bewerkt:

gdisselkoen

Forumguru
Ik denk dat het productieproces door de jaren heen steeds complexer is geworden. Had je vroeger een model in 3 uitvoeringen, bijvoorbeeld de L, LS en GL (respectievelijk Luxe, Luxe Speciaal en Grand Luxe) met enkele fabrieksopties, kennen we nu nog steeds een aantal basis uitvoeringen, maar is het aantal fabrieksopties fors toegenomen. Per land had je wel verschillen in de basis uitvoeringen. Dit werd per land in overleg met de importeur bepaald. Tegenwoordig is het aantal fabrieksopties fors toegenomen en zijn de verschillen in de standaard uitvoeringen ook veel groter. Denk bijvoorbeeld alleen al aan de achterlichten, deze kunnen per basisuitvoeringen al verschillen.

Aangezien veel onderdelen betrokken worden bij externe leveranciers en fabrikanten nauwelijks onderdelen op voorraad hebben en werken volgens het principe "Just in time". Dat betekend dat onderdelen geleverd worden op het moment dat ze nodig zijn voor fabricage. Is dit al lastig plannen, men weet niet wat voor uitvoering er besteld gaat worden en met welke opties.

Daarnaast produceert een fabriek voor meerdere landen en moeten importeurs productie capaciteit "inkopen". Vervolgens "verkoopt" de importeur deze capaciteit door aan de dealers in de vorm van slots.
Vantevoren moeten dus prognoses gemaakt worden voor basis uitvoeringen en opties die men denkt te gaan verkopen. Op basis van deze prognosees moeten bestellingen geplaatst worden bij toeleveranciers en afspraken gemaakt worden over de leveringen door de toeleveranciers. Vervolgens moet de productie ingepland worden op basis van de bestelling en de benodigde onderdelen om de auto te bouwen die de klant besteld heeft.

De levertijd is dus afhankelijk van heel wat factoren, aantal slots dat de dealer heeft, productiecapaciteit van de importeur en beschikbaarheid van onderdelen. En dan worden er natuurlijk ook nog eens standaard auto's geproduceerd die als voorraad auto over de toonbank gaan.

Viashino

Nieuw lid
Hallo,

deze besteld eind februari (leasing):

Skoda Superb Combi 1.6 CRTDI 88kW Greenline

met
Audio
Sound System Canton
Seats
Interior Leather
Black Leather
Colour
Magnetic Brown metallic

Comfort
ACC - Adaptive Cruise Control
Safety
Parking Distance Control front & rear
Accessoires
Additional electrical control for the front passenger seat (located on the side of the passenger seat)
Sun visors with illuminated vanity mirror (LED lighting) and airbag label
Remote unlocking of rear seat backs from the luggage compartment
Hill Hold Control
Crew Protect Assist
Blind Spot Detect (BSD)
Pack LED PLUS
Travel ASSIST with multi-function camera
DRIVING MODE SELECT
Packages
Pack Style Comfort
Pack Style Premium
Pack Style GPS

De fabriek heeft voorzien om de productie aan te vangen op 20/08 (zal blijkbaar in MJ 2017 - wat dat ook wil zeggen weet ik niet - geproduceerd worden, met als gevolg ook dat ik volgende opties zal bijkrijgen zonder meerprijs:

- Hill hold control (maar die had ik al voorzien)
- 17” DRAKON velgen (kleur alu / zwart)
- Verzilverde dakrails
- 10 kleuren ipv 3 kleuren mogelijk voor de optie Pack Led Plus.
- Sleutel personaliseerbaar met de optie Driving Mode Select
- Phonebox = mét wireless charging van gsm

Blackokkie2

Forumguru
Deze zullen dat toch niet zijn?...

15391.26_1024x1024.jpg

Zijn Jeep wielen, heten wel Drakon.

Rajackar

Senior Member
Vandaag eindelijk de auto op mogen halen. Een absoluut genot om in te rijden. Kwam we thuis achter dat de dealer er verkeerde kenteken platen op hadden gezet maar die kwamen ze meteen omwisselen.
Nu al een tijdje aan het stoeien met de apps maar dat wil dan weer helemaal niet lukken. Krijg geen verbinding met de smartgate app en ook de Android auto app wil niet. Hij blijft mirrorlink starten ondanks dat ik dat niet wil. Maar ja, dat is van later zorg.

RefleCs

Forumguru
Lol ik hoop dat ze die fout bij mij niet maken vandaag. Dan hebben ze een ritje van 1,5 uur voor de boeg :tongue:

Rajackar

Senior Member

dirkr

Senior Member
Net antwoord gehad van D'Ieteren Woluwe voor de levering en vraag wat de MY2017 als invloed zou hebben.
Levering zou eind augustus zijn ipv eind september (toch al leuk) maar qua wijziging kreeg ik enkel dit :

De optie “Hill hold control” wordt een standaarduitrusting voor de “ Style” versie.

Bovenaan Onderaan