Me again,
Ik heb voor de Belgen onder ons misschien wat ophelderend nieuws. Ik heb mijn auto besteld op 29 maart ergens, geproduceerd in de eerste week van juni. Gisteren heb ik contact gehad met de garage en vroeg mij af wat de huidige status was van de wagen. Nu blijkt dat mijn wagen sedert 6 juni al in de garage in Erps-Kwerps stond, met nog 8000tal wagens (volkswagen, Skoda,...).
Ik vroeg hun hoe het komt dat de wagen al een maand daar gestockeerd stond, en ze wouden daar niet zo op antwoorden. Ik een buurvrouw die de personeelsdienst doet bij de garage, en ik vroeg haar om meer uitleg.
Nu blijkt dat er in de stockeerplaats van Erps-Kwerps tot 8000 tal wagens geblokeerd stonden/staan wegens de waterschade een paar weken geleden. Een honderdtal wagens hebben hagelsslagschade en die wagens zouden gecontroleerd worden, en professionele expertise op worden gedaan. Dit neemt natuurlijk wat tijd in beslag en de wachttijd is daarmee een dikke maand verschoven.
Voor mijn wagen zijn de papieren reeds toegekomen bij de garage en nu moeten ze die inschrijven. Later wordt de facturatie gedaan en ik zou hem binnen dit en twee weken in ontvangst mogen nemen.