Het grote S3 levertijden topic

LiesaD

Nieuw lid
Me again,

Ik heb voor de Belgen onder ons misschien wat ophelderend nieuws. Ik heb mijn auto besteld op 29 maart ergens, geproduceerd in de eerste week van juni. Gisteren heb ik contact gehad met de garage en vroeg mij af wat de huidige status was van de wagen. Nu blijkt dat mijn wagen sedert 6 juni al in de garage in Erps-Kwerps stond, met nog 8000tal wagens (volkswagen, Skoda,...).

Ik vroeg hun hoe het komt dat de wagen al een maand daar gestockeerd stond, en ze wouden daar niet zo op antwoorden. Ik een buurvrouw die de personeelsdienst doet bij de garage, en ik vroeg haar om meer uitleg.

Nu blijkt dat er in de stockeerplaats van Erps-Kwerps tot 8000 tal wagens geblokeerd stonden/staan wegens de waterschade een paar weken geleden. Een honderdtal wagens hebben hagelsslagschade en die wagens zouden gecontroleerd worden, en professionele expertise op worden gedaan. Dit neemt natuurlijk wat tijd in beslag en de wachttijd is daarmee een dikke maand verschoven.

Voor mijn wagen zijn de papieren reeds toegekomen bij de garage en nu moeten ze die inschrijven. Later wordt de facturatie gedaan en ik zou hem binnen dit en twee weken in ontvangst mogen nemen.

Laatst bewerkt:

s_janssen

Actief lid
Voor de niet-Belgen onder ons:
Erps-Kwerps - Wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Erps-Kwerps

Erps-Kwerps heeft een oppervlakte van 1594 ha en is daarmee de grootste deelgemeente van Kortenberg. Naburige plaatsen zijn Nederokkerzeel (gemeente ... :uitlachen:

En vanuit de lucht:
spot your Skoda!

lWjEftN.jpg

S3 combi style 1.4 tsi dsg quartz grey met de 3 optiepakketten en nog wat kleinigheden (acc, led plus pack, travel assist, rijprofielselectie, elek. achterklep en SLA, LA en BSD) besteld op 28/01/2016 in België. Verwachte productiedatum: week 21-22 (einde mei), maar leverdatum op factuur pas 31/7.
Ben benieuwd naar wanneer ie er nu gaat zijn, want kan precies geen patroon in de levertijden meer zien hier...

S3 woensdag mogen gaan ophalen bij de dealer, vroeger dan op de leverbon, maar later dan door de dealer initieel doorgegeven. Zalige wagen, MY2017 met draadloos opladen, de 10 kleuren sfeerverlichting en de randloze spiegel. Tot nu toe nog maar alleen positieve ervaringen er mee!

Servaas

Actief lid
Smartphone je legt die gewoon in het vakje ervoor naast de USB aansluiting en die begint te laden. Het werkt maar bij een beperkt aantal types zoals mijn nexus

Bart81

Forumguru
Precies. Telefoon moet wel geschikt zijn. Nieuwere modellen

Groet Stefan
Gsm moet QI ondersteunen anders doet die het niet! Ik heb iphone en werkt niet...
Voorlopig nog geen iphone modellen op de markt die QI ondersteunen.

Usb kabeltje blijft noodzakelijk indien men iphone in wagen wil opladen

Servaas

Actief lid
Draadloos laden verloopt heel traag trouwens. Ik schat dat de smartphone bijna 3 uur in de lader moet liggen om volledig op te laden als de batterij bijna leeg is

StefanN

Forumguru
Draadloos laden verloopt heel traag trouwens. Ik schat dat de smartphone bijna 3 uur in de lader moet liggen om volledig op te laden als de batterij bijna leeg is
Het zal wel BIJladen zijn ipv opladen. Snoertje thuis in 220 gaat nog altijd het snelst

Groet Stefan

Bovenaan Onderaan